  • 1. Data: 2010-01-17 09:14:55
    Temat: Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
    Od: Tomek Szczeczykowski <w...@g...com>

    Witam

    Jakiś czas temu postanowiłem zmienić piec centralnego ogrzewania
    ( przy okazji zrobić komin ze stali nierdzewnej)

    Zaprosiłem firmę - powiedzieli.
    piec ok 2500
    montaż pieca 1000 plus zużyte materiały
    Wszystko ma wynieść 4500 - nie więcej niż 5000.

    Nie zawieraliśmy żadnej umowy na piśmie była tylko ustna umowa :(
    To było w listopadzie - piec został zamontowany.

    O fakturę musiałem się dwa miesiące prosić , w końcu dowiedziałem się
    telefonicznie ze suma jest ok 6000 !!

    Poprosiłem o kosztorys :
    A tam takie kwiatki jak 1200 za montaż
    Jakieś dziwne zestawy montażowe dla pieca.

    W rozmowie z osobą która robiła kosztorys (ta sama która była po raz
    pierwszy w moim domu) dowiedziałem się że "on nie wiedział że to tyle
    kosztuje"!!!

    Firma jest duża i dość znana w moim mieście. To nie był jakiś pan
    "Zdzisiu" z ulicy
    Moje pytanie jest jakie są moje prawa? umawialiśmy się na max 5000 a
    oni teraz chcą 6000.
    Jak mogą mnie zmusić do zapłaty tego dodatkowego 1000.

    Gdym wiedział od razu że taka kwota będzie nie wymieniał bym pieca lub
    wybrał bym inna firmę.

    Co teraz ? Sąd konsumencki? Rzecznik Praw Konsumenta ?

    Dziękuję i Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2010-01-17 09:28:43
    Temat: Re: Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek Szczeczykowski pisze:

    > Jak mogą mnie zmusić do zapłaty tego dodatkowego 1000.

    Udowodnić przed sądem, że umawiali się z Tobą na 6000zł.

    > Co teraz ? Sąd konsumencki? Rzecznik Praw Konsumenta ?

    Nie płacić nadwyżki, czekać na pozew lub przedawnienie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-01-17 09:59:17
    Od: Tomek Szczeczykowski <w...@g...com>

    On 17 Sty, 10:28, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Udowodni przed s dem, e umawiali si z Tob na 6000z .

    To bedzie slowo przeciwko slowu.
    Czy moga naslac na mnie komornika bez mojej wiedzy ?

    --Tomek

  • 4. Data: 2010-01-17 10:00:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek Szczeczykowski pisze:

    > To bedzie slowo przeciwko slowu.

    Dlatego też szanse udowodnienia nadwyżki mają bardzo małe. To na nich
    będzie ciążył obowiązek udowodnienia faktu.

    > Czy moga naslac na mnie komornika bez mojej wiedzy ?

    Tylko jeśli będą już mieli tytuł wykonawczy - czyli prawomocny nakaz
    zapłaty lub prawomocny wyrok z sądu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-01-17 10:17:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Dlatego też szanse udowodnienia nadwyżki mają bardzo małe. To na
    > nich będzie ciążył obowiązek udowodnienia faktu.

    Jak przyjdzie co do czego, to może się okazać, że na wpłatę tych 5000
    kolega Tomek nie ma żadnego kwita i bedzie musiał zapłacić raz jeszcze :-)

  • 6. Data: 2010-01-17 10:21:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tomek Szczeczykowski pisze:

    > Gdym wiedział od razu że taka kwota będzie nie wymieniał bym pieca lub
    > wybrał bym inna firmę.

    Tak trochę OT: zapewnie negocjowałeś cenę bez faktury, czyli na
    czarno i bez VATu. I teraz wygląda na to, że po wystawieniu faktury
    chcieliby odzyskać od Ciebie VAT, aby nie być stratnym. Na przyszłość
    warto wyjaśniać wcześniej takie rzeczy.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2010-01-17 10:34:47
    Od: Tomek Szczeczykowski <w...@g...com>

    On 17 Sty, 11:21, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > czarno i bez VATu. I teraz wygląda na to, że po wystawieniu faktury
    > chcieliby odzyskać od Ciebie VAT, aby nie być stratnym. Na przyszłość

    O tym nie było ani słowa. Pytałem się ile mnie to będzie kosztowało,
    Nie bylo ani słowa o braku faktury albo VAT.

    Tomel

  • 8. Data: 2010-01-17 10:36:51
    Od: "Piotrek" <b...@p...onet.pl>

    d.googlegroups.com...

  • 9. Data: 2010-01-17 11:02:54
    Od: "barbakan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek Szczeczykowski" <w...@g...com> napisał

    > O tym nie było ani słowa. Pytałem się ile mnie to będzie kosztowało,
    > Nie bylo ani słowa o braku faktury albo VAT.

    A co z gwarancją? Bez faktury raczej jej nie będzie

    --
    pozdro
    barbakan

  • 10. Data: 2010-01-17 11:22:45
    Od: Tomek Szczeczykowski <w...@g...com>

    On 17 Sty, 12:02, "barbakan" <b...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Tomek Szczeczykowski" <w...@g...com> napisał

    > A co z gwarancją? Bez faktury raczej jej nie będzie

    Gwarancja jest podbita i piec przeszedl przeglad rozruchowy :) juz w
    grudniu

    Tomek