  • 1. Data: 2003-06-07 21:19:45
    Temat: Premia gwarancyjna
    Od: k...@i...pl (koSio)

    Witam !!
    Mam 2 małe pytanka, a mianowicie !!

    1)Czy jest możliwośc zcedowania mojej ksiązeczki mieszkaniowej na
    kogoś zupełnie obcego ?? Nie zamierzam sie budować, ani kupowac
    mieszkania , a chciałbym wydobyć moje pieniądze !
    2)Jak wyglada kwestia uzyskania premii !! czy w przypadku kupana
    mieszkania [rynek wtórny ] wystarczy umowa przedwstępna czy dopiero po
    podpisaniu aktu notarialnego kiedy dom/mieszkanie są juz kupione można
    starać sie o zwrot pieniędzy !!

    z góry dziekówka za odp.

    Pozdrufk@

  • 2. Data: 2003-06-08 00:59:00
    Temat: Re: Premia gwarancyjna
    Od: "Gosiaczek" <g...@N...buziaczek.pl>

    Użytkownik "koSio" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kogoś zupełnie obcego ?? Nie zamierzam sie budować, ani kupowac
    > mieszkania , a chciałbym wydobyć moje pieniądze !

    tego niestety nie wiem

> [...]
    > mieszkania [rynek wtórny ] wystarczy umowa przedwstępna czy dopiero po
    > podpisaniu aktu notarialnego kiedy dom/mieszkanie są juz kupione można

    niestety nie wystarczy umowa przedwstepna - sytuacja wyglada tak ze najpierw
    musisz miec pieniadze zeby kupic a dopiero pozniej wystepujesz o wyplate
    srodkow z ksiazeczki wraz z premia gwarancyjna - masz na to bodajze 90 dni
    od podpisania aktu czasem wymagane jest jeszcze zaswiadczenie o przyjeciu w
    poczet czlonkow spoldzielni (przy mieszkaniu spoldzielczym)

    > z góry dziekówka za odp.
    >
    > Pozdrufk@

    pzdr
    Gosia

  • 3. Data: 2003-06-08 06:29:20
    Od: n...@s...strefa.pl (SDD)

  • 4. Data: 2003-06-08 10:32:32
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    "SDD" <n...@s...strefa.pl> wrote in message

> [...]
    książeczki mieszkaniowej nie można ani scedować, ani zcedować ;D na osobę
    obcą.
    książeczkę mieszkaniową można co najwyżej scedować na członka rodziny
    (krewnego lub powinowatego).

    Marcin

  • 5. Data: 2003-06-08 14:50:20
    Od: "Andrzej i B." <andrzejibeata@"nospam"tlen.pl>

    Użytkownik > Mam 2 małe pytanka, a mianowicie !!

> [...]
    > mieszkania [rynek wtórny ] wystarczy umowa przedwstępna czy dopiero po
    > podpisaniu aktu notarialnego kiedy dom/mieszkanie są juz kupione można

    Można dokonać cesji na rodzica - dzieci oraz rodzeństwo. Można rozliczyć
    premie gwarancyjną jako część płatności przy zakupie nieruchomość i bank
    przelewa na konto sprzedającego po dostarczeniu wymaganych dokumentów. Jak
    skonstruować umowę i jak załatwić może podpowie ci praktyk -pośrednik lub
    notariusz bo premia gwarancyjna może być częścią zapłaty powołanym w akcie
    notarialnym bo z tym się spotkałem.
    Pozdrowienia Andrzej