  • 1. Data: 2003-06-07 21:33:00
    Temat: czy ojciec może wyrzucić mnie z domu?
    Od: Xargos <l...@w...pl>

    witam wszystkich!

    Mam 23 lata i właśnie kończę studia. Mieszkam nadal z rodzicami :-(. Mam
    zatem kilka pytań:

    1. czy ojciec (właściciel domku) może mnie wymeldować bez mojej zgody?
    2. czy może mnie (w związku z pkt.1) zmusić (prawnie) do wyprowadzenia
    się?
    3. czy fakt, że kończę studia wogóle ma tu jakieś znaczenie?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-07 22:44:12
    Temat: Re: czy ojciec może wyrzucić mnie z domu?
    Od: g...@p...onet.pl

    witam
    w odpowiedzi zacytuje porade, ktora znalazlam w swoim archiwum :
    Czy główny najemca może wymeldować członka rodziny bez jego zgody?
    Nie może, zwłaszcza jeśli taka osoba posiada uprawnienie do przebywania w
    danym lokalu (pomieszczeniu). Wymeldowanie regulują art. 15-17 ustawy o
    ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jedn.: Dz. U. z 2001 r. Nr 87,
    poz. 960).
    Powyzszej ustawy nie mam , musisz poszukac w necie.
    Raczej marne szanse by Cie wymeldowano bez Twojej zgody, zwłaszcza ,ze sie
    uczysz jeszcze.

  • 3. Data: 2003-06-07 23:05:20
    Od: g...@p...onet.pl

    ponizej link do ustawy o ewidencji ludnosci

    http://obnie.w.interia.pl/ustawy.htm

  • 4. Data: 2003-06-07 23:23:43
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik g...@p...onet.pl napisał:
    > Raczej marne szanse by Cie wymeldowano bez Twojej zgody, zwłaszcza ,ze sie
    > uczysz jeszcze.

    Z drugiej strony rodzice mają 'obowiązek' zajmować sie dzieckiem tylko
    do określonego wieku (28, 26 lat? nie wiem dokladnie), lub do momentu,
    az skonczy nauke. To tez reguluje jakas ustawa.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2003-06-07 23:49:24
    Od: g...@p...onet.pl

    kodeks rodzinny mowi:
    4. Obowiązek alimentacyjny rodziców względem dziecka powstaje z chwilą jego
    urodzenia i wygasa wówczas, gdy dziecko zostaje należycie przygotowane do
    pracy zawodowej odpowiednio do jego uzdolnień i zamiłowań.
    Obowiązek ten trwa odpowiednio do okoliczności faktycznych, co najmniej do
    czasu zadośćuczynienia przez dziecko obowiązkowi szkolnemu.5. Uzyskanie przez
    dziecko pełnoletności samo przez się nie ma wpływu na wygaśnięcie obowiązku
    alimentowania go przez rodziców.

    SN stwierdził, iż obowiązek alimentacyjny rodziców względem dziecka stanowi
    uszczegółowienie ogólnego obowiązku &#8220;troszczenia się o fizyczny i duchowy
    rozwój dziecka&#8221; i należytego przygotowania go, odpowiednio do jego uzdolnień,
    do pracy zawodowej.trwanie albo ustanie tego obowiązku jest to, czy dziecko
    może utrzymać się samodzielnie.

    7. Obowiązek ten nie jest związany także ze stopniem wykształcenia dziecka &#8211; w
    tym sensie, że nie ustaje z chwilą osiągnięcia przez niego stopnia
    podstawowego, średniego lub pobierania wyższego wykształcenia.

    (Orzeczenie SN z dn. 14 grudnia 1977 r., OSPiKA 1977, poz. 196, ust. XII uchw.
    Pełnego składu Izby Cywilnej SN z dn. 9 czerwca 1976 r., OSN 1976, poz. 184,
    teza IV wytycznych SN z dn. 16 grudnia 1987 r.)

    W zwiazku z tym jest wyjscie.... syn pozywa ojca o alimenty w takiej kwocie by
    mogl sobie wynajac pokoj i sie utrzymac samodzielnie.

  • 6. Data: 2003-06-08 08:32:07
    Od: "Roman Gawron" <n...@N...gazeta.pl>

    g...@p...onet.pl napisał(a):

    > W zwiazku z tym jest wyjscie.... syn pozywa ojca o alimenty w takiej kwocie
    by mogl sobie wynajac pokoj i sie utrzymac samodzielnie.

    Rozumując w ten sposób, utrzymujmy dzieci do śmierci. Niech w ogóle nie
    szukają pracy, bo po co, niech nie idą na swoje, niech pozywają nas o
    alimenty, z których opłacą podstawowe opłaty, a co ewentualnie dorobią -
    niech idzie na wódkę; wszak alkoholika na przykład, jako człowieka chorego,
    nie można uznać za człowieka "należycie przygotowanego do pracy zawodowej
    odpowiednio do jego uzdolnień i zamiłowań".

  • 7. Data: 2003-06-08 10:13:44
    Od: "Maciej Gawrysiak" <w...@c...pl>

> [...]
    > nie można uznać za człowieka "należycie przygotowanego do pracy zawodowej
    > odpowiednio do jego uzdolnień i zamiłowań".

    I bardzo dobrze, - jak ktoś wychował sobie dziecko - niech teraz ponosi
    konsekwencje. Myślę, że w tym wypadku ustawa jest dobra - ma charakter
    edukacyjny - tzn. jak będę złym rodzicem, nie przekażę i nie nauczę dziecka
    wiedzy, odpowiedzialności itp. itd. to będę go musiał potem utrzymywać do
    usranej śmierci :)

  • 8. Data: 2003-06-08 10:53:47
    Od: "piotr" <p...@i...pl>

> [...]
    > się?
    > 3. czy fakt, że kończę studia wogóle ma tu jakieś znaczenie?

    ale moze sie puszczasz i dlatego chce cie wyrzucic

  • 9. Data: 2003-06-08 16:28:17
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 8 Jun 2003 12:53:47 +0200, w
    <bbv4jq$sko$1@galaxy.uci.agh.edu.pl>, "piotr" <p...@i...pl>
    napisał(-a):

    > ale moze sie puszczasz i dlatego chce cie wyrzucic

    To chyba facet, więc co najwyżej "ale może jesteś playboyem..." ;).

  • 10. Data: 2003-06-09 05:19:50

    Właściciel mieszkania może robić z mieszkaniem co chce, czyli dowolnie nim
    dysponować i nikogo do niego nie wpuszczać, nawet zameldowanego.
    Zameldowanie nie niesie ze soba prawa do przebywania, jest to tylko
    obowiązek administracyjny.