  • 1. Data: 2008-11-24 20:58:54
    Temat: Prawo pracy - dwa szybkie pytania
    Od: lolka <l...@b...pl>

    Przeczytalam Art. 186 Kodeksu Pracy oraz odpowiednie rozporządzenie z
    grudnia 2003 roku dot. urlopów wychowawczych. Mam pare watpliwosci...

    Moje pytania sa dwa:
    1) Czy wiazacy dla pracodawcy jest wniosek o udzielenie urlopu wych.,
    ktory pracownica wyslala poczta, listem poleconym "ze zwrotka", mimo,
    ze byla tego dnia obecna w pracy i mogla zlozyc wniosek osobiscie?
    Jesli taki wniosek jest wazny, to czy za date zlozenia wniosku uznaje
    sie date stempla pocztowego, czy wplyniecia wniosku do firmy?

    2) Jak traktuje sie wniosek zlozony -dajmy na to - 01.12.2008 roku, w
    ktorym pracownica wnioskuje o urlop wychowawczy udzielony od dnia
    01.10.2009 roku?
    a- wniosek idzie do kosza, bo jest niewazny, nieprawidlowy itp.
    b- udziela sie urlopu wych. od 14.12.2008 roku, czyli 2 tygodnie od
    zlozenia wniosku
    c- udziela sie urlopu jak we wniosku
    d- ??

    Prosze o pomoc w interpretacji.

  • 2. Data: 2008-11-24 21:09:36
    Temat: Re: Prawo pracy - dwa szybkie pytania
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 24 Lis, 21:58, lolka <l...@b...pl> wrote:
    > (...)

    Moze dodam jeszcze, bo zabraklo tej informacji, choc mozna sie jej
    domyslec :) - chodzi o mozliwosc wypowiedzenia umowy oprace w w/w
    sytuacji.

    --
    *lolka*

  • 3. Data: 2008-11-24 21:49:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

    Ad. 1 - jest wiążący, z datą wpłynięcia wniosku.

    Ad. 2 - Po kiego grzyba wyprawiać takie sztuczki 1.12.2008 roku, by uzyskać
    urlop w październiku następnego roku? Pewne pomyliłaś daty, ale do niczego
    one nie pasują.

  • 4. Data: 2008-11-24 22:00:20
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 24 Lis, 22:49, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
    > Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w
    wiadomościnews:59a25c19-eb4b-4f7a-aab3-2696b077d7b3@
    g38g2000yqd.googlegroups.com...

    > Ad. 1 - jest wiążący, z datą wpłynięcia wniosku.

    No to slabo.

    > Ad. 2 - Po kiego grzyba wyprawiać takie sztuczki 1.12.2008 roku, by uzyskać
    > urlop w październiku następnego roku? Pewne pomyliłaś daty, ale do niczego
    > one nie pasują.

    Nie pomylilam.
    "Pracodawca nie moze wypowiedziec ani rozwiazac umowy o pracęe w
    okresie od dnia zlozenia przez pracownika wniosku o udzielenie urlopu
    wychowawczego do dnia zakonczenia tego urlopu. "

    Pytanie nadal brzmi j.w.

    --
    *lolka*

  • 5. Data: 2008-11-24 22:07:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "lolka" <l...@b...pl> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...

> [...]
    > okresie od dnia zlozenia przez pracownika wniosku o udzielenie urlopu
    > wychowawczego do dnia zakonczenia tego urlopu. "

    No to przyszło mi do głowy, ze kobiety powinny składać od razu wnioski na
    10 lat do przodu :-)

  • 6. Data: 2008-11-24 22:21:26
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 24 Lis, 23:07, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > No to przyszło mi do głowy, ze kobiety powinny składać od razu wnioski na
    > 10 lat do przodu :-)

    Niestety urlop wych. przysluguje do ukonczenia przez dziecko 4 roku
    zycia :P

    --
    *lolka*

  • 7. Data: 2008-11-24 22:34:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    lolka <l...@b...pl> pisze:

> [...]
    > ktory pracownica wyslala poczta, listem poleconym "ze zwrotka", mimo,
    > ze byla tego dnia obecna w pracy i mogla zlozyc wniosek osobiscie?
    Oczywiście. Choć nie rozumiem jaki jest cel takiej kombinacji.

    > Jesli taki wniosek jest wazny, to czy za date zlozenia wniosku uznaje
    > sie date stempla pocztowego, czy wplyniecia wniosku do firmy?
    Data odebrania (na zwrotce) albo po upłynięciu okresu prawidłowego
    awizowania.

> [...]
    > 01.10.2009 roku?
    > a- wniosek idzie do kosza, bo jest niewazny, nieprawidlowy itp.
    Jeśli pracownik spełnia wymogi zawarte w art. 186 KP to nie można odmówić
    udzielenia urlopu.

    > b- udziela sie urlopu wych. od 14.12.2008 roku, czyli 2 tygodnie od
    > zlozenia wniosku
    Jeśli we wniosku nie zachowano terminu pracodawca udziela urlopu nie później
    niż z dniem upływu 2 tygodni od daty jego złożenia.

    > c- udziela sie urlopu jak we wniosku
    Prawo nie p[rzewiduje takiej możliwości.

    > Prosze o pomoc w interpretacji.
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25498

    --
    Jotte

  • 8. Data: 2008-11-24 22:47:45
    Od: lolka <l...@b...pl>

    On 24 Lis, 23:34, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > Oczywiście. Choć nie rozumiem jaki jest cel takiej kombinacji.
    >
    > Data odebrania (na zwrotce) albo po upłynięciu okresu prawidłowego
    > awizowania.

    Skoro data odebrania, to cel zaden :)

    > Jeśli pracownik spełnia wymogi zawarte w art. 186 KP to nie można odmówić
    > udzielenia urlopu.

    Nawet jesli wniosek jest "blednie" zlozony? (o 9 m-cy za wczesnie)

    > Jeśli we wniosku nie zachowano terminu pracodawca udziela urlopu nie później
    > niż z dniem upływu 2 tygodni od daty jego złożenia.

    No wlasnie nie rozumialam czy sformulowanie "nie zachowano terminu"
    oznacza tylko spoznienie sie z wnioskiem, czy rowniez "za wczesne"
    zlozenie wniosku.

    > Prawo nie p[rzewiduje takiej możliwości.

    Ale do 1996 roku przewidywalo?
    Stara wersja tego rozporzadzenia mowila, ze :
    "2. Pracodawca jest obowiązany udzielić pracownicy urlopu
    wychowawczego:
    1) w terminie wskazanym przez pracownicę, jeżeli wniosek o
    udzielenie tego urlopu został przez nią złożony co najmniej na dwa
    tygodnie przed tym terminem"

    > http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=25498

    Dzieki za link, czytalam wczesniej, ale niewiele mi to rozjasnilo...

    --
    *lolka*

  • 9. Data: 2008-11-24 22:51:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    lolka wrote:
> [...]
    > okresie od dnia zlozenia przez pracownika wniosku o udzielenie urlopu
    > wychowawczego do dnia zakonczenia tego urlopu. "

    a są w ogóle podstawy do udzielenia urlopu wychowawczego?
    moze odpowiedz powinna byc, ze wniosek jest bezzasadny bo sie urlop po
    prostu nie nalezy.

  • 10. Data: 2008-11-24 22:51:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>