  • 1. Data: 2008-11-24 20:15:41
    Temat: prosba o pomoc-przedawnienie roszczenia (smierc czlonka rodziny)
    Od: "jacek gomar" <j...@g...com>

    Witam

    mam taki case:
    Rodzina dluznika, ktory zmarl w 2004 roku dostala dzisiaj przedsadowe
    wezwanie do zaplaty pewnej kwoty za uslugi wykonane jeszcze za zycia osoby
    zmarlej (dzialalnosc gospodarcza). Wydaje mi sie, ze takie roszczenie o
    zaplate naleznosci powinno sie juz przedawnic ? Bardzo prosze o pomoc w tej
    sprawie
    pzodrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2008-11-27 15:45:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2008, jacek gomar wrote:

> [...]
    > zmarlej (dzialalnosc gospodarcza). Wydaje mi sie, ze takie roszczenie o
    > zaplate naleznosci powinno sie juz przedawnic ?

    Przedawnienie liczy się od terminu *zapłaty*, a nie terminu spełnienia
    usługi. Prawdopodobieństwo że termin był aż tak długi jest skrajnie małe,
    ale niezerowe.
    Masz dokument stanowiący podstawę zapłaty?

    pzdr, Gotfryd