  • 1. Data: 2008-11-24 20:05:08
    Temat: Sluzba wojskowa w 2009 - jak to w koncu jest? DzU z 17.08.2007
    Od: "Maciek" <m...@g...pl>

    Witam

    Orientuje sie ktos, jak na dzien dzisiejszy wyglada sprawa sluzby wojskowej w
    2009?
    W TV mowia ze w 2008r. jest ostatni pobor.
    Staram sie znalesc na stronie internetowej MONu jakis akt prawny ktory to
    potwierdza ale nic takiego tam nie widze :/

    Moze ktos wie jak ta sprawa wyglada? Ewentualnie napisze w jakim akcie
    prawnym (ustawa czy rozporzadzenie) tego szukac.

    Jednyne co znalazlem (dotyczace poboru w 2008) to rozporzadzenie Ministra
    Obrony Narodowej z 17 sierpnia 2007r - DzU z 17.08.2007 nr 149 poz. 1050.

    Tutaj w par. 9 sa daty wcielen poborowych do wojska w 2008. Ostatni jeszcze
    pobor ma byc 2-4 grudnia 2008.

    Czy jest podobne rozporzadzenie na 2009? Bo szukam, szukam i nic nie
    znalazlem.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2008-11-24 20:12:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest podobne rozporządzenie na 2009? Bo szukam, szukam i nic nie
    > znalazłem.

    Z tego co wiem, to go jeszcze nie ma, ale w WKU czekają na nie.

  • 3. Data: 2008-11-24 20:33:14
    Od: "Maciek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Z tego co wiem, to go jeszcze nie ma, ale w WKU czekają na nie.

    Dzieki za odpowiedz. A nie orientujesz sie czy w WKU czekaja na nie bo wiedza
    ze na 100% takie nowe rozporzadzenie bedzie?

    Bo to rozporzadzenie na 2008 r bylo opublikowane juz w sierniu 2007. Teraz
    mamy juz prawie grudzien 2008, i nie ma rozporzadzenia na 2009? Duze
    opoznienie... I te info z TV sprzed moze tygodnia, gdy mowili o ostatnim
    poborze.

    MON prowadzi prace nad nowym rozporzadzeniem z warunkami poboru na 2009 rok?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 4. Data: 2008-11-24 20:36:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Dzieki za odpowiedz. A nie orientujesz sie czy w WKU czekaja na nie bo
    > wiedza
    > ze na 100% takie nowe rozporzadzenie bedzie?

    W każdym razie takiego są zdania, co słyszałem z dość wiarygodnego źródła.
    Nie podejmuję się oszacowania prawdopodobieństwa procentowego.

    > MON prowadzi prace nad nowym rozporządzeniem z warunkami poboru na 2009
    > rok?

    Nie mam zielonego pojęcia, ale podobno tak.

  • 5. Data: 2008-11-24 20:56:12
    Od: "Maciek" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Nie mam zielonego pojęcia, ale podobno tak.

    A w jaki sposob mozna by to bylo ustalic?:)

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 6. Data: 2008-11-24 21:45:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A w jaki sposób można by to było ustalić?:)

    Nie mam zielonego pojęcia. Pewnie zapytać ministra albo rzecznika
    prasowego. A i to jaka pewność, że nie skłamią?

  • 7. Data: 2008-11-25 16:26:33
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 24 Lis, 21:05, "Maciek" <m...@g...pl> wrote:

    > Tutaj w par. 9 sa daty wcielen poborowych do wojska w 2008. Ostatni jeszcze
    > pobor ma byc 2-4 grudnia 2008.
    >
    > Czy jest podobne rozporzadzenie na 2009? Bo szukam, szukam i nic nie
    > znalazlem.

    Z dzisiejszego Dziennika:

    optymistycznie:

    http://www.dziennik.pl/polityka/article270401/Zamias
    t_poboru_beda_agencje_reklamy.html

    i troche mniej optymistycznie:

    http://www.dziennik.pl/polityka/article270362/Czy_to
    _bedzie_ostatni_pobor_do_wojska_.html

    "Za poltora tygodnia rozpocznie sie ostatni przymusowy pobor do
    wojska. Jednak przez niedbalstwo politykow kandydaci do pojscia w
    kamasze nie moga spac spokojnie, bo poselski projekt ustawy znosi
    pobor, ale tylko w przyszlym roku. Mimo to minister obrony Bogdan
    Klich zapowiada, że nie bedzie już powrotu do przymusowego zaciagu do
    armii."

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 8. Data: 2008-11-27 16:31:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Nov 2008, Maciek wrote:

    > A w jaki sposob mozna by to bylo ustalic?:)

    Nie ma szans.
    Ponarzekam sobie, a co.
    Ministrowie polskich rządów potrafią wydać decyzje dotyczące spraw
    wymagajacych przygotowania technicznego na dwa dni przed wejściem
    w życie.
    Przykładowo przy wchodzeniu .pl do .ue i związanymi z tym zmianami
    w przepisach o VAT (zasady wystawiania faktur!) AFAIR jeszcze
    27.VI. nie była opublikowana treść rozporządzenia.
    Rozporządzenia o zakresie zwolnienia z obowiązku z kas fiskalnych
    też mają w zwyczaju pojawiać się dwa dni "przed".

    A Ty domagasz się wiedzy o rozporządzeniu które *nie* wymaga
    wprowadzenia danych przez kilka milionów obywateli :)
    30.XII będzie OK? ;)
    Minister wróci po świętach, w poniedziałek obejrzy tę górę
    papierów na biurku i we wtorek dojdzie do wniosku że nie ma
    wyjścia - trzeba podpisywać bez czytania ;)

    pzdr, Gotfryd