  • 1. Data: 2008-11-19 14:21:46
    Temat: Prawo - ale oświatowe.
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Witam.
    Pytanie dotyczy prawa, ale oświatowego. Mam nadzieję, że mimo to uzyskam
    odpowiedź.

    Rada Powiatu podjęła uchwałę, w której zapisano, iż: "Zarząd Powiatu może w
    uzasadnionych przypadkach zwolnić dyrektora szkoły (zespołu) lub placówki od
    obowiązku realizacji tygodniowego wymiaru godzin zajęć określonego w ust. 1,
    jeżeli warunki funkcjonowania szkoły powodują znaczne zwiększenie zadań
    dyrektora."
    Taki zapis przeszedł przez nadzór wojewody i uchwała została opublikowania w
    wojewódzkim Dzienniku Urzędowym.
    Jednak taki zapis, moim zdaniem, stoi w sprzeczności z Kartą Nauczyciela:
    art.42 ust.7 pkt 2 w związku z art. 91d, pkt 1. Wg mnie kompetencje, które
    przypisano zarządowi powiatu, zgodnie z podanymi artykułami KN należą się
    wyłącznie Radzie.
    Czy mam rację?
    Jeśli tak, to czy uchwały zarządu dotyczące zwolnienia dyrektora z
    realizacji "pensum" podjęte na podstawie tej uchwały Rady Powiatu, ale
    sprzecznie z ustawą KN, są zgodne z prawem?

    --
    tarek

  • 2. Data: 2008-11-19 16:30:48
    Temat: Re: Prawo - ale oświatowe.
    Od: "slaweczek" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > realizacji "pensum" podjęte na podstawie tej uchwały Rady Powiatu, ale
    > sprzecznie z ustawą KN, są zgodne z prawem?

    Witam

    Czy możesz podać więcej danych dotyczących tej uchwały.
    Czy jest gdzieś opublikowany (w sieci) cały tekst tej uchwały, bo w
    przytoczonym przez ciebie fragmencie brak
    - określenia w jakiej sprawie została podjęta,
    - podstawy prawnej na której została podjęta,
    - do czego odnosi się cytowany ust.1

    Pozdrawiam
    Sławek

  • 3. Data: 2008-11-19 18:20:31
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "slaweczek" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przytoczonym przez ciebie fragmencie brak
    > - określenia w jakiej sprawie została podjęta,
    > - podstawy prawnej na której została podjęta,

    Opublikowania jest w DU woj. dolnośląskiego z 2005 r. Nr 50:
    http://oi.uwoj.wroc.pl/dzienniki/Dzienniki2005/Dz_U_
    Nr_50.pdf
    pozycja nr 111.

    --