  • 1. Data: 2008-11-19 14:55:20
    Temat: Cło, VAT, przesylka z USA.
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Witam,
    Mam pewne pytanie... przyszla przesylka za zagranicy - 1500 owijek. Owijki
    zostaly zamowione przeze mnie, poniewaz biore czynny udzial w PZPS (Polski
    Zwiazek Pilki Stolowej). Mialy byc po prostu dla graczy (nie na sprzedaz!).
    Jednak w urzedzie celnym powiedziano mi ze mam zaplacic clo i 22% vat
    (WTF!). Dlaczego? Co moge zrobic zeby nie placic VATu? W ogole co to za
    porzadki ze place VAT zanim nawet jeszcze ewentualnie cokolwiek
    sprzedalem???
    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 2. Data: 2008-11-19 15:39:33
    Temat: Re: Cło, VAT, przesylka z USA.
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik "FlashT" <w...@c...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jednak w urzedzie celnym powiedziano mi ze mam zaplacic clo i 22% vat (WTF!).

    Bo takie jest prawo.

    > Co moge zrobic zeby nie placic VATu?

    Może zwrócenie do nadawcy pomoże.

    > W ogole co to za porzadki ze place VAT zanim nawet jeszcze ewentualnie
    > cokolwiek sprzedalem???

    Taka jest norma chyba wszędzie. Jak sprzedasz to sobie odbierzesz VAT.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2008-11-19 15:40:31
    Od: "Daniel" <w...@w...pl>

    > place VAT zanim nawet jeszcze ewentualnie cokolwiek sprzedalem???

    Codziennie płacisz VAT zanim cokolwiek sprzedasz.

  • 4. Data: 2008-11-19 15:46:31
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]
    > 22% vat (WTF!). Dlaczego? Co moge zrobic zeby nie placic VATu? W ogole co
    > to za porzadki ze place VAT zanim nawet jeszcze ewentualnie cokolwiek

    Trzeba było przez zwiazek zamówic. Wtedy PZPS by płacił.

  • 5. Data: 2008-11-19 17:01:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "FlashT" <w...@c...com> napisał w wiadomości
    > (WTF!). Dlaczego? Co moge zrobic zeby nie placic VATu? W ogole co to za
    > porzadki ze place VAT zanim nawet jeszcze ewentualnie cokolwiek sprzedalem???

    takie życie, oprócz WNT zawsze płacisz vat

  • 6. Data: 2008-11-19 19:14:30
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    FlashT wrote:
    > Jednak w urzedzie celnym powiedziano mi ze mam zaplacic clo i 22% vat
    > (WTF!). Dlaczego?

    Bo tak mowia przepisy.

    > W ogole co to za
    > porzadki ze place VAT zanim nawet jeszcze ewentualnie cokolwiek
    > sprzedalem???
    > Pozdrawiam,

    bo vat jest za to, ze kupiles, a nie sprzedałeś.

    vat za bułkę w sklepie też musisz zapłacić zanim ją ugryziesz.

  • 7. Data: 2008-11-20 10:10:15
    Od: "jot.be" <j...@n...onet.pl>

    > Taka jest norma chyba wszędzie. Jak sprzedasz to sobie odbierzesz VAT.

    Nie.
    Nie wszędzie. Chyba tylko w Polsce i na Węgrzech.
    W pozostałych krajach rozlicza się w deklaracji.
    Dlatego mnóstwo odpraw celnych ucieka z Polski.

    Pozdr

  • 8. Data: 2008-11-20 13:34:49
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "andreas" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "FlashT" <w...@c...com> napisał w wiadomości
    >
    > Bo takie jest prawo.

    > Może zwrócenie do nadawcy pomoże.

    > Taka jest norma chyba wszędzie. Jak sprzedasz to sobie odbierzesz VAT.

    Ale ja tego nie sprzedam! To nie jest na sprzedaz...

    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 9. Data: 2008-11-20 13:35:24
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    Użytkownik "Daniel" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Codziennie płacisz VAT zanim cokolwiek sprzedasz.

    Tylko ze ja tego nie sprzedam. Bo to nie jest na sprzedaz.
    Pozdrawiam,
    FlashT

  • 10. Data: 2008-11-20 13:36:24
    Od: "FlashT" <w...@c...com>

    > Bo tak mowia przepisy.

    > bo vat jest za to, ze kupiles, a nie sprzedałeś.
    >
    > vat za bułkę w sklepie też musisz zapłacić zanim ją ugryziesz.

    Przeciez VAT placi sprzedajacy a nie kupujacy?