  • 1. Data: 2008-11-19 11:08:33
    Temat: Laptop firmowy, oprogramowanie prywatne.
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Pracodwaca zezwolił (na piśmie) na instalację prywatnego oprogramowania
    na firmowym laptopie.

    Załóżmy teraz że przychodzi kontrola BSA/Policji czy kogokolwiek
    uprawnionego. Pyta się o licencję, licencja oczywiście jest, ale na mnie
    bo oprogramowanie kupiłem ja a nie firma. Czy do takiej sytuacji mogą
    się przyczepić?

    Adam Kłobukowski

  • 2. Data: 2008-11-19 13:26:18
    Temat: Re: Laptop firmowy, oprogramowanie prywatne.
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Adam Kłobukowski" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uprawnionego. Pyta się o licencję, licencja oczywiście jest, ale na mnie
    > bo oprogramowanie kupiłem ja a nie firma. Czy do takiej sytuacji mogą

    Nie bo soft jest legalny i (zakładam) uzywany zgodnie z licencją czyli do
    celów prywatnych.

    Raczej martw się o US. Czy pracodawca może udostępniać służbowy sprzęt do
    celów prywatnych nieodprowadzając za to podatku. A co z kosztami i VATem?
    Odlicza/odliczył to ?

    a.

  • 3. Data: 2008-11-19 15:34:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek Margraf pisze:

    > Nie bo soft jest legalny i (zakładam) uzywany zgodnie z licencją czyli do
    > celów prywatnych.

    A skąd założenie że pracownik ma taka licencję ??

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 4. Data: 2008-11-20 10:22:53
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > A skąd założenie że pracownik ma taka licencję ??

    A dlaczego pracownik ? Pytający wyraźnie napisał ze do celów prywatnych.
    Wiec to raczej nie pracownik.

    A.

  • 5. Data: 2008-11-20 11:11:23
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik Arek Margraf napisał:

    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego pracownik ? Pytający wyraźnie napisał ze do celów prywatnych.
    > Wiec to raczej nie pracownik.

    Gdzie napisał, że do celów prywatnych????????
    Napisał, że prywatny soft, ale nigdzie nie napisał, że do celów prywatnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 6. Data: 2008-11-20 13:54:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Arek Margraf pisze:

    > A dlaczego pracownik ?

    A słowo pracodawca coś ci mówi ? Komu niby pracodawca miałby na coś
    zezwalać ?

  • 7. Data: 2008-11-21 13:49:23
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > Gdzie napisał, że do celów prywatnych????????
    > Napisał, że prywatny soft, ale nigdzie nie napisał, że do celów
    > prywatnych.

    Ok ale dlaczego mam zakładać że łamie postanowienia licencji?

    A.

  • 8. Data: 2008-11-21 13:51:26
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    > A słowo pracodawca coś ci mówi ? Komu niby pracodawca miałby na coś
    > zezwalać ?

    Juz pozwolił. Pyatnie co siedzieje dalej i jako kto pracownik to używa. Ale
    tak jak obok. Dlaczego mam zakładać ze ten człowiek chce łamac prawo albo
    przynajmniej postanowienia licencji.

    Skoro prywatny soft - to moze jest tak jak z samochodem - jakas umowa
    urzyczenia. No bo faktycznie o licnecji na uzywanie "tylko do celów
    ptrywatnych" tez nic nie pisze

    A.

  • 9. Data: 2008-11-24 07:23:05
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    > Ok ale dlaczego mam zakładać że łamie postanowienia licencji?

    Szef nie chciał kupić, a program jest potrzebny. To jest możliwe.
    Natomiast mało prawdopodobne jest, że wątkotwórca nie ma komputera w
    domu. Zresztą, niech on sam się wypowie.

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik