  • 31. Data: 2004-11-18 00:01:44
    Temat: Re: Prawo a oprogramowanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Asmodeusz wrote:

    > Drobna uwaga do tego fragmentu wypowiedzi: nie prawda, przegrałbyś zakład.

    Prawda, prawda. O ile się zakładasz?

    > Ps. Tak krótko i bez kontrargumentów, bo nie było argumentów.

    Dla osoby znającej temat argumenty są zbędne. Ale dla lamerów
    przygotowałem argument: wejdź na moje ftp (ftp.lechistan.com) i w
    katalogu 'sample' znajdziesz plik EXE (klasyczne 'hello world') oraz
    jego źródło.

    I pokaż mi palcem, gdzie w tym pliku kompilator albo linker się podpisały...

  • 32. Data: 2004-11-18 06:30:20
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    > I pokaż mi palcem, gdzie w tym pliku kompilator albo linker się podpisały...

    wyjatek potwierdzajacy regule?

    juz widze jak ktos w asmie "trzepie" aplikacje bazodanowe
    (rotfl)

  • 33. Data: 2004-11-18 06:33:11
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    > Jeśli to mieściło się w zakresie obowiązków służbowych.

    jesli sie nie miescilo to mogl odmowic wykonania takiego polecenia
    ew oprocz umowy o prace spisac dodatkowa umowe zlecenie/o dzielo na
    wykonanie jednorazowo czegos ponad swoje obowiazki pracownika

  • 34. Data: 2004-11-18 10:01:15
    Od: Borszczuk <c...@U...wfmh.org.pl.TW>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Miło mi, Andrzej jestem. ATSD ciekawych masz rodziców, że ci na pierwsze
    > 'Troll' dali....

    Ales przygadal blyskotliwie... Fiu fiu. Az sie lezka zakrecila w oku jak
    sie przypomnialy czasy 5 klasy szkoly podstawowej...

    --
    Life is a beach and then you dive...

    Marcin

  • 35. Data: 2004-11-18 11:26:28
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *baldhorse* wrote in <news:MPG.1c06609583d68413989880@news.tpi.pl> :

    > jesli sie nie miescilo to mogl odmowic wykonania takiego polecenia
    > ew oprocz umowy o prace spisac dodatkowa umowe zlecenie/o dzielo na
    > wykonanie jednorazowo czegos ponad swoje obowiazki pracownika

    Odmówienie lub nie, nie ma nic do praw autorskich, istotny jest fakt
    przekroczenia zakresu obowiązków.

    --
    Motto: "Wszyscy wiemy że Linux jest wspaniały... nieskończone pętle
    robi w 5 sekund." (Linus Torvalds)

  • 36. Data: 2004-11-18 12:48:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    baldhorse wrote:

    > wyjatek potwierdzajacy regule?

    Coś z logiką u ciebie cienko. Do obalenia twierdzenia wystarczy wykazać,
    że choć w jednym przypadku jest ono fałszywe.

    > juz widze jak ktos w asmie "trzepie" aplikacje bazodanowe
    > (rotfl)

    A co, nie wolno? Poza tym bazy danych nie są 'jedynie słusznymi'
    aplikacjami.

  • 37. Data: 2004-11-18 15:41:06
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    > Odmówienie lub nie, nie ma nic do praw autorskich, istotny jest fakt
    > przekroczenia zakresu obowiązków.

    oczywiscie tyle tylko ze jesli nie odmowi to znaczy ze zgadza sie
    swiadomie na napisanie tego w ramach pracy , jesli zarzada dodatkowej
    umowy to znaczy ze jest swiadom tego ze robi cos dodatkowego za co
    nalezy mu sie dodatkowe wynagrodzenie

  • 38. Data: 2004-11-18 18:17:11
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Tue, 16 Nov 2004 11:14:13 +0100, MichalO napisał(a):

    > Jestesmy programistami zatrudnionymi w pewnej firmie na umowe o prace a
    > kolega na umowe zlecenie.
    > Mamy problem, poniewaz nie wiemy czy mozemy zakodowac zrodla aplikacji
    > (w ten sposob ze aplikacja bedzie dzialala ale jej kod zrodlowy bedzie
    > nie do odczytania/modyfikacji). Czy to jest zgodne z prawem?

    Myśle, że jak potraktujesz kod źródłowy jakimś obfuscator'em to *IMHO*
    wszystko będzie zgodnie z prawem. Pracodawca dostanie kod źródłowy, który
    się pięknie kompiluje, ale pożytek z niego będzie miał zerowy.

    Ale ja Twoim miejscu nie robiłbym takich przekrętów.

    Maciej Olędzki

  • 39. Data: 2004-11-18 19:36:41
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *baldhorse* wrote in <news:MPG.1c06e0e741c74072989881@news.tpi.pl> :

> [...]
    > swiadomie na napisanie tego w ramach pracy , jesli zarzada dodatkowej
    > umowy to znaczy ze jest swiadom tego ze robi cos dodatkowego za co

    Wiesz co tą dyskusję można zakończyć tak:
    - Ty w takiej sytuacji bedziesz cicho
    - Ja w takiej sytuacji zarządam wynagrodzenia

    Nie ma obowiązku żądać zapłaty.

    brak odmowy nie jest zgodą, nawet w słowniku jest gdzie indziej.
    Wykorzystywanie silniejszej pozycji przez pracodawcę będzie
    naruszeniem art.8 KP

    --
    "Dziewczyny !!! - dawajcie na krechę"

  • 40. Data: 2004-11-18 19:51:14
    Od: baldhorse <b...@i...precz.maszyno_irc.pl>

    > Wiesz co tą dyskusję można zakończyć tak:
    > - Ty w takiej sytuacji bedziesz cicho

    a skad cos tak glupiego ci przyszlo do glowy ?