  • 41. Data: 2004-11-18 23:31:06
    Temat: Re: Prawo a oprogramowanie
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    _ValteR_ wrote:

    > Jeśli to mieściło się w zakresie obowiązków służbowych.

    Pierwszy post zaczynał się od słów:
    "Jestesmy programistami zatrudnionymi w pewnej firmie ... "
    W następnym poście autor uściśla:
    " ... w umowie nie mam ani slowem wspomiane czym mam sie zajmowac w
    firmie (tzn. tylko ogolnie informatyka) ... "
    Zakładam więc że polecenie pisania aplikacji nie przekroczyło zakresu
    obowiązków służbowych.

    Ponadto, wykonanie polecenia przekraczającego zakres obowiązków w żaden
    sposób nie daje pracownikowi prawa własności do efektu pracy.
    Nie pisał programu dla swoich potrzeb i z własnej inicjatywy, tylko dla
    potrzeb pracodawcy na jego polecenie. Jeśli polecenie takie przekraczało
    zakres jego obowiązków mógł odmówić jego wykonania powołując się na
    treść umowy o pracę, lub zaproponować odrębą umowę. Podjęcie się
    wykonania polecenia bez słowa protestu, po czym, po wykonaniu i
    pokazaniu pracy, odmowa przekazania wyników wygląda raczej na działanie
    na szkodę pracodawcy.
    Sądzę że w tym konkretnym przypadku ma mizerne szanse w przypadku sprawy
    w sądzie. Praw majątkowych raczej nie uzyska, a jeszcze może zostać
    zmuszony zrekompensować pracodawcy straty wynikłe np. z nieterminowego
    przekazania źródeł.

    Ps. Swoją drogą. Jakbym był jego szefem, to już by był na wypowiedzeniu.
    A tak po za tym - odezwał się tylko dwa razy na początku wątku. Czyżby
    jego szef też czytał niusy ?

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919