  • 1. Data: 2007-01-26 10:56:57
    Temat: Prawa klienta
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    Czy na dzien dzisiejszy mozna po 14 dniach od złożenia reklamacji żadać
    zwrotu pieniędzy lub nowego egzemplarza? W przypadku kiedy sklep po 14
    dniach twierdzi że 'nie wiadomo' co ze sprzętem a po 21 dniach twierdzi że
    był zepsuty i idzie od producenta.
    Konkretnie chodzi o karte graficzną.

    Jeśli tak to jaki jest termin tego zwrotu pieniędzy?
    Z góry dziękuję za informacje. Pytam bo znalazłem taką informację w sieci -
    ale z datą chyba 2005 więc nie wiem co się od tego czasu zmieniło.

    Maciek

  • 2. Data: 2007-01-26 11:11:20
    Temat: Re: Prawa klienta
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maciek" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy na dzien dzisiejszy mozna po 14 dniach od złożenia reklamacji żadać zwrotu
    > pieniędzy lub nowego egzemplarza?

    zawsze można - nie zawsze sie dostanie
    z jakiego tytułu reklamowałeś? gwarancja, rękojmia, niezgodność?

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-01-26 11:42:26
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    > zawsze można - nie zawsze sie dostanie
    > z jakiego tytułu reklamowałeś? gwarancja, rękojmia, niezgodność?

    Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać.
    Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu.
    Czy w tym miejscu wtopiłem?

    Maciek

  • 4. Data: 2007-01-26 13:01:19
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Maciek napisał(a):

    > Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać.
    > Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu.
    > Czy w tym miejscu wtopiłem?

    Zatem reklamacja jest rozstrzygana zgodnie z warunkami na karcie
    gwarancyjnej.

    --
    Filip.

  • 5. Data: 2007-01-26 13:12:42
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    > Zatem reklamacja jest rozstrzygana zgodnie z warunkami na karcie
    > gwarancyjnej.

    A jak należy postąpić by wykorzystać rękojmię czyli odpowiedzialność sklepu
    za to co sprzedają?

    Maciek

  • 6. Data: 2007-01-26 13:41:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.01.2007 Maciek <i...@w...pl> napisał/a:

    > Karta graficzna przestałą działać, zaczęła sie wieszać.
    > Nie deklarowałem tytułu. Oddałem ją do serwisu po prostu.
    > Czy w tym miejscu wtopiłem?

    Oddałeś bezpośrednio do serwisu, czy sprzedawcy (zakładając, że nie są
    tożsami)?

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-01-26 13:43:08
    Od: "Maciek" <i...@w...pl>

    > Oddałeś bezpośrednio do serwisu, czy sprzedawcy (zakładając, że nie są
    > tożsami)?

    Sprzedawcy, ale dostałem kwitek zatytułowany zgłoszenie serwisowe.
    Sprzedawca przesłał do serwisu.

  • 8. Data: 2007-01-27 02:29:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Sprzedawcy, ale dostałem kwitek zatytułowany zgłoszenie serwisowe.
    > Sprzedawca przesłał do serwisu.

    A stało tam gdzieś, że to naprawa gwarancyjna? Jeśli nie to raczej należy
    przyjąć, że to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową (kupiłeś to
    prywatnie, nie na firmę, kiedy kupiłeś)? Problem w tym, że nie złożyłeś
    pewnie żadnego pisma w którym określasz czego się właściwie domagasz
    (możesz naprawy bądź wymiany). Jakbyś złożył, a sprzedawca nie
    odpowiedziałby na to pismo w terminie do 14 dni to uznałby reklamację (a
    więc np. żądanie wymiany). Co prawda nie ma wymogu pismnego złożenia
    reklamacji ale jak wiadomo w momencie gdy coś jest tylko na gębę to
    zaczynają się cyrki z udowodnieniem co kto powiedział (ale też pewnie
    można domniemywać, że każdy woli nowy towar niż naprawiany :). Ponieważ z
    tego co napisałeś wynika, że sprzedawca nie odpowiedział Ci na reklamację
    w terminie 14 dni (odpowiedział = uznał lub odrzucił) to ją uznał.

    Jak chcesz spróbować zawalczyć to napisz mu pismo w stylu, że na podstawie
    art.8. u.3. Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o
    zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
    domagasz się wymiany.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2007-01-27 19:26:43
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > A stało tam gdzieś, że to naprawa gwarancyjna? Jeśli nie to raczej należy
    > przyjąć, że to była reklamacja z tyt. niezgodności z umową

    na jakiej podstawie?

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-01-28 00:02:21
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 27.01.2007 gasper <n...@m...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > na jakiej podstawie?

    Słusznie. Zapomniałem dopisać jeszcze jednej ważnej okoliczności: brak
    dokumentu określającego obowiązki gwaranta i wtedy mamy art. 13 u.1.

    --
    Marcin