  • 1. Data: 2007-01-26 10:38:22
    Temat: rozdzielność majątkowa
    Od: "Kaśka" <f...@i...pl>

    Mam pytanie.
    Czy można podpisać rozdzielność majątkową bez obecności współmałżonka?

  • 2. Data: 2007-01-26 11:15:24
    Temat: Re: rozdzielność majątkowa
    Od: "AdamK" <akobylin@nospam_op.pl>

    Użytkownik "Kaśka" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie.
    > Czy można podpisać rozdzielność majątkową bez obecności współmałżonka?
    Mam nadzieję że nie :)

  • 3. Data: 2007-01-26 11:55:08
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Kaśka" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie.
    > Czy można podpisać rozdzielność majątkową bez obecności współmałżonka?
    U notrariusza niestety musi być współ, chyba że przez sąd,ale nie wiem jak
    to się robi
    zapewne odpowiedza na to lepsze głowy.

    PabloGT

  • 4. Data: 2007-01-26 14:39:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kaśka" <f...@i...pl> wrote in message
    > Mam pytanie.
    > Czy można podpisać rozdzielność majątkową bez obecności współmałżonka?

    tylko o ile będziesz miała wyrok sądu w ręce, który na cos takiego pójdzie.
    Ineczej nie.

  • 5. Data: 2007-01-26 15:26:56
    Od: "Kaśka" <f...@i...pl>

    A może jest jakiś inny sposób na to żeby nie odpowiadać za długi małżonka. A
    poza tym prowadzić działalność gospodarczą z której zyski by nie podlegały
    wspólnocie małżeńskiej.

  • 6. Data: 2007-01-26 16:17:52
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 26 Jan 2007 16:26:56 +0100,
    Kaśka <f...@i...pl> screamed:
    > A może jest jakiś inny sposób na to żeby nie odpowiadać za długi małżonka. A
    > poza tym prowadzić działalność gospodarczą z której zyski by nie podlegały
    > wspólnocie małżeńskiej.

    Rozwód? <:

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 17:19:00 user up 11233 days, 5:14, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A woman is an occasional pleasure but a cigar is always a smoke. -- G. Marx

  • 7. Data: 2007-01-30 15:22:50
    Temat: Re: dlugi malzonka
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Przed wojną to się ogłaszało w gazecie ;-))
    JaC

    It has removed 2982 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 8. Data: 2007-01-31 19:33:39
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    > A może jest jakiś inny sposób na to żeby nie odpowiadać za długi małżonka. A
    > poza tym prowadzić działalność gospodarczą z której zyski by nie podlegały
    > wspólnocie małżeńskiej.

    A może to:>

    > Kodeks rodzinny i opiekuńczy:
    Przymusowy ustrój majątkowy.

    Art. 52. § 1. Z ważnych powodów każdy z małżonków może żądać ustanowienia przez
    sąd rozdzielności majątkowej.
    § 2. Rozdzielność majątkowa powstaje z dniem oznaczonym w wyroku, który ją
    ustanawia. W wyjątkowych wypadkach sąd może ustanowić rozdzielność majątkową z
    dniem wcześniejszym niż dzień wytoczenia powództwa, w szczególności, jeżeli
    małżonkowie żyli w rozłączeniu.

    Art. 53. § 1. Rozdzielność majątkowa powstaje z mocy prawa, w razie
    ubezwłasnowolnienia lub ogłoszenia upadłości jednego z małżonków.
    § 2. W razie uchylenia ubezwłasnowolnienia, a także umorzenia, ukończenia lub
    uchylenia postępowania upadłościowego, między małżonkami powstaje ustawowy
    ustrój majątkowy.

    Art. 54. § 1. Orzeczenie separacji powoduje powstanie między małżonkami
    rozdzielności majątkowej.
    § 2. Z chwilą zniesienia separacji powstaje między małżonkami ustawowy ustrój
    majątkowy. Na zgodny wniosek małżonków sąd orzeka o utrzymaniu między małżonkami
    rozdzielności majątkowej.

    Morski