  • 1. Data: 2007-01-26 10:47:09
    Temat: Kupno gruntu
    Od: "Piotrek" <e...@p...onet.pl>

    Hej,

    czy osoba z USA kompletnie bez zadnych powiazan z Polska ma prawo kupic w Polsce
    grunt rolniczy? Jesli tak to jak dokladnie powinna sie odbyc taka procedura i
    ile to moze trwac?

    Sprawa druga - jesli nie ta osoba - to ile trwa zakup gruntu przez Polaka od
    Polaka, zakladajac ze przychodze dzisiaj do rolnika i on i ja jestesmy zdecydowani?

    Najbardziej interesowaly by mnie terminy 'srednio' i maksymalnie ;-)

    Pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi!
    Milego dnia!
    Piotrek

  • 2. Data: 2007-01-28 09:39:00
    Temat: Re: Kupno gruntu
    Od: "Piotrek" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    zdecydowani?

    > Najbardziej interesowaly by mnie terminy 'srednio' i maksymalnie ;-)

    Cholera, naprawde nikt nie wie? :)

  • 3. Data: 2007-01-29 17:51:31
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Piotrek napisał(a) w wiadomości: <4...@n...onet.pl>...

    >zdecydowani?

    Twretycznie to trzeba pomnożyć liczbę decyzji administracyjnych przez
    maksymalny czas na ich wydanie. Średnio to połowa... a w praktyce
    bliżej maksymalnej.
    Cudzoziemiec to chyba dodatkowo zgoda ministerstwa (MSWiA?).
    Jescze agencja (ARiMR?) może wtrącić z prawem pierwokupu, o ile kupujący
    nie spełnia pewnych warunków (np. rolnik). Najgorzej, że już po podpisaniu
    umowy na konkretną cenę.
    Poniżej miesiąca chyba niemożliwe. Maksymalnie nie wiem.

    Arek