  • 11. Data: 2008-12-13 12:35:31
    Temat: Re: Prawa autorskie do :-)
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    > A co mógł zrobić poza rejestracją indywidualnego znaku graficznego
    > opartego na takim symbolu, co z kolei nie miałoby żadnego sensu?

    Akurat rejestracja takiego znaku, dla jakiejśtam działalności mogłaby
    mieć sens. Czemu nie - mogę sobie wyobrazić monopol na taki znak np dla
    płytek pcv.

    A tak w ogóle to ja nie mam pojęcia, co mógby zrobić i co zrobił.
    Wiem, ze autor artykułu użył słowa opatentować, na pewno blędnie.
    Zresztą spójrz - już sam wątkotwórca z artykułu w którym mowa jest o
    patentowani wywiódł naruszenie praw autorskich (!), czyli nikt nic nie
    wie - czeski film.

  • 12. Data: 2008-12-13 17:29:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Roman Rumpel napisał(a) :
    > Zresztą spójrz - już sam wątkotwórca z artykułu w którym mowa jest o
    > patentowani wywiódł naruszenie praw autorskich (!)

    Moje rozumowanie - opatentował, czyli jego własność. Czyli jest
    autorem. Ale nie będę się upierał przy tej interpretacji.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 13. Data: 2008-12-13 18:29:49
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Moje rozumowanie - opatentował, czyli jego własność. Czyli jest autorem.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ten związek w dziedzinie patentowania nie występuje. Patent może uzyskać
    (i zwykle tak sie dzieje) inna osoba, niż twórca wynalazku.

    > Ale nie będę się upierał przy tej interpretacji.

    I słusznie - bo pomieszałeś system walutowe

  • 14. Data: 2008-12-13 18:37:39
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Źle się u mnie podkreślenie wyświetliło, więc dla uniknięcia wątpliwości
    wyjaśniam: opatentował, czyli właściciel - tak. Tak to powinno wyglądać.
    Właściciel czyli autor - nie. Zazwyczaj tak nie bywa

  • 15. Data: 2008-12-13 18:59:57
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    Roman Rumpel pisze:

    > Akurat rejestracja takiego znaku, dla jakiejśtam działalności mogłaby
    > mieć sens. Czemu nie - mogę sobie wyobrazić monopol na taki znak np dla
    > płytek pcv.

    No i się coś wyjaśnia. Dobreprogramy piszą właśnie o znaku towarowym

  • 16. Data: 2008-12-13 19:20:47
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Roman Rumpel napisał(a) :

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Ten związek w dziedzinie patentowania nie występuje. Patent może uzyskać
    > (i zwykle tak sie dzieje) inna osoba, niż twórca wynalazku.

    Czy nie jest to kradzież? Ktoś poświęca środki na jego
    wynalezienie, a kto inny staje się właścicielem praw do
    powielania wynalazku i czerpania z tego korzyści.
    Jeśli odbywa się to na zasadzie umowy pomiędzy tymi dwoma, to OK.
    W tym wypadku raczej tak nie było.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 17. Data: 2008-12-14 00:06:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.12.2008 Roman Rumpel <r...@p...onet.pl> napisał/a:
    > No i się coś wyjaśnia. Dobreprogramy piszą właśnie o znaku towarowym

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7778767.stm

    Pewnie patent wziął się bo "biuro patentowe". Nazwa znak towarowy
    też się pojawia i wszystko jest omawiane w takim kontekście
    (podobieństwa do zastrzeżonej formy). Ja bym stawiał na bezrozumne
    przetłumaczenie (patent, znak towarowy, jeden pies).
    Teraz jeszcze w grę może pewnie wchodzić, że ktoś wcześniej czegoś
    nie zrozumiał i ów biznesmen zastrzegł szczególną formę takiego
    znaku ale sobie sam wyinterpretował, że rozciąga się na wszystko.

    Nb.:
    According to Russian media, Mr Teterin is not the first person to
    try to trademark the ;-) symbol in Russia.

    Kommersant said in 2005 a St Petersburg court upheld an appeal from
    the German corporation Siemens, which was sued by a Russian man
    claiming he held the trademark.

    --
    Marcin

  • 18. Data: 2008-12-14 20:24:28
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > z tego korzyści.
    > Jeśli odbywa się to na zasadzie umowy pomiędzy tymi dwoma, to OK.

    Zazwyczaj to nie jest kradzież, zazwyczaj chodzi właśnie o umowę i to
    właśnie mam na myśli powyżej. Po prostu sensowna ochrona patentowa jest
    jak na nasze warunki niesamowicie droga, dlatego mało którego wynalazcę
    stać na nią. Dletego najczęściej znajduje partnera, albo kupca, który
    chroni to na siebie (oczywiście możliwa jest jeszcze relacja pracownik -
    pracodawca)

    Ale oczywiście kradzież jest tutaj też możliwa i są przepis karne w pwp
    właśnie na to.

  • 19. Data: 2008-12-14 20:25:55
    Od: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski pisze:

    (cut)

    Pozostaje jeszcze pytanie, co na to urząd rosyjski. Z mojej praktyki
    wynika, że wcale nie musi udzielić ochrony.

  • 20. Data: 2008-12-15 03:26:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 14.12.2008 Roman Rumpel <r...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Pozostaje jeszcze pytanie, co na to urząd rosyjski. Z mojej praktyki
    > wynika, że wcale nie musi udzielić ochrony.

    No ale przecież udzielił.

    --
    Marcin