    From: Roman Rumpel <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawa autorskie do :-)
    Date: Sun, 14 Dec 2008 21:24:28 +0100

    Zbynek Ltd. pisze:

    > Czy nie jest to kradzież? Ktoś poświęca środki na jego wynalezienie, a
    > kto inny staje się właścicielem praw do powielania wynalazku i czerpania
    > z tego korzyści.
    > Jeśli odbywa się to na zasadzie umowy pomiędzy tymi dwoma, to OK.
    > W tym wypadku raczej tak nie było.

    Zazwyczaj to nie jest kradzież, zazwyczaj chodzi właśnie o umowę i to
    właśnie mam na myśli powyżej. Po prostu sensowna ochrona patentowa jest
    jak na nasze warunki niesamowicie droga, dlatego mało którego wynalazcę
    stać na nią. Dletego najczęściej znajduje partnera, albo kupca, który
    chroni to na siebie (oczywiście możliwa jest jeszcze relacja pracownik -
    pracodawca)

    Ale oczywiście kradzież jest tutaj też możliwa i są przepis karne w pwp
    właśnie na to.