  • 1. Data: 2008-12-11 20:59:29
    Temat: Punktualność autobósów
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Czy przedsiębiorstwa komunikacyjne mają obowiązek przestrzegania
    stworzonego przez nich rozkładu jazdy? Czy jakaś punktualność ich
    obowiązuje? Pytam się bo autobusy którymi dojeżdżam do pracy i do domu
    (olsztyńskie mpk) mają po 15-20 minut opóźnienia i potrafią nawet 3 pod
    rząd nie przyjechać :/ (w sensie są tak spóźnione że powinny już 3
    autobusy odjechać a żadnego jeszcze nie było)

    pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-12-11 21:08:24
    Temat: Re: Punktualność autobósów
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 11-12-2008 o 21:59:29 PlaMa <m...@w...pl> napisał(a):

    > rząd nie przyjechać :/ (w sensie są tak spóźnione że powinny już 3
    > autobusy odjechać a żadnego jeszcze nie było)

    Kiedyś słyszałem rozmowę kierowcy z dyspozytorem - jeśli nie zdąży
    nadrobić opóźnienia to ma czekać na pętli na następną rundę, jeśli
    kończy się zmiana to ma zjeżdzać do zajezdni. Najwyraźniej
    masz na trasie jakieś remonty i chłopaki opuszczają kółka.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-12 06:26:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tak spóźnione że powinny już 3 autobusy odjechać a żadnego jeszcze nie było)

    Dla Ciebie 15-20 minut spóźnienia to tak dużo? Weź nie żartuj.

  • 4. Data: 2008-12-12 07:53:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    nie wiem jak w olsztynie, ale w warszawie dopuszczalne widelki to albo 2 min
    za wczesnie do 3 za pozno, albo 3 za wczesnie do 5 za pozno, jakos tak

    kiedys jak dojezdzalem do robty na petle, a wsiadalem kilka przystankow
    przed, autobusy notorycznie byly za wczesnie nawet po 10 min, tak sie
    kierowcom spieszylo, po kilku dniach walki z czasem w koncu zadzwonilem pod
    podany przy rozkladzie numer, potem rozmowe poparlem stosownym faksem, przez
    nastepne tydzien na przystanku stal maluszek z kontrolerem, a autobusy
    wreszcie zaczely jezdzic punktualnie, nawet dostalem pisemko z przeprosinami
    :)

  • 5. Data: 2008-12-12 09:32:30
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Dla Ciebie 15-20 minut spóźnienia to tak dużo? Weź nie żartuj.

    przy calej trasie rzedu 30-40minut w jedna strone to pewnie bardzo duzo ...

    Poza tym jesli ciagle sie spozniasz to moze trzeba kupic rower/samochod?
    Niepunktualnosc to jest jeden z powodow, z ktorych ludzie wola unikac KM.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 6. Data: 2008-12-12 10:53:17
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > przy calej trasie rzedu 30-40minut w jedna strone to pewnie bardzo duzo ...

    W Białymstoku najdłużej czekałem ponad 40 minut, więc twoje 15 mnie nie rusza.

  • 7. Data: 2008-12-12 11:23:13
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    qwerty wrote:
    > Użytkownik "Maverick" <k...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:ghtb3e$24a$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > W Białymstoku najdłużej czekałem ponad 40 minut, więc twoje 15 mnie nie
    > rusza.

    Po pierwsze - to nie moje 15 min - ja malo jezdze, KM jezdze tylko gdy
    sie na piwko/wino z kims umowie. A tak to tylko samochodem.

    Po drugie - w Warszawie raczej jezdza punktualnie, a jak nie to mam
    kilka do wyboru - zazwyczam wsiadam w pierwszy ktory przyjedzie. Gorzej
    bylo np w Lublinie (mieszkalem tam przez rok i KM sie poruszalem) czy np
    w Trojmiescie (ale tutaj kwestia nieznajomosci miasta - wiec czekalem na
    ten konkretny)

    Ogolnie nawet smaochodem mozesz jechac dluzej niz przewidywales - ale
    15m/40m to jest ok 40% przekroczone - a wiec to nie jest normalne. O
    dluzszych opoznieniach nawet nie warto wspominac.

  • 8. Data: 2008-12-13 11:19:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2008, PlaMa wrote:

    > Czy przedsiębiorstwa komunikacyjne mają obowiązek przestrzegania stworzonego
    > przez nich rozkładu jazdy?

    Ależ oczywiscie.
    Czy obywatele maja obowiązek brania udziału w wyborach?

    Jak mniemam sugestia, że skuteczność obowiązku mierzy się miarą "co grozi
    za jego niedotrzymanie".

    A to już reguluje umowa miedzy zamawiajacym (np. urzędem miasta albo
    jakimś pośrednikiem w stylu kzk gop na śląsku) i to do zamawiającego
    należy kierować "donosy".

    pzdr, Gotfryd