  • 1. Data: 2008-12-12 11:19:39
    Temat: na co sie zgodzic?
    Od: "anna- wawa" <l...@g...pl>

    witam,
    w marcu wracam do pracy po urlopie wych., przypuszczam ze pracodawca mnie
    zwolni z powodu braku miejsca i braku mozliwosci zawarantowania adekwtanego
    stanowiska dla mnie (mam taka pewnosc). Moje pytanie jest takie jak oni moga
    to rozegrac -umowa na czas nieokreslony- wole byc przygotowana i co by bylo
    najlepsze?

    rozwiazanie umowy przez nich z okresem wypowiedzenia (czy musze wtedy chodzic
    do pracy?) czy musze sie zgodzic na takie rozwiazanie czy mam inne wyjscie?
    czy musze podpisac? czy mam czas na zastanwoienie i przeanalizowanie? ,czy
    moze rozwiazanie za porozumieniem stron-czy wtedy obowiazuje okres
    wypowiedzenia ustawowy? czy moga rozwiazac w trybie natychmiastowym (czy mozna
    ubiegac sie o odszkodowanie-musze miec czas na szukanie nowej pracy). i
    jeszcze jedno jak np oni rozwiaza umowe czy to nie przeszkodzi w przyszlym
    szukaniu pracy?

  • 2. Data: 2008-12-12 14:52:17
    Temat: Re: na co sie zgodzic?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    anna- wawa wrote:

    > rozwiazanie umowy przez nich z okresem wypowiedzenia (czy musze wtedy chodzic
    > do pracy?)

    tak, chyba, ze pracodawca ci powie, ze nie musisz. W kazdym razie w
    pracy masz byc.

    czy musze sie zgodzic na takie rozwiazanie czy mam inne wyjscie?

    twoja zgoda nie jest potrzebna, tak samo jak ich kiedy to ty składasz
    wypowiedzenie.

    > czy musze podpisac?

    bez znaczenia

    czy mam czas na zastanwoienie i przeanalizowanie?

    bez znaczenia, wreczaja ci wypowiedzenie i jestes na wypowiedzeniu.
    koniec kropka.

    > ,czy
    > moze rozwiazanie za porozumieniem stron

    a niby co to mialoby byc? zadnego porozumienia byc nie musi.

    > czy wtedy obowiazuje okres
    > wypowiedzenia ustawowy?

    tak, chyba, ze w tym porozumieniu sie porozumiecie na inny okres lub bez.
    jak nie bedzie slowa to obowiązuje ustawowy

    czy moga rozwiazac w trybie natychmiastowym (czy mozna
    > ubiegac sie o odszkodowanie-musze miec czas na szukanie nowej pracy).

    nie
    no chyba, ze znajdzie sie powod, np nie przychodzisz do pracy wtedy
    dostaniesz dyscyplinarke

    > jeszcze jedno jak np oni rozwiaza umowe czy to nie przeszkodzi w przyszlym
    > szukaniu pracy?

    nie. wiele ludzi zmienia pracę i wielu ludzi zmienia praca
    no chyba, ze dostaniesz dyscyplinarke

  • 3. Data: 2008-12-13 18:23:00
    Od: " anna-wawa" <l...@g...pl>

    a jezeli oni mi wypowiedza umowe czy moge sie odwolac do sądu pracy ? jakie
    wtedy poniose koszty takiej rozprawy (czy to jest uzaleznione od tego czy
    przegram/wygram?)

    i jeszcze jedno jak podadza mi przyczyne "braku stanowiska i braku mozliwosci
    zagwarantowania adekwatnego stanowiska " - to jak to musza uzasadnic zeby nie
    bylo "zbyt lakonicznie" jak to sprawdzic czy rzeczywiscie tak jest?
    (przeanalizowac rekrutacje robiona przez nich?)

  • 4. Data: 2008-12-13 23:23:46
    Od: i...@g...com

    On 13 Gru, 19:23, " anna-wawa" <l...@g...pl> wrote:
> [...]
    > bylo "zbyt lakonicznie" jak to sprawdzic czy rzeczywiscie tak jest?
    > (przeanalizowac rekrutacje robiona przez nich?)

    zdaje się, że niektórzy zaczynają chorować i dostarcza inna osoba
    zwolnienia lekarskie.

    wypowiedzenie trzeba jednak doręczyć,

    poza tym z umowy na czas nieokreślony żeby zwolnić to trzeba podać
    przyczynę, czy taka "reorganizacja" w postaci braku stanowiska jest
    wystarczajaca to by trzeba sprawdzić - może wtedy przysługuje jakaś
    rekompensata lub specjalny status bezrobotnego w przyszłosći (dłuższy
    czas wypłaty zasiłku). to ktos z prawa pracy powinie doradzić, chyba
    sa takie punkty bezpłatne, a może w urzedzie pracy zasięgnąć
    informacji co w takim przypadku