  • 1. Data: 2008-12-11 22:16:53
    Temat: Proszę o pomoc
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

    Witam Serdecznie

    Mniej więcej dwa miesiące temu kierowca nie opanował swojego auta
    i wypadając z drogi uderzył i uszkodził ogrodzenie domku
    jednorodzinnego. Gospodarzem domku jest TYLKO starszy człowiek X.
    Właścicieli gruntu posesji jest wielu, ale nie mieszkają w domku jest
    również osoba niepełnosprawna. Związku z tym ze jestem dużo młodszy od
    osoby X zgłosiłem szkodę do Warty nie wiedząc że jest tylu
    właścicieli. Warta zrobiła kosztorys oraz wycenę, na którą osoba X
    zgodziła sie, dodatkowo Warta domaga się sie od osoby X aktu własności
    posesji, aby móc wypłacić odszkodowanie za ogrodzenie do konkretnych
    osób. Jeśli im wyślemy ten akt, właściciele posesji dostaną pieniądze
    a ogrodzenie nie zostanie naprawione, ponieważ właściciele są
    niedyspozycyjni. Na polecenie starszej osoby X próbowałem anulować
    całą sprawę, ale Warta twierdzi ze nie może tego zrobić gdyż
    właścicieli posesji jest wielu i muszą oni dostać pieniążki za
    zniszczone ogrodzenie i bedzie kierować sprawę do sadu by
    prawdopodobnie zdobyć dane pozostałych właścicieli posesji a mnie
    straszy ze, jeśli nie poprowadzę sprawy do końca, ( ponieważ osoba X
    naprawdę jest osobą starszą), poniosę jakąś kare. Co teraz zrobić?
    Czy nie wystarczy to ze gospodarzem jest osoba X, która w tym domu
    mieszka i płaci rachunki oraz za wszelkie remonty itd.?

  • 2. Data: 2008-12-12 00:14:51
    Temat: Re: Proszę o pomoc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

    Zacznijmy od tego, ze jak rozumiem jesteś osobą dla zdarzenia postronną i
    jedynie pomagałeś X. Pozostałych osób nie znasz i niech sobie sami ich
    ustalą. Natomiast WARTA ma rację i bez ich udziału raczej będzie to trudno
    przeskoczyć.

  • 3. Data: 2008-12-12 09:21:34
    Od: "Mariusz" <m...@p...fm>

> [...]
    >
    > Zacznijmy od tego, ze jak rozumiem jesteś osobą dla zdarzenia postronną i
    > jedynie pomagałeś X. Pozostałych osób nie znasz i niech sobie sami ich

    Tak. Pomagałem a pozostałych osób nie znam. Warta chce skierować sprawe do
    sądu by ustalić właścicieli a ja się obawiam że będe musiał ponieść jakieś
    konsekwencje za to że juz nie zamierzam prowadzić tej sprawy.

    Natomiast WARTA ma rację i bez ich udziału raczej będzie to trudno
    > przeskoczyć.

    Dzwoniłem do PZU i ciekawostką jest to że Pani z PZU twierdzi że Warta nie
    może żądać takiego aktu własności ponieważ ogrodzenie nie jest
    nieruchomością lecz ruchomością. Więc pieniądze powinny być przekazane
    gospodarzowi, i kto ma rację ?

  • 4. Data: 2008-12-12 09:39:07
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On Dec 12, 10:21 am, "Mariusz" <m...@p...fm> wrote:
    wiadomościnews:ghsb05$45i$2@nemesis.news.neostrada.p
    l...

> [...]
    > może żądać takiego aktu własności ponieważ ogrodzenie nie jest
    > nieruchomością lecz ruchomością. Więc pieniądze powinny być przekazane

    W sprawie czy płot jest nieruchomością, przyznałbym rację Warcie,
    kodeks cywilny:

    Art. 48.
    Z zastrzeżeniem wyjątków w ustawie przewidzianych, do części
    składowych gruntu
    należą w szczególności budynki i inne urządzenia trwale z gruntem
    związane, jak
    również drzewa i inne rośliny od chwili zasadzenia lub zasiania.

    Co do odszkodowania za płot - ja nie wiem na jakiej podstawie, Robert,
    twierdzisz, że OC chroni jakoś bardziej interesy właściciela niż
    posiadacza uszkodzonej nieruchomości?