  • 11. Data: 2011-11-22 09:03:41
    Temat: Re: Praktyki gazowni z rachunkami
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Ajgor" <n...@...pl> napisał

    > Jakos ciezko mi w to uwierzyc, tym barzdiej, ze mam jeszcze w pamieci
    > sprawe, ktora z imieniu mieszkancow naszego miasta wytoczyl gazowni urzad
    > antymonopolowy za bezprawne wyludzanie oplat za zezwolenia na ogrzewanie
    > gazowe. Gazownia wtedy przegrala z kretesem

    Ale to najwyraźniej konkretna gazownia, a nie całe PGNiG.

    > Taaa. A wiesz, ze te sposoby rozliczania sa dodatkowo platne?

    Owszem, ale kwoty są "groszowe", a różnica tylko w jednym elemencie opłaty
    stałej.
    Nie jest to różnica tak wielka, że tylko się powiesić.

    > Mi chodzi o podstawe prawna, a ZWLASZCZA na jakije podstawie nie daja
    > odsetek od nadplat.

    Ale czy muszą? Podpisałeś konkretną umowę ze wszystkimi jej warunkami i
    pewnie nie było tam mowy o odsetkach.
    Zgadzam się, że w pewnym sensie jest to granda, ale mało to takich sytuacji
    w naszym kraju, że wykorzystuje się siłę monopolisty i brak możliwości
    manewru jednostki? Chociaż w Twoim przypadku zawsze można zastosować
    argument, że skoro nie chcesz płacić gazowni, to ogrzewaj dom w inny sposób.

    N.

  • 12. Data: 2011-11-22 09:27:13
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > W Legnicy. I jak juz poisalem DWA RAZY. U nas tez mozna placic na faktury
    > co miesiac. Ale za dodatkowa oplata za fakture i inkasenta.

    Taki lajf. Skoro chcesz mieć dodatkowy odczyt i fakturę, to ktoś z gazownik
    musi to zrobić.
    Za darmo rzadko komu się zechce, więc pewnie stąd ta opłata.
    Przy czym jak wspomniałam - jest na tyle mała, że naprawdę nie rozumiem, w
    czym widzisz problem?
    Pewnie Ci chodzi po prostu o zasadę ;-)

    N.

  • 13. Data: 2011-11-22 12:29:23
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Nixe" <> napisał w wiadomości news:jafo9c$lus$1@news.onet.pl...

    > Ale czy muszą? Podpisałeś konkretną umowę ze wszystkimi jej warunkami i
    > pewnie nie było tam mowy o odsetkach.

    Nie bylo tez mowy o prognozach. Przeciez to jest zwykle kredytowanie, wiec
    powinno chyba podlegac przepisom o kredytach.
    Czy nie ma w tym przepisie zapisu o tym, ze kredyt MUSI byc oprocentowany?

    > Zgadzam się, że w pewnym sensie jest to granda, ale mało to takich
    > sytuacji w naszym kraju, że wykorzystuje się siłę monopolisty i brak
    > możliwości manewru jednostki?

    Uwazasz, ze jesli okradaja, lub oszukuja nas wszystkie instytucje, to nalezy
    to przyjac za norme i siedziec cicho?

  • 14. Data: 2011-11-22 12:30:22
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > A jak inaczej? Żądasz ponadstandardowej usługi (innej niż zapisana w
    > umowie) to za nią płać. To chyba normalne?

    JAKIEJ PONADSTANDARDOWEJ

  • 15. Data: 2011-11-22 12:48:08
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    To działa w obie strony. Ale zaniżone prognozy TEŻ się nie podobają
    klientom.

    Przy zuzyciu np. 200 zł miesięcznie i prognozach 100 zł oraz
    wyliczeniu dopłaty (bezodsetkowej!) 600 zł po pół roku, klient nie
    myśli 'ale fajnie, miałem darmowy kredyt', tylko 'ale dranie, skąd ja
    im teraz 600 zł wezmę'.

    Ja mam z reguły za prąd niedopłatę w lecie i nadpłatę w zimie, bo ich
    modele prognozują dużo większe zużycie w zimie, a ja mam większość
    zużycia na grzanie wody do mycia, co od pory roku zależy słabo.

    MJ

  • 16. Data: 2011-11-22 12:57:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-11-22 13:30, Ajgor pisze:

    > JAKIEJ PONADSTANDARDOWEJ

    Innej niż w umowie.

    --
    spp

  • 17. Data: 2011-11-22 12:58:18
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Nie bylo tez mowy o prognozach.

    I nie było zmiany regulaminu po drodze? Oraz klauzuli w umowie, że jeśli nie
    akceptujesz nowego regulaminu, to możesz rozwiązać umowę? Poszukaj
    dokładnie. To za duży moloch, żeby się wykładać na tak banalnych kruczkach.

    > Przeciez to jest zwykle kredytowanie, wiec powinno chyba podlegac
    > przepisom o kredytach.

    Powiedz uczciwie - jak duże masz nadpłaty z powodu tych prognoz?
    Bo jeśli rzędu kilkuset złotych po każdorazowym wyrównaniu, to naprawdę
    warto przejść się do gazowni i poprosić o zweryfikowanie tych prognoz. Ja
    tak robiłam w Enerdze i nie było najmniejszych problemów.

    > Czy nie ma w tym przepisie zapisu o tym, ze kredyt MUSI byc oprocentowany?

    Nie, ponieważ nie jest to kredyt.

    > Uwazasz, ze jesli okradaja, lub oszukuja nas wszystkie instytucje, to
    > nalezy to przyjac za norme i siedziec cicho?

    Nie twierdzę, że należy. Po prostu są sytuacje, że kopanie się z koniem
    wychodzi na zdrowie tylko koniowi.
    Napisz do UOKiK i zapytaj się, czy nie widzą w tym nieprawidłowości.
    A nuż zrewolucjonizujesz kilka rozporządzeń :)

    N.

  • 18. Data: 2011-11-22 15:28:42
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości grup
    >A przeczytaj UWAZNIE co napisalem w innych postach. Owszem. Da sie. Ale trzeba
    >za to zaplacic dodatkowo.

    Sorki, ale trollujesz. Wolisz tracić kilka gr (dosłownie) na odsetkach, czy
    kilka zł na comiesięcznych wizytach inkasenta?

    > Nie rozmawiales nigdy z urzednikami?
    > Proponuje sprobowac. Bardzo odprezajace zajecie.

    Zdarzało mi się wielokrotnie rozmawiać z urzędnikiem. W dużej większości da się
    z nimi porozmawiać. Niereformowalne osoby to jednostkowe przypadki.

  • 19. Data: 2011-11-22 15:51:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-11-21, Ajgor <n...@...pl> wrote:

    [...]

    > Inkasent z gazowni kiedys chodzil co miesiac. Co miesiac byl rachunek, i
    > wszystko gralo. Teraz chodzi raz na trzy-cztery miesiace, a bywa, ze i pol
    > roku go nie ma. A rachunki do zaplaty sa co miesiac.

    Z tego co widzę u siebie, jest to określone przynależnością do konkretnej taryfy.
    I pamiętam z pisma PGNiG, że jest możliwość wyboru taryfy w której samemu się podaje
    odczyty liczników, a inkasent przychodzi raz na jakiś czas.

    Czemu więc się na taką taryfę nie przepiszesz, skoro Ci z tym co masz jest
    niewygodnie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl