    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Praktyki gazowni z rachunkami
    Date: Tue, 22 Nov 2011 13:48:08 +0100
    Sender: m...@n...agh.edu.pl

    To działa w obie strony. Ale zaniżone prognozy TEŻ się nie podobają
    klientom.

    Przy zuzyciu np. 200 zł miesięcznie i prognozach 100 zł oraz
    wyliczeniu dopłaty (bezodsetkowej!) 600 zł po pół roku, klient nie
    myśli 'ale fajnie, miałem darmowy kredyt', tylko 'ale dranie, skąd ja
    im teraz 600 zł wezmę'.

    Ja mam z reguły za prąd niedopłatę w lecie i nadpłatę w zimie, bo ich
    modele prognozują dużo większe zużycie w zimie, a ja mam większość
    zużycia na grzanie wody do mycia, co od pory roku zależy słabo.

    MJ