  • 1. Data: 2011-11-21 20:05:14
    Temat: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemożność tego wykonania
    Od: Adrian <j...@g...com>

    Złożyłem rezerwację w sklepie EURO RTV AGD telefonu komórkowego.
    Zamówienie wykonałem przez Internet. Po kilku dniach otrzymałem
    informację, że produkt czeka do odbioru w sklepie. Udałem się, więc po
    niego do sklepu oddalonego o 30 km. Ze sobą wziąłem wydrukowaną kartkę z
    zamówieniem, na której widnieje napis małym druczkiem ,,Prosimy o
    sprawdzenie sprzętu przy odbiorze, ponieważ produkty zakupione w
    sklepach fizycznych na podstawie rezerwacji nie podlegają zwrotowi z
    tytułu sprzedaży na odległość." Sprzedawca odszukał moje zamówienie i
    pyta mnie czy płacę kartą czy gotówką. Ja mówię, że spokojnie najpierw
    chcę dokonać sprawdzenia telefonu czy wszystko się zgadza i czy nie ma
    wady fabrycznej, która w większości egzemplarzach niestety się ujawnia.
    Poinformowano mnie, że nie ma takiej możliwości. Więc czytam, co pisze
    na mojej kartce z zamówieniem. Wówczas słyszała napatoczyła się kobieta
    z obsługi i tłumaczy mi, że to w ten sposób działa, że klient najpierw
    płaci a później sprawdza towar. Oburzyłem się i pytam jak się ma ten
    zapis do tego, co Pani mówi? Wzruszyła się ramionami i tyle.
    Podziękowałem i wyszedłem. Pytanie do grupy. Kto ma rację? Ta kobieta
    czy wiążący jest zapis, który widnieje małym druczkiem?

  • 2. Data: 2011-11-21 20:46:31
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Adrian" napisał w wiadomości
> [...]
    > Wzruszyła się ramionami i tyle. Podziękowałem i wyszedłem. Pytanie do
    > grupy. Kto ma rację? Ta kobieta czy wiążący jest zapis, który widnieje

    Troche dziwne. Dwa razy kupowalem sprzety w Euro. Zamawialem przez internet,
    a odbieralem w sklepie. Konkretnie w Lenicy w Carrefourze.
    W obu przypadkach sprzet sprawdzalem PRZED zaplaceniem, i nie bylo z tym
    problemu. Malo tego. Przy jednym z zakupow - kupowalem lampe blyskowa do
    aparatu - okazalo sie, ze zamowiona lampa jest uszkodzona (nie dzialala
    jedna z funkcji). Bez problemu pani lampe zabrala, i kazala (a wlasciwie
    prosile) sie zglosic za trzy dni, i po tych trzech dniach dostalem nowa -
    sprawna. Ba... W obu przypadkach Pani poszla do magazynu, i przyniosla
    baterie - zebym mogl lampe sprawdzic.

  • 3. Data: 2011-11-21 20:59:58
    Temat: Re: Zapis o sprawdzenie produktu przy odbiorze i niemo?no?? tego wykonania
    Od: Adrian <d...@d...ps>

> [...]
    > prosile) sie zglosic za trzy dni, i po tych trzech dniach dostalem nowa -
    > sprawna. Ba... W obu przypadkach Pani poszla do magazynu, i przyniosla

    Był ze mną znajomy (świadek w razie czego) który kupował 2 lata temu
    kamerę za ponad 5 000 zł i mówił że jemu nie robiono problemów ze
    sprawdzeniem przedmiotu przed zapłatą. Bardzo się zdziwił gdy usłyszał
    to co mi powiedzieli. Najwidoczniej mają gdzieś klienta i mogą być pewni
    że więcej nic u nich nie kupię.

  • 4. Data: 2011-11-21 21:33:08
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-21 21:59, Adrian pisze:

    > Najwidoczniej mają gdzieś klienta i mogą być pewni
    > że więcej nic u nich nie kupię.

    Napisz może do jakiejś ichniej centrali i poproś o zajęcie stanowiska w
    tej sprawie. Jeśli wyjdzie na to, że masz rację, to ujawnij całą
    sytuację - niech wyciągną konsekwencje wobec pracownika, który
    wprowadził Cię w błąd.

    N.

  • 5. Data: 2011-11-21 21:42:12
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-11-21 21:05, Adrian wrote:
> [...]
    > Podziękowałem i wyszedłem. Pytanie do grupy. Kto ma rację? Ta kobieta
    > czy wiążący jest zapis, który widnieje małym druczkiem?

    A dlaczego nie i papier i kobieta?

    'Przy odbiorze' nie znaczy 'przed zapłaceniem' i nie wiem skąd ten wniosek.

    gacek

  • 6. Data: 2011-11-21 21:48:23
    Od: Adrian <d...@d...ps>

    > 'Przy odbiorze' nie znaczy 'przed zapłaceniem' i nie wiem skąd ten wniosek.

    Może i tak jak mówisz lecz zapis który zacytowałem w takim razie na
    wiele sposobów można interpretować.

  • 7. Data: 2011-11-21 22:05:48
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Może i tak jak mówisz lecz zapis który zacytowałem w takim razie na wiele
    > sposobów można interpretować.

    Polska to jest kraj mistrzow swiata w interpretacji.
    Tu kazdy zapis mozna zinterpretowac na sto dowolnych sposobow. Posluchaj
    politykow, a sam zobaczysz.
    Na przyklad w Konstytucjijedni wyczytali, ze wybory maja trwac jeden dzien,
    a inni, ze dwa :)
    KAZDY przepis mozna zinterpretowac na wiele sposobow, i KAZDY z tych
    sposobow mozna uzasadnic na kolejne sto sposobow. Polacy sa w thm miszczami.

  • 8. Data: 2011-11-21 22:20:03
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-11-21 22:48, Adrian wrote:

    > Może i tak jak mówisz lecz zapis który zacytowałem w takim razie na
    > wiele sposobów można interpretować.

    I to chyba jest odpowiedź na gruncie prawnym.

    Na gruncie kto ma rację - wszystko zależy od punktu siedzenia.

    Co mają zrobić ze sprzętem jak go rozpakujesz i powiesz: eeee, taki
    niebieski, nie biorę? Prawda jest taka, że sklep musi wyważyć usłużność
    wobec klienta i zarabianie. Teksty 'najwidoczniej mają gdzieś klienta i
    więcej nie będę' są na poziomie piaskownicy. posting host? *.neostrada.pl

    gacek

  • 9. Data: 2011-11-21 22:44:14
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "gacek" napisał w wiadomości

    > Co mają zrobić ze sprzętem jak go rozpakujesz i powiesz: eeee, taki
    > niebieski, nie biorę?

    A co go to obchodzi? Czy ktoś w ogóle jeszcze pamięta naczelne hasło handlu:

    "Klient nasz pan"?

    A co, jeśli on zapłaci, po zapłaceniu rozpakuje, i się okaże, że dostał w
    ogóle co innego,
    niż zamawiał, a oni odmówią przyjęcia zwrotu? I oczywiście znajdzie się
    usłużny prawnik, który ZINTERPRETUJE jakiś zapis, że mają do tego prawo?
    Kupowanie kota w worku ma być obowiązkiem kupującego? Niby dlaczego? ZAWSZE
    masz prawo obejżeć towar przed kupnem.
    Płacisz za zawartość, a nie za opakowanie.

    > Prawda jest taka, że sklep musi wyważyć usłużność wobec klienta i
    > zarabianie.

    Bzdura.
    Jeśli sklep nie potrafi zrobić dobrze klientowi, to niech bankrutuje.

  • 10. Data: 2011-11-21 23:00:37
    Od: Adrian <d...@d...ps>

    > Co mają zrobić ze sprzętem jak go rozpakujesz i powiesz: eeee, taki
    > niebieski, nie biorę? Prawda jest taka, że sklep musi wyważyć usłużność
    > wobec klienta i zarabianie.

    Sprawa też wygląda tak. Produkt, który zamawiałem został wypuszczony do
    sprzedaży z wadą wyświetlacza, do której nie bardzo się producent
    przyznaje gdyż wymiana by firmę kosztowała wiele milionów. Osoby, które
    czytają fora dowiedzą się o tej wadzie, lecz większość i tak kupi kota w
    worku. Ja o tym fakcie wiem. Jeśli sprawdziłbym po zapłacie telefon
    wówczas marne szanse, że sklep uzna mi to za usterkę i równie dobrze
    może mi wmówić, że: eeeee tak musi być itp. Preferowałem zachować
    ostrożność i zrezygnować z odbioru niżeli później żałować.