  • 1. Data: 2007-07-02 11:01:47
    Temat: Praca dyplomowa - prawo autorskie kontra patent.
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Witam serdecznie.

    Zastanowila mnie jedna kwestia - prawo do publikacji pracy dyplomowej
    studenta, dotyczacej technologii chronionej patentem. Jak wynika z prawa
    autorskiego uczelnia ma prawo do pierwszenstwa w opublikowaniu pracy
    dyplomowej studenta (do 6 misiecy po obronie pracy). Co sie dzieje, gdy
    praca ta stanowi "dokumentacje" (sam nie wiem jak to nazwac) technologii
    objetej patentem.

    Przykladowo - student zobowiazuje sie w ramach pracy dyplomowej wykonac
    dzialajacy model nagrywarki plyt w nowej technologii, pozwalajacej na
    zapis 1TB danych na jednej plycie wielkosci CD/DVD. Student nawiazuje
    wspolprace z firma, ktora umozliwia mu prace nad takim projektem, przy
    czym jeszcze przed obrona pracy (a po ukonczeniu prac nad projektem) firma
    opatentowuje ta technologie.

    Czy uczelnia ma prawo opublikowac taka prace dyplomowa?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 2. Data: 2007-07-02 11:55:12
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 02.07.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:
> [...]
    > opatentowuje ta technologie.
    > Czy uczelnia ma prawo opublikowac taka prace dyplomowa?

    Przecież ochronie podlega inny zakres - w patencie w uproszczeniu,
    technologia, w pracy, treść wyrażona w pisemnej formie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-07-02 15:41:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości

    Uczelnia ma prawo to opublikować, natomiast ochrona patentowa pozostaje
    nadal ochroną.

  • 4. Data: 2007-07-02 16:19:17
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 02-07-2007 o 17:41:42 Robert Tomasik <r...@g...pl>
    napisał(a):

    > Uczelnia ma prawo to opublikować, natomiast ochrona patentowa pozostaje
    > nadal ochroną.

    Tez mi sie tak wydawalo - wolalem sie upewnic. Dziekuje.
    Jesli dobrze zrozumialem, gdyby uczelnia opublikowala taka prace,
    konkurencja chcaca pozyskac ta technologie moglaby sie jedynie smaczkiem
    obejsc :)

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 5. Data: 2007-07-02 17:57:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Jesli dobrze zrozumialem, gdyby uczelnia opublikowala taka prace,
    > konkurencja chcaca pozyskac ta technologie moglaby sie jedynie smaczkiem

    Tu już jest zadanie dla rzecznika patentowego, żeby takie zastrzeżenia
    poczynić, by się nie dało ich obejść.

  • 6. Data: 2007-07-02 21:39:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]
    > Jesli dobrze zrozumialem, gdyby uczelnia opublikowala taka prace,
    > konkurencja chcaca pozyskac ta technologie moglaby sie jedynie smaczkiem

    Oczywiście, że tak, przecież po to zostało to wcześniej opatentowane.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2007-07-02 22:34:58
    Od: P4trykx <p...@g...com>

    On 2 Lip, 13:01, "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> wrote:
> [...]
    > dyplomowej studenta (do 6 misiecy po obronie pracy). Co sie dzieje, gdy
    > praca ta stanowi "dokumentacje" (sam nie wiem jak to nazwac) technologii

    A na jakiej podstawie ? Jest co w regulaminie studiów na ten temat, z
    tego co wiem to prawa autorskie (maj tkowe te ) nale do studenta ?

    --
    Patryk

  • 8. Data: 2007-07-02 23:27:59
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 03-07-2007 o 00:34:58 P4trykx <p...@g...com> napisał(a):

    > A na jakiej podstawie ? Jest co w regulaminie studiów na ten temat, z
    > tego co wiem to prawa autorskie (maj tkowe te ) nale do studenta ?

    Przez 6 miesiecy od obrony pracy dyplomowej uczelnia ma pierwszenstwo do
    publikacji pracy studenta. Art. 15a ustawy o prawie autorskim.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.