    From: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Praca dyplomowa - prawo autorskie kontra patent.
    Date: Mon, 02 Jul 2007 13:01:47 +0200

    Witam serdecznie.

    Zastanowila mnie jedna kwestia - prawo do publikacji pracy dyplomowej
    studenta, dotyczacej technologii chronionej patentem. Jak wynika z prawa
    autorskiego uczelnia ma prawo do pierwszenstwa w opublikowaniu pracy
    dyplomowej studenta (do 6 misiecy po obronie pracy). Co sie dzieje, gdy
    praca ta stanowi "dokumentacje" (sam nie wiem jak to nazwac) technologii
    objetej patentem.

    Przykladowo - student zobowiazuje sie w ramach pracy dyplomowej wykonac
    dzialajacy model nagrywarki plyt w nowej technologii, pozwalajacej na
    zapis 1TB danych na jednej plycie wielkosci CD/DVD. Student nawiazuje
    wspolprace z firma, ktora umozliwia mu prace nad takim projektem, przy
    czym jeszcze przed obrona pracy (a po ukonczeniu prac nad projektem) firma
    opatentowuje ta technologie.

    Czy uczelnia ma prawo opublikowac taka prace dyplomowa?

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.