  • 1. Data: 2007-07-02 09:26:31
    Temat: Projekty graficzne a dolaczone czcionki
    Od: "Mr.Jack" <m...@W...org>

    Czy zleceniodawca ma prawo wymagac od zleceniobiorcy dostarczenia uzytej w
    projekcie czcionki, ktora to zostala wykupiona od jakiejs firmy zajmujacej
    sie produkcja czcionek na sprzedaz? Przeciez projektant nie ma praw do
    rozprowadzania takiej czcionki dalej, tylko do wykorzystania jej w
    tworzonych przez siebie projektach. Nie jest dystrybutorem tej czcionki i
    bez stosownej zgody jej tworcy, nie moze dolaczac (rozprowadzac) do projektu
    plikow tej czcionki... ?

    --
    Jacek "Mr.Jack" Sawicki
    Klub Thundercata: http://www.motocykl.org/thundercat

  • 2. Data: 2007-07-02 10:53:43
    Temat: Re: Projekty graficzne a dolaczone czcionki
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Mr.Jack <m...@W...org> napisał(a):
> [...]
    > czcionki i bez stosownej zgody jej tworcy, nie moze dolaczac
    > (rozprowadzac) do projektu plikow tej czcionki... ?

    domagac to sie moze wszystkeigo inna spraw ze racji nie ma

    ale to sie rozwiazuje bardzo prosto - kupuje sie dla neigo taki font ze stosowna
    prowizja i po klopocie

    ogolnei takie "drobiazgi" to sie zaznacza w umowie bo sa różne przypadki
    neireformowalne

    Piotr Żebrowski

  • 3. Data: 2007-07-02 12:16:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "Mr.Jack" <m...@W...org> writes:

    > Czy zleceniodawca ma prawo wymagac od zleceniobiorcy dostarczenia
    > uzytej w projekcie czcionki, ktora to zostala wykupiona od jakiejs
    > firmy zajmujacej sie produkcja czcionek na sprzedaz?

    Zawsze myślałem, że czcionki się licencjonuje, podobnie jak
    oprogramowanie.

  • 4. Data: 2007-07-03 14:02:13
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 2 lipca 2007 11:26
    (autor Mr.Jack
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f6agk4$f15$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Nie jest dystrybutorem tej czcionki i
    > bez stosownej zgody jej tworcy, nie moze dolaczac (rozprowadzac) do
    > projektu plikow tej czcionki... ?

    Tyle, że bez tych czcionek to sobie nabywca projekt zapewne w buty włoży...
    Chyba że zamawia jednorazową pracę....
    Pozostaje ci projektować w oparciu o wolne lub darmowe czcionki.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,