  • Data: 2008-01-07 20:41:58
    Temat: Re: Pozew w postępowaniu upominawczym - do jakiej kwoty
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Chwilunia, ale czy czasem poczta nie powinna zwrócić - jeśli przyjdzie
    > taki gość z awizem i oświadczy, że adresat nieznany - z prawidłową
    > adnotacją?

    Określa to szczegółowo rozporządzenie. Zgodnie z nim notatkę o
    nieistnieniu adresata lub innej niemożności dostarczenia sporządza
    listonosz w trakcie próby doręczenia.

    Jeśli natomiast listonosz pozostawi awizo, to dalej - zgodnie z
    rozporządzeniem - list oczekuje na odbiór. Jeśli adresat się nie zgłosi,
    list wraca z notatką "nie podjęto".

    Rozporządzenie nie określa, aby osoba trzecia przyszła i powiedziała,
    że adresat nie istnieje.

    Na chłopski rozum powinno być właśnie tak, że przynajmniej osoba
    zameldowana tam może pójść na pocztę i o tym poinformować. I pewnie w
    wielu przypadkach tak jest.

    Natomiast byłem świadkiem, i nawet opisywałem to na tej grupie, kiedy
    panie z poczty - jak przyszła córka niemieszkającego tam adresata - nie
    chciały nawet podać skąd list przyszedł i oświadczyły, że skoro list
    został awizowany, to one nie mogą go odesłać inaczej jak z powodu
    niepodjęcia. I - czytając dosłownie rozporządzenie - tak właśnie jest.

    IMHO to taki bubel prawny do poprawy. Nawet myślałem aby napisać o
    tym do kogoś, może do rzecznika praw obywatelskich? ;) Podajcie jakiś
    sensowny pomysł...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz