  • 1. Data: 2011-06-06 17:10:33
    Temat: Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mam zasądzone od mojego dłużnika ok. 1000zł.

    Problem w tym, że jest mi on winny większą kwotę, a dopiero teraz będę składał
    pozew. Mój dłużnik już złożył wniosek do komornika.

    Czy w pozwie mogę zawrzeć żądanie o umorzenie tego postępowania (+ wniosek o
    wstrzymanie egzekucji w trybie zabezpieczenia)? Czy do tego powinienem złożyć
    odrębny pozew?

    Wydaje mi się, że mogę to zawrzeć w jednym pozwie, ale chcę się upewnić.
    (dodam, że komornik i sąd to ta sama dzielnica)

  • 2. Data: 2011-06-06 17:23:16
    Temat: Re: Pozew "przeciwegzekucyjny" - czy tak można?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-06 19:10, rg pisze:
> [...]
    >
    > Wydaje mi się, że mogę to zawrzeć w jednym pozwie, ale chcę się upewnić.
    > (dodam, że komornik i sąd to ta sama dzielnica)

    Nie rozumiem. Jaki wniosek do komornika złożył dłużnik?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-06-06 17:40:56
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 06 Jun 2011 19:23:16 +0200, w <isj2ea$tgo$1@news.onet.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Nie rozumiem. Jaki wniosek do komornika złożył dłużnik?

    Ech, spieszyłem się i źle wyszło. Jeszcze raz.

    Mam zasądzone _dla_ mojego dłużnika 1000zł. (On mi jest winny większą kwotę,
    ale pozew dopiero w drodze).

    Więc czy w pozwie (gdzie wymieniam moje żądania wobec niego) mogę złożyć
    wniosek o umorzenie tego postępowania? Jak to opisać, by miało to ręcę i nogi
    (czyli jestem winny mu 1000zł, on mi 3000zł, to ile zażądać? Dla utrudnienia -
    nasza żądania dotyczą dwóch różnych sporów)

  • 4. Data: 2011-06-06 17:52:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-06 19:40, rg pisze:

> [...]
    > (czyli jestem winny mu 1000zł, on mi 3000zł, to ile zażądać? Dla utrudnienia -
    > nasza żądania dotyczą dwóch różnych sporów)

    Zatem Ty jesteś winien dłużnikowi 1000zł, a on Tobie więcej.

    Zastosuj potrącenie - szczegóły w KC.

    Wyślij mu polecony, że z dniem [odebrania] potrącasz ze swojej
    wierzytelności kwotę (1000zł+koszty z nakazu), którą jesteś mu winien.
    Pismo z potrąceniem jest de facto dowodem spłaty nakazu.

    W swoim pozwie dochodzisz Twojego zobowiązania minus 1000zł minus koszty.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-06-06 18:11:11
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Mon, 06 Jun 2011 19:52:40 +0200, w <isj45e$430$1@news.onet.pl>, Liwiusz
> [...]

    > Pismo z potrąceniem jest de facto dowodem spłaty nakazu.
    >
    > W swoim pozwie dochodzisz Twojego zobowiązania minus 1000zł minus koszty.

    Nie mogę potrącić (moja należność jest sporna, muszę jej dowieść przed sądem,
    to nie faktura :) ). On ma bezsporną (i ja jej nie kwestionuję) i już komornik
    wszczął postępowanie.

    Chcę: a) na razie wstrzymać egzekucję,
    b) dochodzić właściwej sumy (i tu nie wiem czy dochodzić tyle ile jest mi
    winien, a potem dopiero wzajemnie skompensować;
    czy dochodzić pomniejszonej - ale co wtedy z jego nakazem?)

  • 6. Data: 2011-06-06 18:21:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-06 20:11, rg pisze:

> [...]
    > winien, a potem dopiero wzajemnie skompensować;
    > czy dochodzić pomniejszonej - ale co wtedy z jego nakazem?)

    Zatem prawidłowa kolej to: spłać swój dług i dochodź całości w swoim
    postępowaniu.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2011-06-06 18:49:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    rg pisze:

    > Czy w pozwie mogę zawrzeć żądanie o umorzenie tego postępowania (+ wniosek o
    > wstrzymanie egzekucji w trybie zabezpieczenia)? Czy do tego powinienem złożyć
    > odrębny pozew?

    Oświadczenie o potrąceniu + powództwo przeciwegzekucyjne.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 8. Data: 2011-06-06 19:12:37
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-06-06 20:49, Johnson pisze:

    > Oświadczenie o potrąceniu + powództwo przeciwegzekucyjne.

    A w pozwie wniosek o zabezpieczenie powództwa przez zawieszenie
    postępowania egzekucyjnego

    (sie zastanawiam tylko czy trzeba zawiesic cale czy mozna w zakresie
    okreslonej kwoty... ale na szybko tego nie sprawdze)

    --
    pozdr
    luck

  • 9. Data: 2011-06-06 19:17:35
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kauzyperda pisze:

    > (sie zastanawiam tylko czy trzeba zawiesic cale czy mozna w zakresie
    > okreslonej kwoty... ale na szybko tego nie sprawdze)

    Trudno byłoby zawiesić ponad wartość przedmiotu sporu (czyli wartość
    potrącenia)

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 10. Data: 2011-06-06 19:40:31
    Od: kauzyperda <n...@n...com>

    W dniu 2011-06-06 21:17, Johnson pisze:
    > Trudno byłoby zawiesić ponad wartość przedmiotu sporu (czyli wartość
    > potrącenia)

    Racja

    Zawahalem sie dumajac np. nad egzekucja ruchomosci, ktorej wskutek
    potracenia nie nalezaloby sprzedawac tylko np. zajac cos innego... ale
    to moze zbyt wydumany przyklad ;-)

    --
    pozdr
    luck