  • 1. Data: 2003-02-12 09:14:46
    Temat: Potrzebna porada z prawa admin
    Od: e...@b...pl

    Witam.
    Mam następujący problem.
    W 1999 roku po 3 miesiacach nieudanych prob znalezienia pracy postanowilem
    zalozyc dzialalnosc gospodarcza. Zlozylem wniosek do UM i otrzymalem od nich
    zaswiadczenie o wpisie do ewidencji. Tak sie zlozylo, ze znalazlem prace i
    porzucilem mysl stania sie przedsiebiorca. Spytalem sie znajomej ksiegowej co
    musze zrobic, zeby to co zaczalem jakos skonczyc. Poradzila mi ze skoro w US
    jeszcze nie bylem to nic. Tak sie jakos zaczynam obawiac, ze to jednak nie
    byla do konca prawda. Kilka miesiecy temu dostalem pismo z ZUS, ze w zwiazku z
    zalozeniem dzialalnosci w 1999 roku (szybcy sa) nie zlozylem deklaracji
    ubezpieczeniowych ani nie donioslem numerow NIP i REGON. Postraszyli jakimis
    tam paragrafami, ze mialem na to 7 dni od zgloszenia dzialalnosci. Zadzwonilem
    wyjasnilem jak to sie ma i Pani powiedziala ze musze przyniesc z US pisemko,
    ze nigdy takiej dzialalnosci nie zakladalem.... No dobra. Tu sie zaczynaja
    schody. Bo ja jednak chcialbym te dzialalnosc rozpoczac..
    Jak sie zabrac do tematu?
    Czy najpierw zglosic zakonczenie a potem na nowo? Czy moze po prostu
    kontynuowac sciezke i szurac do GUS? Dodam tylko, ze przez te 3 lata bylem
    zatrudniony prawie caly czas. Mialem 3 miesieczna przerwe, gdzie pracowalem na
    Umowe Zlecenie pare dni w miesiacu, wiec ZUS nie byl placony :(
    Jest to dosyc zakrecony temat, przynajmniej dla mnie. Jestem z Katowic. Jestem
    w stanie zaplacic za porade.

    PZDRWM, SP

  • 2. Data: 2003-02-12 10:17:23
    Temat: Re: Potrzebna porada z prawa admin
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    e...@b...pl wrote:
    [..]
    > Jestem w stanie zaplacic za porade.

    Jeżeli nie wystawiłeś żadnej faktury, nikogo nie zatrudniłeś,
    to działalności NIE rozpocząłeś.
    Napisz takie oświadczenie do ZUSu i już.

    Jeżeli chcesz prowadzić dalej działalność to niestety musisz
    się już zarejestrować w KRSie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-02-12 10:47:53
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-02-12 11:17, Użytkownik Elita.pl napisał:
    > Jeżeli chcesz prowadzić dalej działalność to niestety musisz
    > się już zarejestrować w KRSie.

    Art. 88a ust. 1 ustawy z dnia z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo
    działalności gospodarczej "Do dnia 31 grudnia 2003 r. podjęcie
    działalności gospodarczej przez osoby fizyczne, w tym również wykonujące
    działalność gospodarczą na podstawie koncesji i zezwoleń, wymaga
    zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej".

    Art. 1a. ust. 1 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. Przepisy wprowadzające
    ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym "Do dnia 31 grudnia 2003 r. podjęcie
    działalności gospodarczej przez osoby fizyczne wymaga wpisu do ewidencji
    działalności gospodarczej, wykonywanej na zasadach określonych w art.
    88a-88g ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. - Prawo działalności
    gospodarczej (Dz. U. ...)".

    --
    Jubei

  • 4. Data: 2003-02-12 12:41:25
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Czyli po ludzku, to wcale niemusisz do KRS. Z resztą wypowiedzi Elity.pl
    należy się zgodzić. Ja bym po prostu teraz zgłosił się do US i ZUS i zaczął
    działać. Ewentualnie można ten oryginalny wpis zmienić w zakresie daty
    rozpoczęcia, ale nie ma chyba sensu - według mnie ta data jest i tak bez
    sensu, bo rozpoczęcie działalności jest stanem faktycznym, a nie
    deklarowanym.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-13 13:05:30
    Od: e...@b...pl

> [...]
    > rozpoczęcia, ale nie ma chyba sensu - według mnie ta data jest i tak bez
    > sensu, bo rozpoczęcie działalności jest stanem faktycznym, a nie

    Dzieki za informacje.
    Pozdrawiam, Szymon.