  • 31. Data: 2008-08-01 09:33:20
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:30
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1...@4...net>):

    > Ty chyba nie zrozumiałeś pierwszego postu.

    No ale co tu rozumieć? Gość napisał, że BANK (patrz mu na usta: BANK) kasuje
    go za przelew. Ponieważ nie kasuje tego PKO, bo korzystam z usług PKO i
    wiem, więc jedynym kasującym jest JEGO BANK, przez niego wybrany.

    --
    Tristan

  • 32. Data: 2008-08-01 09:33:47
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:28
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6ul01$tc$1@news.onet.pl>):

    > Taka sama fanaberia, jak żądanie pracodawcy założenia konta, tyle że
    > to drugie nie ma podstaw prawnych.

    Nie, bo to drugie przynosi realne oszczędności, które można wydać na wyższe
    pensje.

    --
    Tristan

  • 33. Data: 2008-08-01 09:35:31
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > Skup się... Mowa nie o tym, jaki bank wybierze pracodawnik, ale że ma
    > prawo nie wybrać sobie żadnego i narażać pracodawcę na koszt wypłat
    > gotówkowych.

    Oczywiście, że ma prawo. Jeśli twierdzisz, że nie ma takiego prawa,
    podaj podstawę prawną.

    > Cranky se wybrał bank, który go kasuje 5% za przelew.
    > Niech se ma, jak lubi. Ale dlatego, że jego bank jest chory, to ma
    > zmuszać pracodawcę do wypłacania gotówki?

    Pracodawca ma obowiązek wypłacić mu pensję. Może się z Cranky dogadać i
    płacić mu w kasie firmy, albo wpłacać mu na konto. Nie ma za to prawa
    narzucić Cranky banku, który ten ma wybrać. Może jedynie go poprosić,
    żeby sobie założył konto w wygodnym dla niego banku, a jak Cranky
    będzie wspaniałomyślny, to sobie założy, aby ulżyć ciężkiej doli
    pracodawcy.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 34. Data: 2008-08-01 09:36:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-08-01, Tristan <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > No ale co tu rozumieć? Gość napisał, że BANK (patrz mu na usta: BANK) kasuje
    > go za przelew. Ponieważ nie kasuje tego PKO, bo korzystam z usług PKO i
    > wiem, więc jedynym kasującym jest JEGO BANK, przez niego wybrany.

    Albo pracodawca pobiera 0,5% tłumacząc, że to bank pobiera.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2008-08-01 09:42:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:25
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g6ukpb$s5$1@news.onet.pl>):

    > Może naturalne prawnie, ale zdroworozsądkowo przykre.

    > Co by zwolniło? Od braku łapówek zwalnia gospodarka? A nawet jeśli, to niech
    > se łapówki dają pod stołem, ale pensje są i tak ewidencjonowane i zmuszanie
    > pracodawcy do cudowania z gotówką jest bublem prawnym. Za kasę, jaką na to
    > wydaje, mógłby dać wyższe pensje.

    Nie chodziło mi o łapówki, tylko o pensję minimalną i resztę pod stołem.

    > Albo może że ma na złotej tacy mu przynieść Benedykt 16.
    > Tylko czemu se za to sam nie płaci? Czemu ja mam płacić za jego fanaberie?

    Bo żyjesz w socjaliźmie i deklarujesz się, że chcesz utrzymywać
    emerytów. I to jest logiczna tego konsekwencja. Ja chcę żyć w ustroju,
    gdzie emeryt żyje z oszczędności lub na utrzymaniu rodziny, wtedy
    roztrząsanie problemów kosztów dostawy emerytury jest bezcelowe.
    Powtórzę: socjalizm, to ustrój dzielnie zwalczający problemy
    niewystępujące w żadnym innym normalnym ustroju.

    > A jaki jest normalny? Utopijny? Bo ilu emerytów na świecie żyje za
    > oszczędności? Albo żyją na koszt obywateli albo rodziny. Ja nie mam nic
    > przeciwko temu, żeby żył za moje, przecież jestem socjalistą i
    > przeciwnikiem drapieżnego kapitalizmu, ale wołam o istnienie socjalizmu
    > sensownego. Za pieniądze zmarnowane na listonosza mogę wyżywić kolejnego
    > emeryta.

    Cieszę się, że się przyznajesz, szczerze to cenię. Pro forma dodam, że
    nie jest niczym utopijnym, aby emeryt żył za swoje, albo był na
    utrzymaniu rodziny, albo żebrał. To ostatnie ma nawet duży walor
    edukacyjny, na żebrakach łatwo nauczyć dzieci, że należy jednak myśleć
    30 lat wprzód.

    > Po raz kolejny -- jaki mamy normalnu ustrój? Bo normalny to jest socjalizm.
    > Ale socjalizm a nie marnotrawizm.

    Tutaj mam inne zdanie. Jeśli o wydawaniu pieniędzy nie decydują osoby
    tym zainteresowane, tylko urzędnicy, to siłą rzeczy decyzje urzędników
    byłyby gorsze niż decyzje poszczególnych osób. Gdyby urzędnik decydował,
    jaki chleb masz kupić na śniadanie, to byłby to wybór gorszy. Ba, nawet
    jak ja bym decydował, jaki chleb masz kupić na śniadanie, to też byłoby
    źle. Jako że nie mam interesu w tym, abyś jadł smacznie i tanio, chleb,
    który bym Ci kupił byłby pewnie niesmaczny i drogi. Jego zaletą byłoby
    to, że piekarz dałby mi łapówkę, albo w całkiem legalny sposób
    wylobbował zakup tego chleba w inny sposób. Jako że to nie ja będę
    ponosił konsekwencje mojego wyboru, dokonując go nie kierowałbym się
    smakiem, czy ceną, tylko innymi kryteriami, na przykład wyglądem logo
    piekarni, czy tym, jaką wycieczkę zafunduje mi za to piekarz.

    Socjalizm to ustrój, gdzie o wydatkach nie decydują zainteresowane
    osoby, tylko urzędnicy. Z tego powodu jest to ustrój, w którym występuje
    marnotrawstwo.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 36. Data: 2008-08-01 10:03:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:36
    (autor Wojciech Bancer
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@p...org>):

    > Albo pracodawca pobiera 0,5% tłumacząc, że to bank pobiera.

    Skoro kłamie, to inna bajka. Ja się odnoszę wyłącznie do zmuszania
    pracodawcy do wypłacania gotówką.

    --
    Tristan

  • 37. Data: 2008-08-01 10:04:31
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:35
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6uldc$2hl$1@inews.gazeta.pl>):

    > Oczywiście, że ma prawo. Jeśli twierdzisz, że nie ma takiego prawa,
    > podaj podstawę prawną.

    Jak ja lubię, jak się nie czyta tego, na co się odpowiada.

    --
    Tristan

  • 38. Data: 2008-08-01 10:10:55
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > się odnoszę wyłącznie do zmuszania
    > pracodawcy do wypłacania gotówką.

    Nie wiem, czemu się czepiasz tego przepisu kodeksu pracy. Gdyby go nie
    było, pracodawca miałby gorzej. Obowiązywałaby wówczas ogólna zasada
    prawa cywilnego - że dług pieniężny ma charakter oddawczy - art. 454 §1 kc.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 39. Data: 2008-08-01 10:17:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:42
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6ulqf$4b1$1@news.onet.pl>):

    > Nie chodziło mi o łapówki, tylko o pensję minimalną i resztę pod
    > stołem.

    No i to napędza gospodarkę? BTW: ja ostatnio wręcz spisywałem umowę, choć
    właśnie mogłem dać pod stołem, bo się tak bardziej opłacało :D

    > Bo żyjesz w socjaliźmie i deklarujesz się, że chcesz utrzymywać
    > emerytów. I to jest logiczna tego konsekwencja.

    Nie, nie jest to konsekwencja. Socjalizm to działanie dla dobra narodu. Nie
    mam nic przeciwko pomocy socjalnej. Ale zapewnianie Benedykta i złotej tacy
    w tym się nie mieści.

    > Ja chcę żyć w ustroju,
    > gdzie emeryt żyje z oszczędności lub na utrzymaniu rodziny, wtedy
    > roztrząsanie problemów kosztów dostawy emerytury jest bezcelowe.

    Gorzej jak sam zostaniesz emerytem, a akurat rodzina się na ciebie wypnie.

    > Powtórzę: socjalizm, to ustrój dzielnie zwalczający problemy
    > niewystępujące w żadnym innym normalnym ustroju.

    Nie ma normalnych ustrojów. Do wyboru jest jeszcze kapitalizm, który w
    czystej postaci oznacza niewolnictwo i w zasadzie monarchię/dyktaturę,
    tylko nazwane inaczej oraz ustroje mieszane, takie jak nasze. Im bardziej
    socjalistyczne, tym lepiej dla ludzi, ale oczywiście nie można iść w
    marnotrawizm.

> [...]
    > utrzymaniu rodziny, albo żebrał. To ostatnie ma nawet duży walor
    > edukacyjny, na żebrakach łatwo nauczyć dzieci, że należy jednak myśleć

    Tak, tak..... A świstak siedzi... Każdy emeryt jest tak bogaty, że ma
    oszczędności na np. 20 lat życia. Każdy ma rodzinę, każdy ma zdrowie, żeby
    żebrać i wyżyć z żebraczego chleba....

    > Tutaj mam inne zdanie. Jeśli o wydawaniu pieniędzy nie decydują osoby
    > tym zainteresowane, tylko urzędnicy, to siłą rzeczy decyzje urzędników
    > byłyby gorsze niż decyzje poszczególnych osób.

    Tak, ale rozdrobnienie decyzji powoduje, że się ich nie podejmuje.
    TEORETYCZNIE każdy powinien mieć dość mózgu, żeby zgodzić się na bycie
    dawcą organów, ale zmień zgodę domniemana na jawną, a ile osób się zgłosi?
    Po prostu jak mam zrobić jakieś ruchy, to mi się nie chce, albo mi żal.

> [...]
    > źle. Jako że nie mam interesu w tym, abyś jadł smacznie i tanio, chleb,
    > który bym Ci kupił byłby pewnie niesmaczny i drogi.

    No i tak decyduje kapitalizm. W sklepach jest to, co da sprzedawca. Co z
    tego, że ja lubię wędzoną mocarelę, skoro jest nie do dostania. Co z tego,
    że chciałbym porządny chleb i smaczne mleko, o maśle nie wspominam, skoro i
    tak sprzedaje się tylko gnioty i wodę barwioną na biało... Bo to jest tanie
    i to naród łyka.

    > Socjalizm to ustrój, gdzie o wydatkach nie decydują zainteresowane
    > osoby, tylko urzędnicy. Z tego powodu jest to ustrój, w którym występuje
    > marnotrawstwo.

    No ale właśnie bronisz marnotrawstwa i prawa emeryta do złotej tacy.
    A decydować musi urzędnik, bo nie da się decydować osobniczo. Wtedy
    marnotrawi się jeszcze więcej. Jak wysyłam esemesa harytatywnego, większość
    kasuje sieć. Wysyłam przelew -- zjada prowizja banku. Nawet jak chcę oddać
    1% podatku na ulubioną OPP, to i tak muszę iść, przelewać, dołączać dowody
    do US... Większości się nie chce.

    Od tego naród ma swoich przedstawicieli, żeby nimi się posługiwać.

    --
    Tristan

  • 40. Data: 2008-08-01 10:19:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 12:10
    (autor Johnson
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6ung8$l5o$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > było, pracodawca miałby gorzej. Obowiązywałaby wówczas ogólna zasada
    > prawa cywilnego - że dług pieniężny ma charakter oddawczy - art. 454 §1

    a) Tzn?
    b) ja się nie czepiam konkretnych zapisów, a konkretnej sytuacji. Że może
    być gorzej, to ja wiem. Ale może być lepiej i zapis może
    brzmieć ,,pracodawca ma prawo przelewać na wskazane przez pracownika konto
    i cudującego dewianta chcącego gotówkę może zwolnić ASAP dyscyplinarnie''.

    --
    Tristan