  • 21. Data: 2008-08-01 09:08:41
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 10:52:52 +0200, Tristan napisał(a)
    w:<news:g6uit3$p5t$4@news.onet.pl>:

    > Ale ja nie mówię, że ma płacić druga strona, ale wypłacanie gotówką to
    > realny spory koszt dla pracodawcy.

    Więc dlaczego bezprawnie obciąża pracownika prowizją banku?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 22. Data: 2008-08-01 09:16:16
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:01
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6ujec$j0h$1@inews.gazeta.pl>):

    > Opłaty bankowe to są co najwyżej koszty dla pracodawcy, a nie straty. A
    > pracownik (nie żaden "geniusz") żyje w wolnym kraju i ma prawo wybrać
    > dowolny bank, choćby miał płacić za obsługę konta, karty i jeździć do
    > bankomatu na siódmą wieś.

    Skup się... Mowa nie o tym, jaki bank wybierze pracodawnik, ale że ma prawo
    nie wybrać sobie żadnego i narażać pracodawcę na koszt wypłat gotówkowych.
    Cranky se wybrał bank, który go kasuje 5% za przelew. Niech se ma, jak lubi.
    Ale dlatego, że jego bank jest chory, to ma zmuszać pracodawcę do
    wypłacania gotówki?

    --
    Tristan

  • 23. Data: 2008-08-01 09:17:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 09:42:00 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Proszę o niewyjeżdżanie
    > ze skromną praktyką bankructw banków w .pl sztuk jedna :P

    I ty też uważasz, że banki spółdzielcze, to nie banki? Bo w tym segmencie
    bankructw było dużo więcej.

  • 24. Data: 2008-08-01 09:18:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:08
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6ujpk$ssh$1@news.onet.pl>):

    > Póki co to monety i banknoty są prawnym środkiem płatniczym, ponadto
    > nie ma obowiązku posiadania konta bankowego (*), tak więc najbardziej
    > podstawowym sposobem zaspokojenia wierzyciela jest gotówką do jego rąk,
    > co oczywiście nie może się wiązać z żadnym obciążaniem go kosztami.

    Ależ pewnie masz rację. Ja tylko skomentowałem, że to chore.

    > (*) zdaje się, że od 2009r. nowi emeryci będą mieli obowiązek założenia
    > konta bankowego, aby dostać swoje emerytury.

    No i słusznie. Za moją kasę se żerą i jeszcze mam płacić za ich fanaberie
    dostarczania do domu? Jak lubią listonosza, to niech se założą w Banku
    Pocztowym i będą mieli po staremu.

    --
    Tristan

  • 25. Data: 2008-08-01 09:20:32
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:08
    (autor Szerr
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <3...@4...net>):

    > Więc dlaczego bezprawnie obciąża pracownika prowizją banku?

    Przecie to nie pracodawca, a bank pracownika.

    Cytat:
    Pracodawca ma rachunek w PKO i za przelew pensji itp. *bank* potrąca 0,5%
    kwoty przelewu.

    Więc to bank odbiorcy se potrąca. Może ma konto na wyspach hulla gulla?

    --
    Tristan

  • 26. Data: 2008-08-01 09:25:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g6ujpk$ssh$1@news.onet.pl>):
    >
    > Ależ pewnie masz rację. Ja tylko skomentowałem, że to chore.

    Czy ja wiem... Jest to naturalne. Gotówka jest pieniądzem, wszystko
    inne to tylko dobrowolne ustalenia. Jestem raczej przeciwny przenoszeniu
    wszystkich operacji do banków. Utrudnia to istnienie szarej strefy, a
    jak wiadomo, istnieje szarej strefy jest niezbędne do zdrowego rozwoju
    gospodarki w tak zaawansowanym fiskalnie państwie jak Polska. Wystarczy
    sobie wyobrazić, o ile zwolniłaby gospodarka, gdyby z dnia na dzień
    chciano zalegalizować wszystkie transakcje pieniężne (od wynagrodzeń
    wypłaconych "pod stołem", po darowizny pieniężne na 100zł, z którymi
    należy latać do urzędu i przynajmniej składać druk PCC-3).

    > No i słusznie. Za moją kasę se żerą i jeszcze mam płacić za ich fanaberie
    > dostarczania do domu? Jak lubią listonosza, to niech se założą w Banku
    > Pocztowym i będą mieli po staremu.

    Wiesz, emeryt też powinien mieć wybór, czy chce pieniądze na konto,
    czy ma mu je przynieść listonosz, czy też chce je odebrać w kasie
    zakładu. I to nie jest wina emeryta, że żyje za Twoje pieniądze. W
    normalnym systemie żyłby za to, co zaoszczędził. A że mamy socjalizm, to
    walczymy dzielnie z problemami nie występującymi w żadnym innym
    normalnym ustroju. Tylko czy jest sens walczyć, zamiast wprowadzić
    normalny system? Wtedy byłoby Ci wszystko jedno, czy emeryt swoje
    pieniądze dostanie przelewem, czy rakietą do domu.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 27. Data: 2008-08-01 09:25:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    kwoty przelewu.

    Więc to bank odbiorcy se potrąca. Może ma konto na wyspach hulla gulla?

    Ale nie do tego się odnosiłem, a do obowiązku wypłacania gotówką na
    fanaberię pracownika.
    --
    Tristan

  • 28. Data: 2008-08-01 09:28:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > Ale nie do tego się odnosiłem, a do obowiązku wypłacania gotówką na
    > fanaberię pracownika.

    Taka sama fanaberia, jak żądanie pracodawcy założenia konta, tyle że
    to drugie nie ma podstaw prawnych.

  • 29. Data: 2008-08-01 09:30:53
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 11:16:16 +0200, Tristan napisał(a)
    w:<news:g6uk8v$u7e$4@news.onet.pl>:

    > Cranky se wybrał bank, który go kasuje 5% za przelew.

    Ty chyba nie zrozumiałeś pierwszego postu.

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 30. Data: 2008-08-01 09:31:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 11:25
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6ukpb$s5$1@news.onet.pl>):

    > Czy ja wiem... Jest to naturalne. Gotówka jest pieniądzem, wszystko
    > inne to tylko dobrowolne ustalenia.

    Może naturalne prawnie, ale zdroworozsądkowo przykre.

> [...]
    > wypłaconych "pod stołem", po darowizny pieniężne na 100zł, z którymi
    > należy latać do urzędu i przynajmniej składać druk PCC-3).

    Co by zwolniło? Od braku łapówek zwalnia gospodarka? A nawet jeśli, to niech
    se łapówki dają pod stołem, ale pensje są i tak ewidencjonowane i zmuszanie
    pracodawcy do cudowania z gotówką jest bublem prawnym. Za kasę, jaką na to
    wydaje, mógłby dać wyższe pensje.

    > Wiesz, emeryt też powinien mieć wybór, czy chce pieniądze na konto,
    > czy ma mu je przynieść listonosz, czy też chce je odebrać w kasie
    > zakładu.

    Albo może że ma na złotej tacy mu przynieść Benedykt 16.
    Tylko czemu se za to sam nie płaci? Czemu ja mam płacić za jego fanaberie?

    > I to nie jest wina emeryta, że żyje za Twoje pieniądze. W
    > normalnym systemie żyłby za to, co zaoszczędził.

    A jaki jest normalny? Utopijny? Bo ilu emerytów na świecie żyje za
    oszczędności? Albo żyją na koszt obywateli albo rodziny. Ja nie mam nic
    przeciwko temu, żeby żył za moje, przecież jestem socjalistą i
    przeciwnikiem drapieżnego kapitalizmu, ale wołam o istnienie socjalizmu
    sensownego. Za pieniądze zmarnowane na listonosza mogę wyżywić kolejnego
    emeryta.

    > A że mamy socjalizm, to
    > walczymy dzielnie z problemami nie występującymi w żadnym innym
    > normalnym ustroju.

    Po raz kolejny -- jaki mamy normalnu ustrój? Bo normalny to jest socjalizm.
    Ale socjalizm a nie marnotrawizm.

    --
    Tristan