  • 11. Data: 2008-08-01 06:03:54
    Temat: Re: Potrącenie za wypłate wypłaty
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Tristan pisze:

    > Oto polska właśnie... I przez kilku takich ,,geniuszy'' pracodawca ponosi
    > ogromne straty...

    A z sensem możesz coś napisać ?

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 12. Data: 2008-08-01 06:24:30
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Pracodawca ma rachunek w PKO i za przelew pensji itp. bank potrąca 0,5%
    > kwoty przelewu (chyba ze pracownik założy konto w tym samym banku). Czy to

    zmienic bank !!

    Icek

  • 13. Data: 2008-08-01 07:00:34
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisal:
    > Oto polska właśnie... I przez kilku takich ,,geniuszy'' pracodawca ponosi
    > ogromne straty...

    Tristan, co ci sie dzieje? Do tej pory pisales w miare z sensem,
    a teraz zaczynasz powoli staczac sie w bredzenie. Upal tak daje
    sie we znaki, czy ktos w trakcie twojego urlopu wystawia falszywki
    pod twoim nickiem?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 14. Data: 2008-08-01 07:42:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 1 Aug 2008, Tristan wrote:

    > (autor Johnson
    [...]
    > Oto polska właśnie... I przez kilku takich ,,geniuszy'' pracodawca ponosi
    > ogromne straty...

    Wypłata wynagrodzenia jest częścią umowy o pracę.
    Jak niezrozumiale to inaczej: "danie pieniędzy do ręki", a nie
    papierka z obietnicą że one gdzieś są ;> (i że jak bank zbankrutuje
    to KIEDYŚ fundusz gwarancyjny wypłaci). Proszę o niewyjeżdżanie
    ze skromną praktyką bankructw banków w .pl sztuk jedna :P

    Jeśli o moje zdanie chodzi, to "nielegalnością", a może raczej
    postawieniem sprawy na glowie, jest niedopuszczalność regulowania
    gotówką części zobowiązań dla US i ZUS.
    Logika domagających się zorganizowania płatności kartami/przelewami
    /czymkolwiek i wymagającymi żeby płaciła za to (znaczy ponosiła koszty
    obsługi) DRUGA STRONA mnie zawsze z lekka zaskakuje :|

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-08-01 07:45:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Jul 2008, cranky wrote:

    > Pracodawca ma rachunek w PKO i za przelew pensji itp. bank potrąca 0,5%
    > kwoty przelewu

    Mnie offtopicznie interesuje jeszcze jedno: co to za bank?
    Wydawało mi się, że powszechną praktyką banków jest *odrębne* księgowanie
    opłaty za przelew, a nie potrącanie tejże (opłaty) z kwoty dyspozycji.
    W takim przypadku to nie "bank potrąca", tylko pracodawca zwyczajnie
    sobie zabiera "na pokrycie kosztów" (to że bezprawnie już jest
    wyjaśnione, idzie o formalną zasadę) - bankowi nic do tego!

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-08-01 08:50:08
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 09:00
    (autor Jacek_P
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g6ucai$sjp$2@srv.cyf-kr.edu.pl>):

> [...]
    > a teraz zaczynasz powoli staczac sie w bredzenie. Upal tak daje
    > sie we znaki, czy ktos w trakcie twojego urlopu wystawia falszywki

    Ale co piszę bez sensu? Mamy takich u nas i wiem jakie to są straty przez
    nich. Wiele banków daje teraz darmowe konta i darmową kartę, więc jest to
    wyjątkowa złośliwość takiego ,,geniusza'', który miałby bliżej do bankomatu
    niż do nas, ale i tak woli życie zakładowi pracy zatruwać.

    --
    Tristan

  • 17. Data: 2008-08-01 08:52:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 01 sierpień 2008 09:42
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,

> [...]
    > Jak niezrozumiale to inaczej: "danie pieniędzy do ręki", a nie
    > papierka z obietnicą że one gdzieś są ;> (i że jak bank zbankrutuje

    Tak, tak... Oczywiście... A jak zbankrutuje bank pracodawcy i i tak
    pracodawca nie ma z czego wypłacić? :D

    > Proszę o niewyjeżdżanie
    > ze skromną praktyką bankructw banków w .pl sztuk jedna :P

    A nie sztuk 0? Jaki zbankrutował?

    > Logika domagających się zorganizowania płatności kartami/przelewami
    > /czymkolwiek i wymagającymi żeby płaciła za to (znaczy ponosiła koszty
    > obsługi) DRUGA STRONA mnie zawsze z lekka zaskakuje :|

    Ale ja nie mówię, że ma płacić druga strona, ale wypłacanie gotówką to
    realny spory koszt dla pracodawcy. Więc wg mnie wypłacanie przelewem na
    konta powinno być możliwe jako jedyne rozwiązanie. A nie, że jedna oma mo
    wizję, coby dostać do ręki nie w banku, to jest problem.

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2008-08-01 09:01:50
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

> [...]
    > więc jest to wyjątkowa złośliwość takiego ,,geniusza'', który miałby
    > bliżej do bankomatu niż do nas, ale i tak woli życie zakładowi pracy

    Opłaty bankowe to są co najwyżej koszty dla pracodawcy, a nie straty. A
    pracownik (nie żaden "geniusz") żyje w wolnym kraju i ma prawo wybrać
    dowolny bank, choćby miał płacić za obsługę konta, karty i jeździć do
    bankomatu na siódmą wieś. Pracodawca też żyje w wolnym kraju i ma prawo
    zlikwidować zatruwaną i przynoszącą straty działalność, wypłacać pensje
    do ręki albo przelewać na konta pracowników.

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 19. Data: 2008-08-01 09:07:24
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 01 Aug 2008 10:52:52 +0200, Tristan napisał(a):

    > A nie sztuk 0? Jaki zbankrutował?

    http://www.money.pl/archiwum/tagi/tag,bank;staropols
    ki,204,1.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 20. Data: 2008-08-01 09:08:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

> [...]
    > konta powinno być możliwe jako jedyne rozwiązanie. A nie, że jedna oma mo
    > wizję, coby dostać do ręki nie w banku, to jest problem.

    Póki co to monety i banknoty są prawnym środkiem płatniczym, ponadto
    nie ma obowiązku posiadania konta bankowego (*), tak więc najbardziej
    podstawowym sposobem zaspokojenia wierzyciela jest gotówką do jego rąk,
    co oczywiście nie może się wiązać z żadnym obciążaniem go kosztami.

    (*) zdaje się, że od 2009r. nowi emeryci będą mieli obowiązek założenia
    konta bankowego, aby dostać swoje emerytury.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz