  • 1. Data: 2004-03-25 14:27:35
    Temat: Re: Postepowanie o pobiciu. Pilne!
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Edyta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:910cb1f1.0403250534.4f1d4ef5@posting.google.com

    > Oczywiscie rodziny sprawców sa sklonne zaplacic poszkodowanemu. Jak
    > rodziny powinny postapic w takiej sytuacji? Tzn, jak zalatwic te
    > sprawe zeby poszkodowany po otrzymaniu pieniedzy nie "odkrecil" swoich
    > zeznan?

    mysle ze wszystko powinno odbys sie w obecnosci jakiegos prawnika czy
    notariusza i spisane, zeby bylo dokumentem i mialo moc prawna

  • 2. Data: 2004-03-25 16:29:31
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Edyta" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > mysle ze wszystko powinno odbys sie w obecnosci jakiegos prawnika czy
    > notariusza i spisane, zeby bylo dokumentem i mialo moc prawna

    Kolego, co ty pier.... To nie jest umowa gospodarcza, tylko dowod (osobowy)
    w postepowaniu sadowym. W zadnym panstwie nie wolno kupowac zeznan swiadkow
    czy pokrzywdzonych. Bardzo ciekaw jestem, jaki notariusz poswiadczylby taki
    kwit, i co w nim mialoby sie znalezc....

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-03-25 16:37:12
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "szerszen" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > mysle ze wszystko powinno odbys sie w obecnosci jakiegos prawnika czy
    > notariusza i spisane, zeby bylo dokumentem i mialo moc prawna

    Potraktować to jako zadośćuczynienie za doznane krzywdy,
    fakt zapłaty winien znaleźć potzwierdzenie w aktach sprawy.

    Jednak nie zwalnia to z odpowiedzialności piątego sprawcy
    i nie gwarantuje uchylenia aresztu.
    Jest to tylko okoliczność łagodząca przy wymiarze kary.

  • 4. Data: 2004-03-25 18:13:32
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Kolego, co ty pier.... To nie jest umowa gospodarcza, tylko dowod
    (osobowy)
    > w postepowaniu sadowym. W zadnym panstwie nie wolno kupowac zeznan
    swiadkow

    a kto mowi o kupowaniu zeznan
    jesli juz to o zadoscuczynieniu i odstapieniu od oskarzenia cywilnego,
    pomysl chwile

    > czy pokrzywdzonych. Bardzo ciekaw jestem, jaki notariusz poswiadczylby
    taki
    > kwit, i co w nim mialoby sie znalezc....

    mysle ze jakis by sie znalazl, a mialo by sie znalezc dokladnie to o czym
    pisze zainteresowana, czyli odstapienie od oskarzenia

  • 5. Data: 2004-03-26 07:30:13
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    > swiadkow
    >
    > a kto mowi o kupowaniu zeznan
    > jesli juz to o zadoscuczynieniu i odstapieniu od oskarzenia cywilnego,

    Sorki, post napisal moj kolega, troche nieprecyzyjnie przeczytal., ale tylko
    troche przesadzil.

    > mysle ze jakis by sie znalazl, a mialo by sie znalezc dokladnie to o czym
    > pisze zainteresowana, czyli odstapienie od oskarzenia

    Misiaczku, to jest przestepstwo scigane z oskarzenia publicznego. Nie mozna
    "odstapic" od oskarzenia. Nawet gdyby poszkodowany sie wycofal, to
    prokuratura majac jego wczesniejsze zeznania (na tej podstawie przeciez
    zapuszkowala chlopakow) moze sie tym w ogole nie przejmowac, a delikwenta
    postraszyc skladaniem falszywych zeznan, albo nawet zawiadomienia o
    przestepstwie nie popelnionym.

    z dogadywaniem sie z poszkodowanym w sprawach bojek trzeba uwazac - za
    szybkie wbrew pozorom moze zaszkodzic. Przede wszystkim jest to przyznanie
    sie do winy. Jak pacjent bedzie cwany, to nagle wykryje u siebie mnostwo
    schorzen i nawet ta "ugoda" nie bedzie miala zadnego znaczenia, bowiem
    wystapia okolicznosci, o ktorych w momencie podpisywania ugody strona nie
    wiedziala i to wystarczy aby ugode podwazyc...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 6. Data: 2004-03-26 08:09:13
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

> [...]
    > zapuszkowala chlopakow) moze sie tym w ogole nie przejmowac, a delikwenta
    > postraszyc skladaniem falszywych zeznan, albo nawet zawiadomienia o

    widze ze tez nie do konca dokladnie przeczytales, chodzilo o odstapienie od
    oskarzenia cywilnego o odszkodowanie, czyli o nie zakladanie drugiej sprawy

    poza tym o ile wiem sad duzo przychylnije patrzy na sprawcow jesli dojda do
    porozumienia z poszkodowanym i wyroki moga byc (nie musza) nizsze, wykaza
    skruche i inne blebleble

> [...]
    > wystapia okolicznosci, o ktorych w momencie podpisywania ugody strona nie
    > wiedziala i to wystarczy aby ugode podwazyc...

    o i to jest konkretne odpowiedz, mysle ze to powinno dac im do myslenia, bo
    mozna sie na tym przejechac

  • 7. Data: 2004-03-26 15:17:27
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    od
    > oskarzenia cywilnego o odszkodowanie, czyli o nie zakladanie drugiej

    Jeszcze raz sorki dla Ciebie, kolega sie dorwal do mojego kompa, a on
    wlasnie ma w sobie wiecej szybkosci niz precyzji:-)

    W tej sprawie w mojej ocenie koles chce szybko wyrwac kase, wiec gdzie mu
    tam sprawa cywilna. Predzej przylaczy sie z roszczeniem do karnej. I tak
    wszystko zalezy od tego, co sie w tej karnej dzieje...

    --
    pozdrawiam:-) Marek