  • 1. Data: 2004-03-25 12:42:35
    Temat: Rękojmia
    Od: "Marcin Z." <m...@b...pl>

    Jestem pierwszy raz na grupie więc witam wszystkich

    Mam pytanie
    Znalazłem gwarancję od firmy informatycznej na system ERP
    Zawiera ona kilka standardowych i zrozumiałych puktów a na końcu zapis:
    "Strony niniejszym wyłączają odpowiedzialność Firmy XXX z tytułu rękojmi -
    art. 558 k.c. oraz odpowiedzialność odszkodowawczą z art. 566 k.c."

    Co to oznacza i dlaczego firma tak robi?
    Czytałem oba wymienione paragrafy, ale jako że nie jestem prawnikiem to za
    wiele mi to nie mowi.
    Czy ktoś może mi to trochę szerzej wytłumaczyć?

    Pozdr
    Marcin Z.

  • 2. Data: 2004-03-25 13:19:26
    Temat: Re: Rękojmia
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Thu, 25 Mar 2004 13:42:35 +0100, na pl.soc.prawo, Marcin Z. napisal(a):

    > "Strony niniejszym wyłączają odpowiedzialność Firmy XXX z tytułu rękojmi -
    > art. 558 k.c.

    Art. 558 § 1. Strony mogą odpowiedzialność z tytułu rękojmi rozszerzyć,
    ograniczyć lub wyłączyć. Jednakże w umowach z udziałem konsumentów
    ograniczenie lub wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    dopuszczalne tylko w wypadkach określonych w przepisach szczególnych.
    § 2. Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest
    bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym.

    Znaczy sie ze korzystajac z art. 558 dostawca systemu pozbawil nabywce
    uprawnien z tytulu rekojmi. Jednakze nadal chroni ona nabywce w zakresie
    wymienionym w art. 2.

    > oraz odpowiedzialność odszkodowawczą z art. 566 k.c."

    Na pewno chodzi o ten artykul??

    > Co to oznacza i dlaczego firma tak robi?

    Nadgorliwosc. I chec pozbycia sie jakielkowiek odpowiedzialnosci.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/

  • 3. Data: 2004-03-25 13:59:41
    Od: "Marcin Z." <m...@b...pl>

> [...]
    >
    > Znaczy sie ze korzystajac z art. 558 dostawca systemu pozbawil nabywce
    > uprawnien z tytulu rekojmi. Jednakze nadal chroni ona nabywce w zakresie

    Na pewno, skopiowałem te dane z umowy.