  • 1. Data: 2004-06-04 15:23:14
    Temat: Podział majątku po rozwodzie
    Od: p...@p...onet.pl

    Czy jest możliwość prawnego uregulowania kwestii podziału masy majątkowej
    małżęństkiej po rozwodzie bez wszczynania postępowania o podział majątku,
    oczywiście przy założeniu konsensusu byłych małżonków ?

  • 2. Data: 2004-06-05 09:19:29
    Temat: Re: Podział majątku po rozwodzie
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    p...@p...onet.pl pisze:

    > Czy jest możliwość prawnego uregulowania kwestii podziału masy majątkowej
    > małżęństkiej po rozwodzie bez wszczynania postępowania o podział majątku,
    > oczywiście przy założeniu konsensusu byłych małżonków ?

    Nic prostszego...

    Jesli nie ma neiruchomosci mozna sie podzielic "i juz"..
    Ale bezpieczniej isc po prostu do notariusza
    i ten spisze odpowiedni dokument...
    (w przypadku nieruchomosci i tak trzeba notariusza lub sad)

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-06-05 14:19:02
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > Ale bezpieczniej isc po prostu do notariusza
    > i ten spisze odpowiedni dokument...
    > (w przypadku nieruchomosci i tak trzeba notariusza lub sad)

    No właśnie chodzi o ten pozasądowy podział (majątek w postaci mieszkania
    własnościowego spółdzielczego) czy trzeba wszczynać postępowanie sądowe o
    podział majątku czy moze jest inna droga np. przed notariuszem spisanie
    oświadczeń woli itd ?

  • 4. Data: 2004-06-07 12:52:21
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    p...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > własnościowego spółdzielczego) czy trzeba wszczynać postępowanie sądowe o
    > podział majątku czy moze jest inna droga np. przed notariuszem spisanie

    No przeciez pisalem...
    Jak jest "nieruchomosc" to notariusz albo sad...
    Wybor nalezy do was...

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-06-11 19:38:02
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Na Wasze zyczenie podzial majatku przy zgodnej woli obojga oraz jezeli nie
    przedluzy to postepowania moze byc dokonany orzeczeniem sadu.

    --
    pozdrawiam
    Pawel

    www.wSopocie.spanie.pl

  • 6. Data: 2004-06-12 11:34:33
    Od: p...@p...onet.pl

    > Na Wasze zyczenie podzial majatku przy zgodnej woli obojga oraz jezeli nie
    > przedluzy to postepowania moze byc dokonany orzeczeniem sadu.

> [...]

    OK postępowanie dot. podziału majątku przy zgodzie stron - to jedno wyjście

    A czy jest możliwość dokonania tego samego ale przed notariuszem (powyżej
    czytałem, iż jest takowa możliwość) jednak chciałbym sięupewnić co dokładnie
    należy przygotować przed notariuszem ?

  • 7. Data: 2004-06-14 07:37:41
    Od: grzehorz <a...@...sygnatur.ce>

    p...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > czytałem, iż jest takowa możliwość) jednak chciałbym sięupewnić co
    > dokładnie należy przygotować przed notariuszem ?

    Właśnie się podzieliłem mieszkaniem. Znaczy żona została jedynym
    właścicielem.
    Potrzebny był akt notarialny, z tego, że spółdzielcze potrzebny był
    przydział ze spółdzielni.
    Zresztą idź umów się z notariuszem to Ci powie o wszystkim co jest
    potrzebne. Z tego co powiedziała pani notariusz (i chyba tu z listy) wiem,
    że tylko nieruchomości wymagają aktu notarialnego. Do całej reszty
    wystarczy zgodne oświadczenie obu stron.
    Nie jest do tego wymagany sąd w żadnej postaci. U mnie nie jest nawet
    jeszcze złożony żaden pozew o rozwód czy separację a już jest rozdzielność
    majątkowa...

    && &&
    && t...@p...pl &&
    && Nie jest łatwo napisać coś w sygnaturce... &&
    && &&

  • 8. Data: 2004-06-14 17:27:50
    Od: "GrafX" <z...@m...pl>

    ok,

    a jesli jest podzial majatku, wszystko jest na mnie,
    pozew o rozwod jest bez orzekania o winie,
    zona w pozwie pisze ze chce x alimentow dla dziecka,
    ale sama bardzo malo zarabia,
    to czy sad moze zasadzic dodatkowe alimenty dla zony,
    nawet jesli ona o to nie prosi w pozwie?

    pzdr
    g.