  • 1. Data: 2004-06-04 13:34:39
    Temat: Wpis w KW
    Od: t...@p...onet.pl

    Sytuacja wyglada nastepujaco:

    namierzyłem nieruchomość dłużnika, wskazałem komornikowi

    22 marca komornik złożył do KW info o wszczęciu egzekucji
    28 kwietnia dłużnik zbył nieruchomość
    04 maja złożył wniosek o stosowny wpis

    12 maja sąd wpisał w dział IV nowego właściciela i w dział III wzmiankę o
    wszczęciu egzekucji

    czy błędem było nieskładanie wniosku o hipoteke przymusową?
    czy fakt, że zawiadomienie o egzekucji było w sądzie pierwsze pozwala na
    dalsze prowadzenie egzekucji z tej nieruchomości przeciw nowemu właścicielowi?

    pozdr

  • 2. Data: 2004-06-04 17:41:45
    Temat: Re: Wpis w KW
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 4 Jun 2004 15:34:39 +0200, t...@p...onet.pl naskrobał(a):

> [...]
    > dalsze prowadzenie egzekucji z tej nieruchomości przeciw nowemu właścicielowi?

    1. Zawiadomienie do prokuratury na podstawie art 300 KK w załączniu dać
    zawiadomienie o wszczęciu postępowania egzekucyjnego odebrane przez
    dłużnika, sądowy nakaz zapłaty z klauzulą wykonalności.
    2. Poprosić komornika o zrobienie tego samego ( to jego obowiązek a
    występuje wtedy zgodnie z prawem jako urzędnik państwowy)

    i najważniejsze:

    3. Nieruchomość NIE została skutecznie sprzedana ponieważ zgodnie z art.
    626^6 par 1 o kolejności wniosku rozstrzyga data wpływu wniosku do
    właściwego sądu (ksiegowieczystego) gdzie sprawdza sie dzien potem minute
    wpływu wniosku.
    4. Zaskarżyć całą sprzedaż do sądu z wnioskiem o cofnięcie sprzedaży ( na
    99% sprawa wygrana).

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 3. Data: 2004-06-04 19:01:49
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    I na ile procent będą pieniądze z powrotem??
    JaC

  • 4. Data: 2004-06-04 22:33:40
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Fri, 4 Jun 2004 21:01:49 +0200, 666 naskrobał(a):

    > I na ile procent będą pieniądze z powrotem??

    Tzn. zalezy co przez to rozumieć. Jezeli pieniądze dla wierzyciela to przez
    egzekucje z nieruchmosci. Jezeli pieniadze dla kupującego nieruchomość od
    dłuznika to sąd po unieważnieniu transakcji nakarze oddać kwotę. Czy odda?
    trudno powiedzieć :> jezeli wchodzi w gre z milion to moze będzie wolał
    dostąc 2 lata w zawiasach wzglednie pol roku posiedziec.

    --
    www.grid.org
    l...@a...pl

  • 5. Data: 2004-06-05 21:35:29
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

> [...]
    > dalsze prowadzenie egzekucji z tej nieruchomości przeciw nowemu właścicielowi?

    Hej!

    Takiej wlasnie sytuacji dotycza nastepujace przepisy KPC.

    Art. 930. § 1.
    Rozporządzenie nieruchomością po jej zajęciu nie ma wpływu na dalsze
    postępowanie. Nabywca może uczestniczyć w postępowaniu w charakterze dłużnika. W
    każdym razie czynności egzekucyjne są ważne tak w stosunku do dłużnika, jak i w
    stosunku do nabywcy.

    Art. 925.
    § 1. W stosunku do dłużnika nieruchomość jest zajęta z chwilą doręczenia mu
    wezwania. W stosunku do dłużnika, któremu nie doręczono wezwania, jako też w
    stosunku do osób trzecich, nieruchomość jest zajęta z chwilą dokonania wpisu w
    księdze wieczystej lub złożenia wniosku komornika do zbioru dokumentów.
    § 2. Jednakże w stosunku do każdego, kto wiedział o wszczęciu egzekucji, skutki
    zajęcia powstają z chwilą, gdy o wszczęciu egzekucji powziął wiadomość,
    chociażby wezwanie nie zostało jeszcze dłużnikowi wysłane ani wpis w księdze
    wieczystej nie był jeszcze dokonany.
    § 3. O dokonanym zajęciu komornik zawiadamia wierzyciela.

    Mam jednak watpliwosci czy skutki zajecia powstaly wobec
    nabywcy, bowiem wpisu jeszcze nie bylo (sam wniosek...kiedy byl wpis? przed
    28 kwietnia? jezeli tak to skutki na pewno powstaly). Jezeli
    wpis nastapil po 28 kwietnia to wydaje mi sie jednak, ze i tak
    paragraf drugi art. 925 pozwala jednak uznac ze nabywcy wiedzial
    o egzekucji szczegolnie, ze na pewno notariusz dostal wypis z ksiegi a jezeli
    nie bylo tam wzmianki o wniosku komornika (nie wiem czy na takich
    wypisach to figuruje) to i tak nabywca powinien to byl sprawdzic.

    Pozdrawiam,
    Konrad

  • 6. Data: 2004-06-07 09:13:59
    Od: t...@p...onet.pl

    22 marca komornik złożył do KW info o wszczęciu egzekucji
    04 maja dłużnik złożył wniosek o stosowny wpis zmiany właściciela

    oba wnioski - komornika i dłużnika zostały wpisane w tym samym dniu tj 12
    maja, każdy do swojego działu.

    > Mam jednak watpliwosci czy skutki zajecia powstaly wobec
    > nabywcy, bowiem wpisu jeszcze nie bylo (sam wniosek...kiedy byl wpis?

    No właśnie też mam wątpliwości, ale czy po złożeniu wniosku przez komornika to
    jest po 23 marca, każdy kto dostawał KW miał zanotowaną informację o złożonym
    i nierozpatrzonym wniosku?
    czyli jakby mógł się dowiedzieć sprawdzając co to za wniosek mimo braku wpisu.

    czy tak?

    Pozdr
    Traaq