  • 1. Data: 2004-06-04 13:30:00
    Temat: Emerytury szczgólne - odliczanie zwolnień
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    GW napisała ( dziś str. 18): Zwolnienia lekarskie to nie praca
    "Nowela ustawy o emeryturach i rentach, ktora wejdzie w życie 30 czerwca,
    precyzuje, że nie można wliczać do okresu pracy w warunkach szczególnych
    zwolnień lekarskich, urlopów zdrowotnych (to ważne zwłaszcz dla nauczycieli) ani
    macierzyńskich po 14 listopada 1991 r. (...) Wyjątek: wlicza się się urlop
    wypoczynkowy."

    - Jakim prawem ma to działać wstecz od roku 1991 - moja żona podejmując pracę
    nauczycielki liczyła na wcześniejszą emeryturę po przepracowaniu 20 lat z
    dziennikiem w ręku a tu guzik - zabraknie jej np 1 miesiąca bo na dodatek
    ustawodawca wymyślił datę 31.12.2006
    Wymyślając taki przepis ustawodawca nie dał szans niektórym na jego
    spełnienie - to jest ograniczenie praw nabytych. W styczniu 2007 beddziemy się
    procesować - PRAWO NIE MOŻE DZIAŁAĆ WSTECZ!

    A może ten przepis wcześniej zostanie uznany za NIEKONSTYTUCYJNY ?
    *** blad ***

  • 2. Data: 2004-06-04 17:41:49
    Temat: Re: Emerytury szczgólne - odliczanie zwolnień
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości

    liczyć kazdy może ,niepotrzebnie przejmujesz się tym teraz skoro nikt
    nie ma gwarancji ze zobaczy jutro świt .ten 2007 rok jest abstrakcją i
    nie jedną ustawę wymyslą i poprawią .jak bedziesz sie denerwował to
    mozesz nie doczekać uprawnienia i dopiero poczujesz sie oszukany -i o to
    chodzi w tym rozwiazaniu -samoczynnie wyzwalajace sie oszczedności
    budżetowe .

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-04 20:02:36
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    się
    > procesować - PRAWO NIE MOŻE DZIAŁAĆ WSTECZ!

    z tego co wiem te okresy nigdy nie były wliczane do okresu pracy w
    szczególnych warunkach lub szczególnym charakterze
    idz do zus i sie zapytaj
    art. 32 jako przepis szczególny nie może być interpretowany rozszerzająco
    jest w nim mowa wyłącznie o pracy
    tak samo art. 82 karty nauczyciela

    poza tym nie można ograniczyć prawa którego jeszcze nie nabyto
    prawo nabywasz w momencie w jakim przyznaje ci je ustawa (chodzi o prawo do
    emerytury)
    patrz na art. 100 Prawo do świadczeń określonych w ustawie powstaje z dniem
    spełnienia wszystkich warunków wymaganych do nabycia tego prawa, z
    zastrzeżeniem ust. 2.

  • 4. Data: 2004-06-07 19:42:33
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 4 Jun 2004 15:30:00 +0200, na pl.soc.prawo, blad napisał(a):

    > - Jakim prawem ma to działać wstecz od roku 1991 -

    Nie denerwuj się ! Ten przepis działa od 1991 roku.
    Od tego czasu pisze się na świadectwach pracy wszystkim -nie tylko
    nauczycielom wszystkie okresy nieskładkowe.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 5. Data: 2004-06-08 08:09:44
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    MEva wrote:

    > Nie denerwuj się ! Ten przepis działa od 1991 roku.
    > Od tego czasu pisze się na świadectwach pracy wszystkim -nie tylko
    > nauczycielom wszystkie okresy nieskładkowe.

    a kiedy go wprowadzono - nie moge znaleźć zródła

    Dopiero teraz piszą o tym wyraznie, a jak zona nauczycielka pracuje bez
    przerwy od 1986 to nie dostawala swiadectwa pracy do reki i dowiedziala sie o
    takich praktykach ok 1/2 roku temu. popracowala by sobie na emeryture jeszcze
    miesiac lub dwa na poczatku 2007 i by byla szczesliwa ale teraz dowiedziala sie
    ze bedzie musiala popracowac jeszcze 9 lat po tym terminie :-(
    *** blad ***

  • 6. Data: 2004-06-08 09:09:33
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 8 Jun 2004 10:09:44 +0200, na pl.soc.prawo, blad napisał(a):
    > ze bedzie musiala popracowac jeszcze 9 lat po tym terminie :-(
    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - stara prawda!
    Przykro mi, że poszło nie po waszej myśli, ale jak spojrzeć na to
    obiektywnie to jest to słuszny przepis.
    Wyobraź sobie, że jakaś kobieta 9 lat nie pracowała, za co oczywiście jej
    płacili, a na dodatek żąda za te lata przywilejów za pracę w szkodliwych
    warunkach! To może niech jej mąż płaci jak siedziała w domu, albo jakaś
    sąsiadka, bo dlaczego zakład pracy skoro jej tam nie było?

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 7. Data: 2004-06-08 09:42:41
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    MEva wrote:
    > Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia - stara prawda!
    > Przykro mi, że poszło nie po waszej myśli, ale jak spojrzeć na to
    > obiektywnie to jest to słuszny przepis.

    jesli zatrudniala sie wiedzac ze po 20 latach z dziennikiem w reku bedzie mogla
    przejsc na emeryturę a teraz dowiaduje sie, ze wprowadzono zapis dzieki któremu
    braknie jej miesiąca to nie jest to sprawiedliwe. Umów powinno się dotrzymywać
    lub je renegocjować
    *** blad ***