  • 11. Data: 2005-05-14 08:01:01
    Temat: A ja mam drugie pytanie...
    Od: "-+r-m-k+-" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:d6372c$d9f$2@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy może mi ktoś wskazać podstawę prawną kontrolowania zbiorników paliwa
    > samochodu?
    >
    > zyga

    Jade do Rosji. Tankuje do busa 200 litrow. Place za to. Bylem na wycieczce i
    zabraklo mi paliwa - co mialem robic ? Wiem, ze to lipa, ale chce znac
    odpowiedz. Wjezdzam do Polski i co - popelniam przestepstwo/wykroczenie ?
    Prosze o podanie podstawy prawnej.

    Czy moze mam wylac ruskie goriwo metr po wjechaniu do RP i leciec z jezorem
    na brodzie do polskiej stacji ?

    Dzienx

    Pozdro

    --
    .: -+r-m-k+- :.
    r...@o...pl

  • 12. Data: 2005-05-14 10:16:17
    Temat: Re: A ja mam drugie pytanie...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "-+r-m-k+-" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    przestepstwo/wykroczenie ?
    > Prosze o podanie podstawy prawnej.
    >
    > Czy moze mam wylac ruskie goriwo metr po wjechaniu do RP i leciec z

    Prawdopodobieństwo, ze rosyjskie paliwo zawiera polski znacznik oleju
    opałowego jest tak znikome, że pomijalne w normalnych rozważaniach. A Ty
    myślisz, że po co przemycają paliwo z za wschodniej granicy, zamiast u
    nas olej opałowy kupować?

  • 13. Data: 2005-05-14 10:19:09
    Temat: Re: Podstawa prawna ścigania za paliwo opałowe
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d63kt8$5jn$1@opal.futuro.pl...

    > A jaka jest stawka akcyzy na ten konkretny rodzaj paliwa, hmm? ;->

    Stawka akcyzy jest na każde paliwo jednakowa od litra. Olej opałowy jest
    od niej zwolniony. Olej roślinny nie jest olejem opałowym zwolnionym od
    akcyzy.

  • 14. Data: 2005-05-14 10:45:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    >

    > Stawka akcyzy jest na każde paliwo jednakowa od litra. Olej opałowy jest
    > od niej zwolniony. Olej roślinny nie jest olejem opałowym zwolnionym od

    A jak to sie ma do zasilania gazem ziemnym samochodow (nie LPG a taki
    gaz jaki uzywa sie w kuchniach gazowych)?
    Przerobka samochodu w taki spsoob zeby jezdzil na sprezonym gazie z
    domowej instalacji gazowej zasilanej z sieci miejskiej jest jak
    najbardziej mozliwe - nawet podobno moze byc oplacalna.
    Wolno na czyms takim jezdzic?

    No i kolejna sprawa - samochod na prad z akumulatorow ladowany w garazu
    "z gniazdka". Rowniez w tym przypadku omija sie wszelakie akcyzy
    "pojazdowe". Jak to sie ma do trolejbusow i tramwajow? ;)

  • 15. Data: 2005-05-14 12:06:41
    Od: "Marek" <d...@p...com>

> [...]
    >
    > Stawka akcyzy jest na każde paliwo jednakowa od litra. Olej opałowy jest
    > od niej zwolniony. Olej roślinny nie jest olejem opałowym zwolnionym od

    Akcyza na olej opałowy: 233 zł za 1 tys. litrów. W kwietniu miała wzrosnąć
    do ponad 1 tys zł ale zostało to wstrzymane.

    Marek

  • 16. Data: 2005-05-14 13:33:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <d...@p...com> napisał w wiadomości

    > Akcyza na olej opałowy: 233 zł za 1 tys. litrów. W kwietniu miała
    wzrosnąć
    > do ponad 1 tys zł ale zostało to wstrzymane.

    No faktycznie się nieco źle wyraziłem. może nie tyle zwolniony, co jest
    niższa stawka i tyle.

  • 17. Data: 2005-05-14 14:31:01
    Od: Ryszard Rączkowski <w...@p...pl>

    Użytkownik "-+r-m-k+-" <r...@o...pl> napisał:

    > Jade do Rosji. Tankuje do busa 200 litrow.

    Jakiego oleju zależy, bo w Rosji też są barwione opałowe i pędne.

    > Prosze o podanie podstawy prawnej.

    Art. 52b. Kodeksu wykroczeń
    Kto zużywa olej opałowy do celów napędowych, podlega karze grzywny do 500
    zł.

    > Czy moze mam wylac ruskie goriwo metr po wjechaniu do RP i
    > leciec z jezorem na brodzie do polskiej stacji ?

    Powinienneś zatankować zagranicą olej napędowy, nie opałowy.

    --

    Rico - antylepperyzm i antyradiomaryjność gwarantowane.
    "Polacy muszą głosować tylko na ludzi z udowodnionym od pokoleń

  • 18. Data: 2005-05-14 19:46:06
    Temat: a to samo ale paliwko - nie ropa czy opalowy ?

    ;)

  • 19. Data: 2005-05-15 09:11:39
    Od: "Ero Walensdorf" <w...@w...pl>

    wiadomości news:d639ek$qm4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > hmm, ciekaw jestem, jak zareagowałby policjant, gdybym przy nim przed
    > kontrolą nasikał do baku ;-)

    W miejscu publicznym?
    Jest na to paragraf.
    EWa