  • 1. Data: 2005-05-13 21:38:46
    Temat: Podstawa prawna ścigania za paliwo opałowe
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    Czy może mi ktoś wskazać podstawę prawną kontrolowania zbiorników paliwa
    samochodu?

    zyga

  • 2. Data: 2005-05-13 21:45:55
    Temat: Re: Podstawa prawna ścigania za paliwo opałowe
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
    > Czy może mi ktoś wskazać podstawę prawną kontrolowania zbiorników paliwa
    > samochodu?

    art.15 ust.1 pkt 8 ustawy o Policji

    KG

  • 3. Data: 2005-05-13 22:00:47
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > art.15 ust.1 pkt 8 ustawy o Policji

    jak to znalazłeś?
    w główce?

    zyga

  • 4. Data: 2005-05-13 22:12:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:d638bi$kjt$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > jak to znalazłeś?
    > w główce?

    A odpowiadając na pytanie z tematu posta, to jazda na oleju opałowym
    jest wykroczeniem z kodeksu wykroczeń, i to jest podstawą do ścigania
    sprawcy.

  • 5. Data: 2005-05-13 22:19:30
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > A odpowiadając na pytanie z tematu posta, to jazda na oleju opałowym
    > jest wykroczeniem z kodeksu wykroczeń, i to jest podstawą do ścigania
    > sprawcy.

    hmm, ciekaw jestem, jak zareagowałby policjant, gdybym przy nim przed
    kontrolą nasikał do baku ;-)
    nie mam diesla

    zyga

  • 6. Data: 2005-05-13 22:49:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:d639ek$qm4$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > hmm, ciekaw jestem, jak zareagowałby policjant, gdybym przy nim przed
    > kontrolą nasikał do baku ;-)
    > nie mam diesla

    Nijak. Twój bak, Twoje paliwo, możesz i wody nalać. Ole opałowy jest
    znakowany odpowiednią substancją, którą testery mają wykrywać.

  • 7. Data: 2005-05-14 00:23:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zygmunt M. Zarzecki wrote:

    > hmm, ciekaw jestem, jak zareagowałby policjant, gdybym przy nim przed
    > kontrolą nasikał do baku ;-)
    > nie mam diesla

    Szczególny zapis dotyczy tylko i wyłącznie oleju opałowego. Zwracam
    uwagę, że nie dotyczy np. oleju roślinnego (na którym niektórzy ponoć
    jeżdżą starszymi dieslami).

  • 8. Data: 2005-05-14 01:10:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał
    w wiadomości news:d63ge1$4ij$1@opal.futuro.pl...

    > Szczególny zapis dotyczy tylko i wyłącznie oleju opałowego. Zwracam
    > uwagę, że nie dotyczy np. oleju roślinnego (na którym niektórzy ponoć
    > jeżdżą starszymi dieslami).

    Pozostają jeszcze zapisy w kodeksie karnym skarbowym, bowiem paliwo jest
    towarem akcyzowym. A kks stosuje się niezależnie od innych przepisów
    karnych. Ale badanie na olej opałowy nie wykryje oleju roślinnego, jeśli
    się nie mylę.

  • 9. Data: 2005-05-14 01:39:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > towarem akcyzowym. A kks stosuje się niezależnie od innych przepisów
    > karnych. Ale badanie na olej opałowy nie wykryje oleju roślinnego, jeśli

    A jaka jest stawka akcyzy na ten konkretny rodzaj paliwa, hmm? ;->

  • 10. Data: 2005-05-14 07:59:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Zygmunt M. Zarzecki napisał(a):
    > jak to znalazłeś?