  • 1. Data: 2005-05-13 21:54:48
    Temat: Publikacja fotografii bez wiedzy autora
    Od: Adrian Woźniak <n...@p...onet.pl>

    Witam!

    Właśnie przez przypadek znalazłem zdjęcia swojego autorstwa na kilku
    portalach internetowych, zdjęcia są podpisane moim imieniem i
    nazwiskiem, ale nikt nie pytał mnie o to, czy może je opublikować i na
    jakich warunkach. Nie dostałem też za to żadnego wynagrodzenia.

    Moje pytanie brzmi: czy w świetle polskiego prawa dopuszczalne są takie
    praktyki? Ktoś w końcu na tym zarabia...

    Pozdrawiam,
    A.

    --
    "Ja jestem umysł ścisły, mnie się podobają melodie które już raz słyszałem"

  • 2. Data: 2005-05-13 22:06:24
    Temat: Re: Publikacja fotografii bez wiedzy autora
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <d637nd$d55$1@amigo.idg.com.pl>, Adrian Woźniak wrote:
> [...]
    > Moje pytanie brzmi: czy w świetle polskiego prawa dopuszczalne są takie
    > praktyki? Ktoś w końcu na tym zarabia...

    Nie są. Przejrzyj proszę archiwum grupy, potem ewentualnie dopytaj.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2005-05-13 22:13:04
    Od: "marek" <m...@h...pl>

    przejrzyj prawo autorskie :)
    oczywiscie masz prawo do calkowitym dysponowaniem swoimi zdjeciami
    masz prawo zadac ich usuniecia, masz prawo do wynagrodzenia
    tylko od Ciebie zalezy co z tym zrobisz
    jakbys mial jakies konkretne pytania pisz

  • 4. Data: 2005-05-13 22:15:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adrian Woźniak" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy w świetle polskiego prawa dopuszczalne są takie praktyki?

    Nie i stanowią przestępstwo opisane w Ustawie o Prawie Autorskim.
    Ścigane na Twój wniosek, ale czasem lepiej się jest dogadać z
    właścicielem portalu wcześniej. Jak portal darmowy, to po prostu ktoś
    mógł przez głupotę wstawić, a narobisz mu kłopotu. Jak to jakiś portal
    komercyjny, to możesz ewentualnie wydębić honorarium. Choć oczywiście
    masz prawo złożyć zawiadomienie nie pytając nikogo o nic.

  • 5. Data: 2005-05-15 19:51:05
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Adrian Woźniak napisał(a):
> [...]
    >
    > Moje pytanie brzmi: czy w świetle polskiego prawa dopuszczalne są takie
    > praktyki? Ktoś w końcu na tym zarabia...

    Wynagrodzenie autorowi należy się. Jeżeli do publikacji nie potrzebna
    jest zgoda autora to wynagrodzenie ustala wydawca.
    Nie zawsze trzeba się starać o zgodę autora. Np. nie trzeba publikując
    na podstawie art.25, 26, 29, 33, 49 ustawy o prawie autorskim .

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-05-15 19:56:12
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Adrian Woźniak" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie i stanowią przestępstwo opisane w Ustawie o Prawie Autorskim.

    Niestety , na podstawie podanych inforacji w pierwszym poście w wątku
    nie można tego stwierdzić. Przykład tygodnik ANGORA. Kopiują całe teksty
    z innych żródeł, a także zdjęcia i co tylko się da z ciekawszych
    publikacji posiłkując się np. art. 25 i 26 beż występowania o zgode
    autora. Autorzy dostają wynagrodzenie jak się sami zgłoszą wedle stawek
    ustalonych przez ANGORĘ.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-05-16 05:34:57
    Od: Adrian Woźniak <n...@p...onet.pl>

    gogo wrote:

> [...]
    > Nie zawsze trzeba się starać o zgodę autora. Np. nie trzeba publikując
    > na podstawie art.25, 26, 29, 33, 49 ustawy o prawie autorskim .

    Bardzo dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

    Pozdrawiam,
    A.

    --
    "Ja jestem umysł ścisły, mnie się podobają melodie które już raz słyszałem"

  • 8. Data: 2005-05-16 23:18:17
    Od: "marek" <m...@h...pl>

> [...]
    > publikacji posiłkując się np. art. 25 i 26 beż występowania o zgode
    > autora. Autorzy dostają wynagrodzenie jak się sami zgłoszą wedle stawek

    ales wypalil z ta ANGORA!
    moge sie zalozyc, ze dzialaja w ten sam sposob jak Forum, wiec maja umowy
    (nawet ustne), dzieki ktorej moga korzystac z artykulow z innych gazet!
    zauwaz, kazdy taki artykul jest podpisany imieniem autora i logiem gazety!
    czyli dbaja o prawa autorskie!
    gdyby bylo inaczej nie trudziliby sie tak!
    nie trafiles z argumentem

  • 9. Data: 2005-05-17 05:30:26
    Od: Adrian Woźniak <n...@p...onet.pl>

    marek wrote:
> [...]
    > czyli dbaja o prawa autorskie!
    > gdyby bylo inaczej nie trudziliby sie tak!

    W tej chwili się nieco pogubiłem. Moje pytanie brzmi, czy portal złamał
    prawa autorskie publikując zdjęcie mojego autorstwa, które wcześniej
    znajdowało się na oficjalnej stronie 'mojego' zespołu nie uprzedzając
    mnie ani nie prosząc o zgodę?

    A.

    --
    "Ja jestem umysł ścisły, mnie się podobają melodie które już raz słyszałem"

  • 10. Data: 2005-05-17 07:56:30
    Od: gogo <g...@i...pl>

    marek napisał(a):

> [...]
    > zauwaz, kazdy taki artykul jest podpisany imieniem autora i logiem gazety!

    Prawo autorskie (ustawa) dopuszcza publikacje bez zgody autora.
    Paragrafy podałem.
    Jak Angora nie pasuje, to inny przykład. Piszesz pracę magisterską, czy
    nawet książkę i cytujesz inne artykuły. Nie musisz pytać się o zgodę autora.
    pozdrawiam