  • 1. Data: 2008-01-04 14:23:34
    Temat: Podstawa prawna a termin doreczenia wypowiedzenia numeru TPSA
    Od: TOmek <1...@N...wp.pl>

    Witam!
    W dniu 28.11.07r. wyslalem listem poleconym (niestety zwyklym bez
    potwierdzenia odbioru). Tepsa twierdzi ze data wplywu tego pisma jest
    grudniowa wiec zgodnie z umowa obowiazuje pelny miesiac kalendarzowy
    wypowiedzenia czyli telefon zostanie odlaczony dopiero po 31.01.08r. a
    nie od Nowego Roku (przy okazji wszystkim zycze wszystkiego najlepszego).
    Czy jest to zgodne z obowiazujacymi przepisami? Czy na podstawie
    potwierdzenia nadania listu poleconego mozna probowac reklamowac termin
    doreczenia tego listu do tpsa? I jeszcze jedno - czy sobota 1 grudnia
    2007r to dzien roboczy czy nie i czy w takim przypadku gdyby pismo
    zostalo dostarczone 3.12.07r to tpsa powinna zachowac termin
    wypowiedzenia jak gdyby pismo otrzymali w listopadzie.

    Na koniec: tpsa twierdzi ze pismo otrzymali juz w grudniu, ja mam
    potwierdzenie nadania listu poleconego w listopadzie a co mi powinna
    pokazac tpsa w ramach udowodnienia ze to pismo dostali w grudniu? Po
    czyjej stronie stoi prawo?
    Dodatkowo 31.10.07r. telefonicznie zostala zgloszona chec rezygnacji z
    uslug jednak poinformowano mnie ze wymagaja wypowiedzenia pisemnego(
    wiem wiem - mialem mnostwo czasu zeby dostarczyc im wczesniej to pismo i
    moze nie byloby problemu, choc co jakby wtedy stwierdzili ze pismo
    otrzymali tez dopiero w grudniu).

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2008-01-04 14:39:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    TOmek pisze:

> [...]
    > Czy jest to zgodne z obowiazujacymi przepisami? Czy na podstawie
    > potwierdzenia nadania listu poleconego mozna probowac reklamowac termin

    Decyduje dzień doręczenia przez pocztę. Dlaczego opieszałość poczty ma
    obciążać TP SA ? Przecież to ty wybrałeś Pocztę Polską, a mogłeś zanieść
    pieszo ;)

> [...]
    > zostalo dostarczone 3.12.07r to tpsa powinna zachowac termin
    > wypowiedzenia jak gdyby pismo otrzymali w listopadzie.

    Nie. Święto przedłuża termin, a nie go cofa.

> [...]
    > potwierdzenie nadania listu poleconego w listopadzie a co mi powinna
    > pokazac tpsa w ramach udowodnienia ze to pismo dostali w grudniu? Po

    Prawo nie stoi po niczyjej stronie. To ty masz wykazać że doręczyłeś w
    listopadzie, a TP SA w zasadzie nie musi udowodnić kiedy mu coś doręczono.
    Ale informację o doręczeniu listu poleconego można spokojnie wydobyć z
    poczty.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-01-04 23:01:31
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Johnson pisze:

    > Ale informację o doręczeniu listu poleconego można spokojnie wydobyć z
    > poczty.

    Przy użyciu bezpłatnej usługi "reklamacja listu poleconego". Do nabycia
    w dowolnym urzędzie pocztowym na terenie Polski, na podstawie dowodu
    nadania listu ;)

    M.

  • 4. Data: 2008-01-06 18:07:13
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote \>
    > Przy użyciu bezpłatnej usługi "reklamacja listu poleconego". Do nabycia w
    > dowolnym urzędzie pocztowym na terenie Polski, na podstawie dowodu nadania
    > listu ;)

    A co ma niby reklamować? Ze nie doszedł wcale?

  • 5. Data: 2008-01-06 19:53:20
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote \>
    >

    > A co ma niby reklamować? Ze nie doszedł wcale?

    Tak. I PPzT ma obowiązek dostarczyć potwierdzenie, że takowy dotarł wraz
    z datą.

    M.

  • 6. Data: 2008-01-07 22:23:43
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 06 Jan 2008 20:53:20 +0100, Maciej Bebenek
    <m...@t...waw.pl> wrote:

    >Tak. I PPzT ma obowiązek dostarczyć potwierdzenie, że takowy dotarł wraz
    >z datą.
    Ja kiedys wyslalem kilka ZPO do jednego adresata w przeciagu
    kilkunastu dni - wszystkie zwrotki nie mialy daty. Zadzwonilem z
    awantura na poczte adresata to mi grzecznie podali przez telefon
    wszystkie terminy odbioru a nastepnie to samo przyslali na pismie.

    Mysle ze z poleconego tez sie da wydobyc telefonicznie date.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info