  • 1. Data: 2008-01-04 11:11:18
    Temat: Re: Uzycie oprogramowania OpenSource w komercyjnej aplikacji
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    TButton <T...@l...com> writes:

    > Zastanawiam sie nad tym czy mogę w moim komercyjnym programie zawrzeć
    > program oparty na licencji "Apache License, Version 2.0".
    >
    > Dokładnie chodzi mi o serwer APACHE, chciałbym aby podczas instalacji
    > instalował sie mój program i serwer WWW APACHE jednocześnie.

    Stosuj "bardziej precyzyjną terminologię" bo się będziesz *sam* prosił o
    *zbędne* kłopoty :-)
    "Uzycie programu OpenSource jako bazy komercyjnej aplikacji"

    1) nie zawierasz ale "dołączasz" jako *osobny* program z *bardzo wyraźnym*
    podkreśleniem że jest na innej licencji i skąd go można dostać
    "oficjalnie" (a ty tylko dostarczasz ułatwienie/oszczędzasz cudzy czas)
    2) twój program w trakcie instalacji gdy nie stwierdzi zainstalowanego
    serwera apache *proponuje* jego instalacja z pokreśleniami jak w "1"
    3) dystrybucja na osobnych nośnikach jest tylko leciuteńką paranoją
    prawną (IMHO) :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Windy nie kradnij gdy masz Linuxa za darmo! :-)

  • 2. Data: 2008-01-04 11:27:49
    Od: TButton <T...@l...com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

> [...]
    > serwera apache *proponuje* jego instalacja z pokreśleniami jak w "1"
    > 3) dystrybucja na osobnych nośnikach jest tylko leciuteńką paranoją

    Dzięki za wyczerpującą odpowiedz.
    A jakiego słowa użyć w angielskim języku ? "to attach" ?

  • 3. Data: 2008-01-04 11:50:29
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    TButton <T...@l...com> writes:

    > Dzięki za wyczerpującą odpowiedz.
    > A jakiego słowa użyć w angielskim języku ? "to attach" ?

    A) Podaj wprost na jaki kraj/kraje chcesz sprzedawać
    [ może powodować dość istotne różnice w zaleceniach ]
    B) Popatrz sobie jak to formułują/robią inni
    musi być od cholery komercyjnych programów działających na apaczu
    które jakoś ułatwiają jego instalację [rozwiązanie prawne i techniczne]

    Czysto technicznie:
    Warto rozważyć wskazanie "oficjalnie wspieranej przez producenta"
    (ciebie) dystrybucji linuksa (/bsd) bo to *technicznie i prawnie*
    upraszcza wiele spraw np. jeśli twój program będzie "potrzebował" perla,
    php, czy czegoś tam jeszcze innego open source.
    Jeśli "podepniesz" swój program do systemu dystrybucji pakietów danej
    dystrybucji linuksa (jako *dodatkowe* źródło) to twój program sobie
    tylko "zażyczy" co ma być już zainstalowane przed nim.