  • 1. Data: 2008-01-04 10:48:05
    Temat: Zaległość
    Od: Tadeusz <s...@g...pl>

    Witam,

    kiedyś prowadziłem działalność handlową, miałem tzw. firmę jednoosobową.
    Interes szedł nieciekawie wiec ją zamknełem. Wszystkich kontrachentów
    spłaciłem poza jednym któremu byłem winny około 6000zł . Pisałem do
    niego ale nie raczył odpowiedzieć. Teraz po ponad dwóch latach od
    zamkniecia firmy żada zapłaty wraz z odsetkami. Ma wogóle do tego prawo?
    po tak długim czasie? wspomne ze zadnego wezwania do zapłaty nie
    dostałem, kiedys przesłał fakture.

    Pozdrawiam
    Tadeusz

  • 2. Data: 2008-01-04 10:51:42
    Temat: Re: Zaległość
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:
> [...]
    > zamkniecia firmy żada zapłaty wraz z odsetkami. Ma wogóle do tego prawo?
    > po tak długim czasie? wspomne ze zadnego wezwania do zapłaty nie

    Co do zasady roszczenia związane z prowadzeniem DG przedawniają się
    po upływie 3 lat, dodatkowo jeśli przedmiotem umowy była sprzedaż, to
    już po 2 latach.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2008-01-04 10:55:10
    Od: "Kaiser Souza" <k...@g...pl>

> [...]
    > zamkniecia firmy żada zapłaty wraz z odsetkami. Ma wogóle do tego prawo?
    > po tak długim czasie? wspomne ze zadnego wezwania do zapłaty nie

    jeśli się nie przedawniło jego roszczenie to ma prawo. Za co były te
    pieniądze? Masz dokumentacje z której wynika że chciałeś się z nim
    skontaktować? Dlaczego wtedy nie zapłaciłeś?

    pzdr
    mk

  • 4. Data: 2008-01-04 11:00:04
    Od: Pako <p...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Co do zasady roszczenia związane z prowadzeniem DG przedawniają się po
    > upływie 3 lat, dodatkowo jeśli przedmiotem umowy była sprzedaż, to już
    > po 2 latach.

    faktura dotyczyła usługi transportu, ja byłem tylko pośrednikiem.
    Natomiast zleceniodawca mnie nie zapłacił i dlatego powstał dług.

  • 5. Data: 2008-01-04 11:01:31
    Od: "Kuger" <k...@g...pl>

    "Tadeusz" <s...@g...pl> wrote in message

    >....jednym któremu byłem winny około 6000zł . Pisałem do niego ale nie
    >raczył odpowiedzieć. Teraz po ponad dwóch latach od zamkniecia firmy żada
    >zapłaty wraz z odsetkami. Ma wogóle do tego prawo? po tak długim czasie.

    Oczywiście MA.
    Dlaczego by nie miał ?
    Nawet za 20 lat będziem miał prawo żądać spłaty, inna sprawa, że Ty nie
    bedziesz miał obowiązku zapłaty (brak honoru).
    Długi swoje trzeba spłacać, a ten (pewnie) nie jest przedawniony.
    Wiec tym bardziej będziesz (mam nadziej), musiał go spłacić.
    Kuger

  • 6. Data: 2008-01-04 11:02:17
    Od: Tadeusz <s...@g...pl>

    Kaiser Souza pisze:

> [...]
    > pieniądze? Masz dokumentacje z której wynika że chciałeś się z nim
    > skontaktować? Dlaczego wtedy nie zapłaciłeś?

    pismo mam, nawet dwa. Gdybym miał to bym zapłacił. teraz zada o wiele
    wiecej pytanie tylko dlaczego czekał dwa lata

  • 7. Data: 2008-01-04 11:11:09
    Od: "Kuger" <k...@g...pl>

    > Kaiser Souza pisze:

    > pismo mam, nawet dwa. Gdybym miał to bym zapłacił. teraz zada o wiele
    > wiecej pytanie tylko dlaczego czekał dwa lata

    Bo miał taki prawo i kaprys ?
    Może ma nadzieje, że zaplacisz z karnymi odsetkami.
    Na pewno lepsze oprocentowanie, niż ROR,
    a moze teraz zabrakło mu kasy i szuka dłuzników.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-01-04 11:46:12
    Od: Tadeusz <s...@g...pl>

    Kuger pisze:

> [...]
    > Może ma nadzieje, że zaplacisz z karnymi odsetkami.
    > Na pewno lepsze oprocentowanie, niż ROR,
    > a moze teraz zabrakło mu kasy i szuka dłuzników.

    racja, a teraz co zrobic zeby mu nie zapłacić?

  • 9. Data: 2008-01-04 11:52:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tadeusz pisze:

    > racja, a teraz co zrobic zeby mu nie zapłacić?

    Jaki jest termin płatności faktury?

  • 10. Data: 2008-01-04 12:13:58
    Od: "Kuger" <k...@g...pl>

    "Tadeusz" <s...@g...pl>

    > racja, a teraz co zrobic zeby mu nie zapłacić?

    Jestes zlodziem?
    (moim zdaniem, TAK ).

    Jesli jestes komus winny kase to mu ODDAJ.

    Kuger