  • 1. Data: 2008-01-04 16:00:15
    Temat: Wzrost placy minimalnej
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Witam.
    W dniu dzisiejszym dostalismy w firmie (7 pracownikow) do podpisania
    aneksy do umow iz placa minimalna wzrasta o tyle i tyle.
    Jednoczesnie zostalismy poinformowani ustnie iz nasze pensje zostana na
    dotychczasowym poziomie. Nie ma mozliwosci wzrostu plac ani zadnych
    podwyzek. Jesli sie komus nie podoba - moze sie zwolnic. Pracodawca nie
    placi za nas ZUS-u od pelnej kwoty, zarabiamy ok 1500zł plus podstawa
    700zl (minimalna krajowa - od tego Zus). Czy mozna cos z tym zrobic?
    Zastanawiam sie na PIP.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2008-01-04 16:02:32
    Temat: Re: Wzrost placy minimalnej
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Darek. napisał:
    [..]
    > 700zl (minimalna krajowa - od tego Zus). Czy mozna cos z tym zrobic?

    Pogadać z szefem, że się na to nie zgadzasz, albo zmienić pracę.

    > Zastanawiam sie na PIP.

    I co wskóracie? Zamknie firmę i tyle.

    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2008-01-04 16:22:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Darek. pisze:

    > Pracodawca nie placi za nas ZUS-u od pelnej kwoty, zarabiamy ok 1500zł plus
    podstawa
    > 700zl (minimalna krajowa - od tego Zus). Czy mozna cos z tym zrobic?
    > Zastanawiam sie na PIP.

    Przecież zarabiacie więcej niż minimalne wynagrodzenie (1100 zł ?).
    A na niepłacenie składek to jest ZUS.
    Macie zarabiać tyle ile sie umówiliście z pracodawcą nie mniej niż
    minimalne wynagrodzenie. Jak te warunki są spełnione to nie rozumiem
    czego chcesz?

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 4. Data: 2008-01-04 16:55:33
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Darek." <t...@n...nie.ma> wrote
    >Pracodawca nie placi za nas ZUS-u od pelnej kwoty, zarabiamy ok 1500zł plus
    >podstawa 700zl (minimalna krajowa - od tego Zus).

    To znaczy ile bierzecie w rzeczywistości na rękę?

  • 5. Data: 2008-01-04 17:09:25
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    Piotr [trzykoty] napisał(a):
    > "Darek." <t...@n...nie.ma> wrote
    >
    > To znaczy ile bierzecie w rzeczywistości na rękę?

    ró" jak chcesz, ale tak miedzy nami, jak masz zus płacony od najnizszej
    krajowej a dostajesz wiecej, to wszystko jest OK.
    zawsze mozesz spróbowac "udupic" szefa, ale jest duze prawdopodobienstwo
    ze jak Ci sie uda to za pare miesiecy spotkacie sie razem jako
    bezrobotni w urzedzie pracy

    z drugiej strony medalu, ja tez pracuje za najizsza krajowa. gdybym
    chciał wiecej to od kazdej złotówki panstwo zabierze... 46 groszy?
    (poprawcie mnie) pracodawca musi od nich zapłacic jedynie 19 groszy!
    chyba lepiej dostać je jako premie, albo bonusy w postaci auta, paliwa
    telefonu...

    ToMasz

  • 6. Data: 2008-01-04 17:18:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote
    > z drugiej strony medalu, ja tez pracuje za najizsza krajowa. gdybym
    > chciał wiecej to od kazdej złotówki panstwo zabierze... 46 groszy?
    > (poprawcie mnie)

    To chyba zależy od wielkości zarobków (uwzględnić trzeba m.in. kwotę wolną,
    progi podatkowe itd)

    > chyba lepiej dostać je jako premie,

    tzw. premię "podstołową"?

  • 7. Data: 2008-01-04 18:15:15
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > To znaczy ile bierzecie w rzeczywistości na rękę?

    2300 do 2500 zl netto na reke. zalezy od miesiaca.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 8. Data: 2008-01-04 18:32:09
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Darek." <t...@n...nie.ma> wrote
    > 2300 do 2500 zl netto na reke. zalezy od miesiaca.

    Za cały etat ca 8h?
    Więc co się dziwisz, jak masz cichą umowę z pracodawcą, że część pensji daje
    Ci na lewo to sobie może dawać tyle ile chce.

  • 9. Data: 2008-01-04 21:32:13
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Zastanawiam sie na PIP.

    Skoro zarabiasz kase na lewo (ponad minimum, ktore masz na papier), to
    rozumiem, ze tego co masz na lewo nie wykazujesz w PITach jako dochod (chyba
    nikt by tego nie robil) ?
    Zatem tez mozna miec klopoty, jesli to wyjdzie.

    Cezar

  • 10. Data: 2008-01-04 22:54:24
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:flll6g$g8v$1@news.onet.pl Darek. <t...@n...nie.ma>
    pisze:

> [...]
    > placi za nas ZUS-u od pelnej kwoty, zarabiamy ok 1500zł plus podstawa
    > 700zl (minimalna krajowa - od tego Zus). Czy mozna cos z tym zrobic?
    Czyli - o ile dobrze zrozumiałem - na umowach minimalna krajowa i od tego
    wszystkie składki, podatki itp., a reszta pod stołem z łapy do łapy?
    Jeśli tak, to pozornie w porządku: minimalna w 2007 wynosiła 936, od
    01.01.2008 wynosi 1126, dostaliście aneksy dotyczące nowej stawki i teraz
    opłaty będą od tej kwoty.
    Oszustwa popełniane przez pracodawcę, a w których wy bierzecie czynny
    współudział, to osobna kwestia.

    --
    Jotte