  • 11. Data: 2008-01-15 23:04:55
    Temat: Re: Podatek od umowy cywilno-prawnej
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 15 Jan 2008 23:31:27 +0100, "Samek" <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Rozumiem, tylko na PCC-3 musze miec juz wyliczoną kwotę, czyli sugerujesz,
    >ze poki co powinienem pojsc z wypisana umowa ale bez wpisanej kwoty?
    podatek nie zalezy od ceny umownej. Na umowie wpisujecie tyle na ile
    sie umowiliscie (cene sprzedazy). Podatek placisz od wartosci
    rynkowej. Mozliwa jest wiec sytuacja ze kupisz za 2.000 zl (np od
    brata, od dobrego kumpla ktory nie ma co zrobic z autem itd itp) a
    podatek zaplacisz od ceny rynkowej wynoszacej 10.000. Nie wazna jest
    kwota z umowy. Wazna jest wartosc towaru na rynku.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 12. Data: 2008-01-15 23:22:55
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    witek wrote:

    > Zaraz. zmieniło się coś?
    >
    > Płacisz 2% od ceny na umowie, a nie od ceny rynkowej. Tak na początek.
    > Jak się to w US nie spodoba to dopiero wtedy wzywają do zmiany ceny i
    > dopłaty.
    >
    > Mam rację?

    Nie masz. PCC (tak jak VAT) należy się od wartości sprzedawanego przedmiotu
    a nie od jego ceny. Ta często jest równa wartości, ale jeżeli z góry
    wiadomo że nie jest - lepiej zapłacić tyle ile jest warte.

    p. m.

  • 13. Data: 2008-01-16 00:42:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    mvoicem wrote:

    > Nie masz. PCC (tak jak VAT) należy się od wartości sprzedawanego przedmiotu
    > a nie od jego ceny. Ta często jest równa wartości, ale jeżeli z góry
    > wiadomo że nie jest - lepiej zapłacić tyle ile jest warte.

    Musiałbym byc wariat, żeby płacić więcej niż muszę.

  • 14. Data: 2008-01-16 09:00:12
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    > Musiałbym byc wariat, żeby płacić więcej niż muszę.

    Więc już wyjaśniliśmy: musisz zapłacić od ceny rynkowej, a nie od ceny sprzedaży.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 15. Data: 2008-01-16 11:56:07
    Od: "glizda" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał
    > Tak, 2%.
    >
    > Jeśli cena, za jaką kupiłeś auto jest poniżej rynkowej, to 2% płacisz od
    > wartości rynkowej.

    A czy jest gdzieś zdefiniowana ta cena rynkowa?
    No bo jesli kupuję auto od nieznanej mi wcześniej osoby, na wolnym rynku, to
    cena za jaką kupię chyba jest najbardziej rynkowa jak się tylko da. A już na
    pewno bardziej rynkowa niż przeczytana w dowolnej tabelce dowolnej
    publikacji.
    Bo to właśnie kupujący i sprzedający ustalają ceny rynkowe, a nie urzędnicy
    czy eksperci.
    Wszelkie tabelki, jeśli nawet założymy, że odzwierciedlają jako tako ceny
    rynkowe, to nie uwzględniają dokładnie specyfiki wyposażenia auta, jego
    stanu, miejsca zakupu i przede wszystkim mają dużą bezwładność, a rynek się
    zmienia.

  • 16. Data: 2008-01-16 12:18:52
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > stanu, miejsca zakupu i przede wszystkim mają dużą bezwładność, a rynek się

    Dlatego jeśli auto kupisz za 7000, zamiast za 12000 i będziesz potrafił
    wykazać, dlaczego wartość tego egzemplarza samochodu jest niższa, to będzie
    dobrze (bo po wypadku, bo tapicerka do wymiany itp.). Tak więc nie chodzi o to,
    aby zawsze stosować cenę z tabelki, tylko żeby mieć uzasadnienie do swojej ceny.

    Jeśli komuś zależy na bardzo szybkim sprzedaniu, to może sprzedać i za 50%
    wartości, nie zmienia to faktu, że cena rynkowa jest 2 razy większa.

    Ale jeśli kupisz auto za 1zł (tzn. w umowie taka będzie cena), to nie możesz
    się zasłaniać tym, że wartość rynkowa jest taka, ponieważ za taką cenę kupiliście.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 17. Data: 2008-01-16 16:20:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Więc już wyjaśniliśmy: musisz zapłacić od ceny rynkowej, a nie od ceny sprzedaży.

    Nie muszę.
    Dopiero jak US się przyczepi.

  • 18. Data: 2008-01-16 20:18:23
    Od: "Samek" <s...@p...onet.pl>

    Dokładnie !! Dzisiaj byłem w urzedzie. Auto kupilem za 17 tys. Urzad wycenia
    go na 18 700. Gosciowa powiedziala mi zebym udowodnil ze te 1700 zł mniej
    jest przeznaczone na jakas naprawe lub wymiane. I dlatego musze dopisac
    jakies bzdety ze sprzeglo do wymiany i lozysko oporowe(wszystkie ceny z ASO)
    i wtedy mam pokrycie na te 1700 zł i place podatek 2% od kwoty 17 000,
    dlatego ze uzasadnilem dlaczego cena na umowie jest mniejsza niz rynkowa

  • 19. Data: 2008-01-16 20:29:13
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Samek wrote:

> [...]
    > 17 000, dlatego ze uzasadnilem dlaczego cena na umowie jest mniejsza niz

    A teraz policz: 2% od 1700zł to jest 34 zł. Czy cię bilet/paliwo do urzędu i
    produkowanie papierów uzasadniających tą różnicę + czas spędzony na tym
    wyjdzie dużo mniej?

    p. m.

  • 20. Data: 2008-01-16 21:24:06
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    witek napisał(a):

    > Nie muszę.
    > Dopiero jak US się przyczepi.

    Idąc tym tokiem rozumowania, to w ogóle nie musisz tego podatku
    płacić, dopóki się US nie przyczepi.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz