  • 1. Data: 2008-01-15 22:13:14
    Temat: T.U. Allianz i bajzel w dokumentach - czyli co oni mi mogą a co ja im mogę.
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Witam.

    Sytuacja przedstawia się następująco. Pod koniec września 2007 kończyła
    się moja polisa OC w T.U. Allianz, ponieważ uznałem że OC w Link4 będzie
    lepsze, złożyłem u agenta T.U. Allianz pisemną rezygnację z dalszego
    ubezpieczania mojego samochodu (http://sony_wap.republika.pl/Allianz1.jpg).
    No i teraz następuje akt drugi. Pod koniec października 2007 otrzymałem
    pierwsze wezwanie do zapłaty za polisę OC (które zignorowałem, bo
    przecież złożyłem pisemną rezygnację) a ostatnio kolejne, tym razem
    "Ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty"
    (http://sony_wap.republika.pl/Allianz2.jpg).

    Co z tym zrobić?
    Czy takie "wezwania do zapłaty" mogę potraktować jako próbę wyłudzenia?
    Jeśli zignoruję i to drugie pismo to zapewne stracę dużo czasu na
    prostowanie całej sprawy.
    Z drugiej jednak sprawy chodzi o pryncypia. Dlaczego ja mam prostować
    błędy bęcwałów pracujących w T.U. i porządkować bajzel w ich dokumentacji.
    Mam wielką ochotę wysłać do nich obraźliwe (ale oczywiście w granicach
    prawa :-)) pismo informujące o tym, że złożyłem pisemną rezygnację z ich
    usług. Z żądaniem zaprzestania przetwarzania i usunięcia moich danych
    moich danych osobowych, oraz ostrzeżeniem, że w przeciwnym razie
    potraktuję to jako nękanie mojej osoby i próbę wyłudzenia nienależnej
    korzyści majątkowej. Plus oczywiście numer konta, na który mają przelać
    zwrot kosztów wysłania poleconego za potwierdzeniem odbioru.

    A może jestem w błędzie i to oni mają rację?

    Będę wdzięczny za sugestie co robić dalej.

    AW

  • 2. Data: 2008-01-15 22:31:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "AW" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co z tym zrobić?

    Wysłać im bodaj faksem informację o wypowiedzeniu i dołączyć kopię tego
    wypowiedzenia.

    > Czy takie "wezwania do zapłaty" mogę potraktować jako próbę wyłudzenia?

    Było już wiele razy. To nie jest żadne wyłudzenie.

    > Jeśli zignoruję i to drugie pismo to zapewne stracę dużo czasu na
    > prostowanie całej sprawy.

    Toteż właśnie chyba lepiej im wysłać wyjaśnienie w kilku zdaniach, niż
    włóczyć sie po sądach. Chyba że lubisz, bo znam takich.

> [...]
    > zwrot kosztów wysłania poleconego za potwierdzeniem odbioru.
    > A może jestem w błędzie i to oni mają rację?

    Oni racji nie mają, ale jeszcze o tym nie wiedzą. Obraźliwe pismo może być
    drugim, jak im pierwsze normalne nie pomoże wyjaśnić sprawy.

  • 3. Data: 2008-01-16 19:18:49
    Od: Reseller <r...@o...pl>

    AW pisze:
> [...]
    > przecież złożyłem pisemną rezygnację) a ostatnio kolejne, tym razem
    > "Ostateczne przedsądowe wezwanie do zapłaty"

    He he he, Allianz :-) Jednemu znajomemu przyslali dwa druczki do zaplaty
    do tej samej polisy. Jeden z nich zaplacil a drugi uznal za pomylke i
    wyrzucil. Po jakims czasie dostal wezwanie do zaplaty. Zadzwonil,
    wyjasnial a oni swoje i drugie wezwanie. No to poszedl faks z dowodem
    zaplaty. No to oni go do Sadu. Odbyla sie rozprawa Sadu kapturowego.
    Zostal skazany na zaplate, odsetki, koszty rozprawy. No to wyslal do
    Sadu wyjasnienie, a Allianz wciaz swoje - niby przyznali sie do winy,
    ale tlumaczyli sie, ze zle wpisal tytul przelewu - A ZAPLACIL NA ICH
    DRUCZKU!!! No i wreszcie po dlugich bojach Sad uniewinnil znajomego, ale
    ten w odwecie podal Allianz do Sadu a w zasadzie to jego Prezesa. Domaga
    sie przeprosin, tekst sam podyktowal, na lamach dwoch lokalnych
    (wroclawskich gazet) i jednej ogolnopolskiej. Dodatkowo 10.000 zl za
    straty moralne i znieslawienie oraz 50.000 zl na wskazana instytucje
    dobroczynna. Papiery juz sa zlozone w Sadzie. Ciekawe jaki bedzie tego
    final?! :-P

    --
    Reseller

  • 4. Data: 2008-01-17 18:47:46
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Reseller pisze:

    > dobroczynna. Papiery juz sa zlozone w Sadzie. Ciekawe jaki bedzie tego
    > final?! :-P

    Koniecznie daj znać jak czegoś się dowiesz ;-)

    AW

  • 5. Data: 2008-01-23 11:13:08
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > się moja polisa OC w T.U. Allianz, ponieważ uznałem że OC w Link4 będzie
    > lepsze, złożyłem u agenta T.U. Allianz pisemną rezygnację z dalszego

    (...)

    Witaj w klubie :-/

    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
    oc.prawo&aid=71301718

    Chodzi właśnie o Allianza... wychodzi na to, że oni to chyba celowo robią!

    Pozdr.
    Krzys Cz.