  • 1. Data: 2008-01-15 17:55:49
    Temat: Zapytanie
    Od: "figa z makiem" <r...@a...pl>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie stowarzyszeń, fundacji.
    W mojej szkole działa Klub Europejski prowadzony przez dwóch nauczycieli.
    Jest w nim ok. 15 uczniów aktywnie działających. I tutaj pytanie, czy klub
    może stać sie fundacją lub stwoarzyszeniem??? Co jest lepsze fundacja czy
    stowarzyszenie??? Jakies argumenty za i przeciw???

    Czekam na poważne odp.

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2008-01-16 10:05:19
    Temat: Re: Zapytanie
    Od: ZauraK <z...@z...zaurak>

    figa z makiem pisze:
    > I tutaj pytanie, czy klub
    > może stać sie fundacją lub stwoarzyszeniem??? Co jest lepsze fundacja czy
    > stowarzyszenie??? Jakies argumenty za i przeciw???
    Może się stać stowarzyszeniem, fundację to można powołać
    Fundacja od stowarzyszenia nie jest ani lepsza, ani gorsza - to poprostu
    inny 'twór'. Wszystko zależy jakie cele mają być realizowane.
    Poczytaj:
    1) ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach
    2) ustawa z dnia 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach
    2) ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
    i o wolontariacie
    Odwiedź stronę ngo.pl

    Ale PRZEDEWSZYSTKIM trzeba określić jakie cele chcecie realizować. Bez
    tej wiedzy można sobie gdybać która forma będzie bardziej odpowiednia.

    --
    ZauraK