  • 1. Data: 2008-01-15 21:45:07
    Temat: Podatek od umowy cywilno-prawnej
    Od: "Samek" <s...@p...onet.pl>

    Witam !!
    Nie wiem nawet czy sie tak nazywa ten podatek ;) Ale chodzi mi o 1 fakt.
    Jesli na umowie kupna-sprzedazy auta zakupionego w Polsce nie jest napisane
    kto go pokrywa to ..... kto go pokrywa ? :)

    Pozdrawiam i z gory dziekuje za odp !!
    Samuel

  • 2. Data: 2008-01-15 21:52:05
    Temat: Re: Podatek od umowy cywilno-prawnej
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@g...pl>

    > Jesli na umowie kupna-sprzedazy auta zakupionego w Polsce nie jest
    > napisane kto go pokrywa to ..... kto go pokrywa ? :)

    Kupujący? PCC - podatek od czynności cywilnoprawnych

  • 3. Data: 2008-01-15 21:59:39
    Od: "Samek" <s...@p...onet.pl>

    Ale czy to jest na 100% ? I kto go wylicza ? Jaki dokument potrzebuję ?

  • 4. Data: 2008-01-15 22:14:18
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Samek napisał(a):
> [...]
    > Jesli na umowie kupna-sprzedazy auta zakupionego w Polsce nie jest napisane
    > kto go pokrywa to ..... kto go pokrywa ? :)

    Z definicji ustawy pokrywa go *kupujący*.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-01-15 22:16:22
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Samek napisał(a):
    > Ale czy to jest na 100% ? I kto go wylicza ? Jaki dokument potrzebuję ?

    Na 100%.

    Wylicza go kupujący mając na uwadze wartość rynkową przedmiotu
    kupna-sprzedaży. W razie wątpliwości US może wyznaczyć wartość rynkową
    według własnego widzimisię.

    Wypełnia się druk PCC-3.

  • 6. Data: 2008-01-15 22:25:03
    Od: "Samek" <s...@p...onet.pl>

    No dobrze, tylko ile ten podatek wynosi, 2 % ? I dajmy jeśli cena, za jaka
    kupilem auto będzie mniejsza od wartości rynkowej, to co w takiej sytuacji ?
    Mogę się tłumaczyć, że auto jest do remontu ?

  • 7. Data: 2008-01-15 22:30:37
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Samek napisał(a):
    > No dobrze, tylko ile ten podatek wynosi, 2 % ? I dajmy jeśli cena, za jaka
    > kupilem auto będzie mniejsza od wartości rynkowej, to co w takiej sytuacji ?
    > Mogę się tłumaczyć, że auto jest do remontu ?

    Tak, 2%.

    Jeśli cena, za jaką kupiłeś auto jest poniżej rynkowej, to 2% płacisz
    od wartości rynkowej.

    Jeśli twierdzisz, że auto jest do remontu, to musisz sprawdzić ile
    rynkowo jest takie auto, które jest do remontu. Im bardziej odbiegająca
    cena, tym bardziej będziesz musiał wykazać, że rynkowa wartość tego auta
    była niższa z powodu takich i takich uszkodzeń.

  • 8. Data: 2008-01-15 22:31:27
    Od: "Samek" <s...@p...onet.pl>

    Rozumiem, tylko na PCC-3 musze miec juz wyliczoną kwotę, czyli sugerujesz,
    ze poki co powinienem pojsc z wypisana umowa ale bez wpisanej kwoty? Jeszcze
    jedno... w jakim czasie od kupna auta muszę to wykonać?

  • 9. Data: 2008-01-15 22:38:29
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Samek napisał(a):
    > Rozumiem, tylko na PCC-3 musze miec juz wyliczoną kwotę, czyli sugerujesz,
    > ze poki co powinienem pojsc z wypisana umowa ale bez wpisanej kwoty? Jeszcze
    > jedno... w jakim czasie od kupna auta muszę to wykonać?

    Na złożenie deklaracji i zapłątę masz bodajże 14 dni od kupna, więc
    spokojnie będziesz miał czas wyliczyć kwotę itp.

  • 10. Data: 2008-01-15 23:04:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > cena, tym bardziej będziesz musiał wykazać, że rynkowa wartość tego auta
    > była niższa z powodu takich i takich uszkodzeń.

    Zaraz. zmieniło się coś?

    Płacisz 2% od ceny na umowie, a nie od ceny rynkowej. Tak na początek.
    Jak się to w US nie spodoba to dopiero wtedy wzywają do zmiany ceny i
    dopłaty.

    Mam rację?