  • 11. Data: 2007-03-25 08:04:14
    Temat: Re: Pobranie mapy na strone www
    Od: "tchorzesk" <t...@o...pl>

    Użytkownik "BM" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:eu3r6l$ntj$1@news.task.gda.pl...
    > Witam,
    >
    > Brat z 5 lat temu robil strone www dla jednej firmy... jako student dostal
    > za nia chyba 400 PLN.
    > Na stronie w dziale kontakt byla mapka dojazdowa pobrana z pilot.pl mapka
    > miala zmienione barwy pod kolor strony.
    >
    > W czwartek szef firmy, dla ktorej brat robil strone dostal list od firmy
    > rysujacej mapy, ze ma zaplacic 3600PLN lub sprawa wyladuje w sadzie.
    >
    > Szef firmy chce by brat zaplacil... ma do tego prawo?
    >
    > Brat zrobil ta strone jako student. Nie dostal zadnej umowy.

> [...]
    To dość wysoka cena za użycie mapki, Proponuję zeby negocjował, no i IMHO
    nich lepiej zapłaci. W sądzie bedzie musiał pokryć jeszcze koszty sądowe
    strony przeciwnej, Być może sąd uzna że suma jest za wysoka, i ustali
    mniejszą, ale jeśli do tego wtrąci się Urząd Skarbowy (ukrywanie dochodu) i
    jeszcze zainteresuje BSA to do końca życia brat może mieć na karku komornika
    :(. Chyba należy się modlić , by nie okazało się, ze brat robił i jeszcze
    inne strony.)

    Obecnie prawo (ogólnie i US i BSA) zaczęlo się duzo bardziej interesować
    internetem. Zaczynając od Allegro, a ostatnia akcja to pozycjonowanie
    pewnych stron na ogólnie znane słowa oznawane za obelżywe. Działalność w
    internecie na czarno- czy dotyczy to nielegalnych programów, czy też
    podatków- robi się coraz bardziej ryzykowna-
    Bo jak okradniesz pierwszy raz staruszkę (byle nie na terenie szkoły -bo
    teraz to inaczej traktowane;) to dostaniesz rok w zawieszeniu, a nawet ze
    względu na małą szkodliwość społeczną nic. Natomiast jak zrobiłes stronę za
    200 zł sąsiadowi (jeszcze na nielegalnych programach) i nie zapłaciłeś
    podatku od dochodu, to jesteś przestępcą. O karach pieniężnych zupełnie
    nieadekwatnych do osiągniętego zysku nie wspomnę

  • 12. Data: 2007-03-25 14:53:51
    Od: "TR" <t...@m...pl>

    Użytkownik "tchorzesk" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:eu5ag1$4em$1@atlantis.news.tpi.pl...>>> To dość wysoka cena za użycie
    mapki, Proponuję zeby negocjował, no i > IMHO> nich lepiej zapłaci. W
    sądzie bedzie musiał pokryć jeszcze koszty sądowe> strony przeciwnej, Być
    może sąd uzna że suma jest za wysoka, i ustali> mniejszą,Pewnie ta firma
    co skarży to Map1? Było o tym w internecie. Poczytaj
    tu:http://forumprawne.org/viewtopic.php?t=44296&post
    days=0&postorder=asc&start=0Ogólnie
    firma wyszukuje swoich map na stronach internetowych i skarży właścicieli.
    Odszkodowanie żąda wg swojego cennika (ciekawe co na to prawo - cennik nie
    jest opublikowany, na żądanie oskarżonego jedynie przesyłany w formie
    pliku), wg mnie strasznie wygórowanego, licząc na to, że ludzie bojąc się
    sądu i kosztów sądowych zapłacą. Łaskawie w ramach ugody proponują mniejsze
    sumy, co jednak w porównaniu z darmowymi mapami np. z Google jest i tak
    naciągnięciem. A jakby tak w cenniku mieli sumę 100tys zł za mapkę? Nie
    musieli by zajmować się już innym biznesem.--Tomek

  • 13. Data: 2007-03-25 15:00:42
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Sat, 24 Mar 2007 23:53:16 +0000 (UTC), Pawel napisał(a):

    > Takie osoby jak brat autora watku, realizujace zlecenia za grosze, na
    > pirackim sofcie, de facto sporo ponizej kosztow,
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Sugerujesz, że takie osoby dopłacają do interesu?
    Tacy gangsterzy filantropi?

    --
    pozdro
    poreba

  • 14. Data: 2007-03-25 15:04:01
    Temat: Re: Pobranie mapy na strone www (poprawka)
    Od: "TR" <t...@m...pl>

  • 15. Data: 2007-03-25 17:12:58
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > Sugerujesz, że takie osoby dopłacają do interesu?
    > Tacy gangsterzy filantropi?

    Sugeruje, ze jesli dojdzie do tego, ze brat BM zaplaci kare za pobranie mapki
    i jeszcze ewentualnie druga ze strony BSA i trzecia z US (czego nie zycze) to
    nie bedzie watpliwosci ;-).

    Oczywiscie zasadniczo osoby uprawiajace takie dzialania nie doplacaja, dlatego
    nie uzylem slowa "ponizej kosztow" w bezposrednim oskarzeniu, napisalem
    jedynie "de facto" jako pewien rodzaj porownania. Bo tak jest, jesli robiac
    cos korzystamy z kradzionych rzeczy (programy, mapki) to realnie kosztow tych
    rzeczy nie ponosimy, ale nie zmienia to faktu, ze de facto praca nie
    uwzgledniajaca tych rzeczy zostala wykonana ponizej kosztow.

    Mysle jednak, ze nie ma sensu sie nad tym rozwodzic, zwrot moze niefortunny,
    wiec przymknij na niego oko, ale w mocy pozostawiam reszte swojej wypowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 16. Data: 2007-03-26 12:41:29
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    moja propozycja: usunac mapke, dac jakas inna, wyideksowac strone z
    wyszukiwarek i dodac ponownie.
    firma pilot.pl bedzie miala tylko zrzut z ekranu, czyli plik graficzny - czy
    to jest dowod?
    znajomy mial podobny przypadek, ale nie z mapa. doszlo do rozprawy, ale juz
    na pierwszej rozprawie zapytal cos w stylu 'prosze wysokiego sadu, czy
    dowodem w sprawie jest plik graficzny, ktory moze zostac latwo obrabiany
    (etc)?'
    sprawa byla zamknieta w miare szybko...

  • 17. Data: 2007-03-26 13:41:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "jack" <j...@o...antyspam.pl> wrote in message
> [...]
    > wyszukiwarek i dodac ponownie.
    > firma pilot.pl bedzie miala tylko zrzut z ekranu, czyli plik graficzny -

    Sądzisz, że firma jest tak najwna, że nie zabezpieczyła sobie dowodów?

> [...]
    > na pierwszej rozprawie zapytal cos w stylu 'prosze wysokiego sadu, czy
    > dowodem w sprawie jest plik graficzny, ktory moze zostac latwo obrabiany

    wiesz, jak ktoś na własne życzenie przegrywa sprawy to może tylko do siebie
    mieć pretensje

  • 18. Data: 2007-03-26 13:46:45
    Od: "jack" <j...@o...antyspam.pl>

    > Sądzisz, że firma jest tak najwna, że nie zabezpieczyła sobie dowodów?

    jak mozesz zabezpieczyc dowod? rozprawy o prawa autorskie przy dobrym
    wietrze ciagna sie po rok czasu...

    nie do konca - wygral...

  • 19. Data: 2007-03-27 18:08:06
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2007 17:12:58 +0000 (UTC), Pawel napisał(a):

    > Witam,

    > Sugeruje, ze jesli dojdzie do tego, ze brat BM zaplaci kare za pobranie mapki
    > i jeszcze ewentualnie druga ze strony BSA
    O! A teraz sugerujesz, że producent AutoMapy należy do Business Software
    Alliance?

    --
    pozdro
    poreba

  • 20. Data: 2007-03-27 18:51:22
    Od: "Pawel" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    > O! A teraz sugerujesz, że producent AutoMapy należy do Business Software
    > Alliance?

    Nie jestem przekonany czy o AutoMape tu chodzilo, bo nie wchodzilem na strone,
    z ktorej niby mialo nastapic pobranie mapki. Tym bardziej wiec nie o to mi
    chodzilo.

    Bardziej o to, ze jak juz tu sugerowano, ciezko oplacic przyzwoite
    oprogramowanie komercyjne ze zlecen pokroju tego za 400 zl. A bieganie po
    sadach w tym przypadku to az proszenie sie o kontrole legalnosci oprogramowania.

    Mam jednak pytanie, czy zamiast dopatrywac sie detali, moglbys poczepiac sie
    (jesli juz bardzo chcesz) meritum przedstawionej sprawy?

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel