  • 1. Data: 2007-03-24 16:17:28
    Temat: sprzedaż wartościowej rzeczy na allegro, a podatek...
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    Witam, chciałem się zapytać czy sprzedając na allegro aparat fotograficzny w
    cenie 3000zł, muszę w świetle istniejących przepisów odprowadzić jakiś podatek?
    Jeżeli tak to w jakiej wysokości i w jakim czasie od sprzedaży muszę to zrobić?
    Dodam, że aparat był moją prywatną własnością, w sumie jakiś czas temu kosztował
    mnie prawie około 5tyś na co mam dokumentację w postaci dowodów zakupu...

    Maciej C.

  • 2. Data: 2007-03-24 23:33:15
    Od: "MiK^" <m...@t...pl>

    > Witam, chciałem się zapytać czy sprzedając na allegro aparat fotograficzny w
    > cenie 3000zł, muszę w świetle istniejących przepisów odprowadzić jakiś podatek?

    Z jakiej racji? ty go zaplacilem kupujac aparat. jesli co powinien go
    oplacic ten, ktory go zaqpil... jednak... nie widze wiekszego sensu ;)

  • 3. Data: 2007-03-25 00:06:50
    Od: "Maciek C" <m...@o...pl>

    MiK^ w swoim poście napisał(a):

    > Z jakiej racji? ty go zaplacilem kupujac aparat. jesli co powinien go
    > oplacic ten, ktory go zaqpil... jednak... nie widze wiekszego sensu ;)

    hm, ok, czyli rozumiem, że jeżeli nie zarobiłem na tym, jeżeli nie kupiłem
    tego apratu wcześniej od kogoś w celu daleszej odsprzedaży, to nie muszę nic z
    tym robić?

    Maciej C

  • 4. Data: 2007-03-25 00:28:53
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    > hm, ok, czyli rozumiem, że jeżeli nie zarobiłem na tym, jeżeli nie kupiłem
    > tego apratu wcześniej od kogoś w celu daleszej odsprzedaży, to nie muszę nic z
    > tym robić?

    Kupowanie do odsprzedazy nie ma tu nic do rzeczy w kwestii platnosci podatku.
    Sprzedajac towar na allegro zawierasz z kupujacym umowe sprzedazy (jakby ktos
    mial watpliwosci to odsylam do niedawnych wyrokow sadu). Podatek od takiej
    umowy wynosi 2% wartosci. Podatek placi kupujacy lub sprzedajacy, w swietle
    ustawy solidarnie, czyli Urzad Skarbowy w razie wykrycia umowy sciagnie od obu
    lub dowolnego z nich. Odrebna umowa moze regulowac kto placi podatek, ale ma
    to znaczenie tylko w rozliczeniach miedzy dwoma osobami.

    Inaczej mowiac, ktos musi zaplacic 2% od tych 3000 zl. Albo zaplacisz Ty, albo
    upewnij sie (a najlepiej domagaj umowa), ze zaplaci kupujacy. Chyba, ze chcesz
    do czasu przedawnienia obawiac sie wizyty Urzedu Skarbowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 5. Data: 2007-03-25 00:32:18
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    Dodam uzupelniajac siebie, ze w tym przypadku podatek wynosi 2%.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel

  • 6. Data: 2007-03-25 01:04:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Pawel wrote:

> [...]
    > lub dowolnego z nich. Odrebna umowa moze regulowac kto placi podatek, ale ma
    > to znaczenie tylko w rozliczeniach miedzy dwoma osobami.

    Była nowelizacja i (przynajmniej dla pojazdów mechanicznych) płaci kupujący.

  • 7. Data: 2007-03-25 08:56:39
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 25-03-2007 o 01:28:53 Pawel <p...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > chcesz
    > do czasu przedawnienia obawiac sie wizyty Urzedu Skarbowego.

    Czyli dobrze rozumiem, ze od prezentow slubnych tez nalezy odprowadzac
    podatek? W koncu to obustronna wymiana darowizn. Tzn. chcialbym sie
    dowiedziec czym sie rozni "nabycie przez nabywcę, od jednej
    osoby, własności rzeczy i praw majątkowych o czystej wartości
    przekraczającej 4902zl (czy ile teraz tam jest)" od takiej wymiennej
    tranzakcji. Jeden podarowal drugiemu aparat, drugi pierwszemu banknoty o
    wartosci 3000zl.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 8. Data: 2007-03-25 09:04:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.03.2007 Pawel <p...@g...pl> napisał/a:
    > Inaczej mowiac, ktos musi zaplacic 2% od tych 3000 zl. Albo zaplacisz Ty, albo
    > upewnij sie (a najlepiej domagaj umowa), ze zaplaci kupujacy. Chyba, ze chcesz
    > do czasu przedawnienia obawiac sie wizyty Urzedu Skarbowego.

    Oj, od niedawna to chyba zawsze już płaci nabywca.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2007-03-25 09:05:54
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.03.2007 Jasko Bartnik <a...@s...nadole> napisał/a:

    > Czyli dobrze rozumiem, ze od prezentow slubnych tez nalezy odprowadzac
    > podatek?

    Oczywiście.

    > W koncu to obustronna wymiana darowizn.

    :)
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 10. Data: 2007-03-25 09:15:49
    Od: "Pawel" <p...@g...pl>

    Witam,

    A to przepraszam :-).
    Moze ktos podrzucic linka do nowelizacji?

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel