  • 1. Data: 2005-05-08 20:08:02
    Temat: [PoRD] Znak D-19 (Postój TAXI) Czy jest równoznaczny z B-36 ?
    Od: " Zbrodniarz drogowy wg SM" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Krótko.

    SM usiłuje ukarać mnie za postój w miejscu NIEDOZWOLONYM.

    Stanąłem na terenie wyznaczonym znakami D19.

    Czy D19 jest równoznaczne z B36 ? Czytałem o orzeczeniu tryb konst w kwestii
    znaków informacyjnych, ale o tym, że znak o płatnej strefie parkowania
    równolegle może robić za zakaz zatrzymywania się.

    Czy tak jest i w tym przypadku ?

    Nie będę opisywał okoliczności bo za długo by to zabrało ... Załóżmy , że
    zaparkowałem przed bankomatem na około minuty i pół ... większość
    korzystających z tego bankomatu parkuje przy chodniku (pod znakiem TAXI) by
    pobrać grosz ... a panowie z SM miłują się w wystawianiu mandatów za ów
    postój lub w pobieraniu opłaty 20 PLN w zamian za odstąpienie od ukarania
    (zgodnie z ustawą ... którą, nie wiadomo ;)).

    HELP ;) We wtorek starcie z SM bo mandatu oczywiście nie przuyjąłem .. w
    końcu do wafla nie stosuję się równiueż do znaków informacyjnych o
    szpitalach ;) pogotowiach etc.

    Z drogowym pozdrowieniem - zbrodniarz ;)

  • 2. Data: 2005-05-08 21:44:35
    Od: "jasi" <j...@p...onet.pl>

    w rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych masz napisane:

    § 53. 1. Znak D-19 "postój taksówek" oznacza miejsce przeznaczone na postój
    taksówek osobowych, z wyjątkiem taksówek zajętych.

    2. Znak D-20 "koniec postoju taksówek" oznacza miejsce, w którym kończy się
    postój taksówek; jeżeli na postoju taksówek nie umieszczono znaku D-20, to
    kończy się on w odległości nie większej niż 20 m przed znakiem D-19.

    3. Umieszczony dodatkowo na znakach D-19 i D-20 napis "Bagażowe" wskazuje,
    że znaki te dotyczą taksówek bagażowych. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się
    odpowiednio.

    zaś ustawa mówi:

    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:

    1) na przejeździe kolejowym, na przejeździe tramwajowym, na skrzyżowaniu
    oraz w odległości mniejszej niż 10 m od przejazdu lub skrzyżowania;

    2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w
    odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze
    dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym
    przejściem lub przejazdem;

    3) w tunelu, na moście lub na wiadukcie;

    4) na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do
    najeżdżania na tę linię;

    5) na jezdni obok linii przerywanej wyznaczającej krawędź jezdni oraz na
    jezdni i na poboczu obok linii ciągłej wyznaczającej krawędź jezdni;

    6) w odległości mniejszej niż 10 m od przedniej strony znaku lub sygnału
    drogowego, jeżeli zostałyby one zasłonięte przez pojazd;

    7) na jezdni przy jej lewej krawędzi, z wyjątkiem zatrzymania lub postoju
    pojazdu na obszarze zabudowanym na drodze jednokierunkowej lub na jezdni
    dwukierunkowej o małym ruchu;

    8) na pasie między jezdniami;

    9) w odległości mniejszej niż 15 m od słupka lub tablicy oznaczającej
    przystanek, a na przystanku z zatoką - na całej jej długości;

    10) w odległości mniejszej niż 15 m od punktów krańcowych wysepki, jeżeli
    jezdnia z prawej jej strony ma tylko jeden pas ruchu;

    11) na drodze dla rowerów.

    2. Zabrania się postoju:

    1) w miejscu utrudniającym wjazd lub wyjazd, w szczególności do i z bramy,
    garażu, parkingu lub wnęki postojowej;

    2) w miejscu utrudniającym dostęp do innego prawidłowo zaparkowanego pojazdu
    lub wyjazd tego pojazdu;

    3) przed i za przejazdem kolejowym, po obu stronach drogi, na odcinku od
    przejazdu kolejowego do słupka wskaźnikowego z jedną kreską;

    4) w strefie zamieszkania w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu;

    5) na obszarze zabudowanym, pojazdu lub zespołu pojazdów o dopuszczalnej
    masie całkowitej przekraczającej 16 t lub o długości przekraczającej 12 m,
    poza wyznaczonymi w tym celu parkingami.

    3. Zabrania się zatrzymania lub postoju pojazdu na autostradzie lub drodze
    ekspresowej w innym miejscu niż wyznaczone w tym celu. Jeżeli
    unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn technicznych, kierujący
    pojazdem jest obowiązany usunąć pojazd z jezdni oraz ostrzec innych
    uczestników ruchu.

    4. Zakaz zatrzymania lub postoju pojazdu nie dotyczy unieruchomienia pojazdu
    wynikającego z warunków lub przepisów ruchu drogowego.

    możesz się z nimi droczyć ale czy wygrasz - mało prawdopodobne bo skoro
    rozporządzenie mówi "przeznaczone na postój taksówek" to a contrario nie dla
    innych pojazdów

    jasin

    =

    Użytkownik " Zbrodniarz drogowy wg SM"

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2005-05-08 22:01:12
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    jasi <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > możesz się z nimi droczyć ale czy wygrasz - mało prawdopodobne bo skoro
    > rozporządzenie mówi "przeznaczone na postój taksówek" to a contrario nie dla
    > innych pojazdów

    Ładnie, pięknie ... ale w żadnym z przytoczonych przez ciebie przepisów nie
    było mowy o ew zakazie postoju w strefie wyznaczonej przez D19

    RODRIG ;) RATUJ !!!

  • 4. Data: 2005-05-09 00:20:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Zbrodniarz drogowy wg SM"

    Moim zdaniem zatrzymanie się przez inny pojazd na obszarze postoju
    taksówek nie może być ścigane jako wykroczenie zatrzymania się w
    miejscu, gdzie jest to zakazane. Natomiast uważam, że wobec faktu, że
    postoje taksówek są wyznaczane aktami prawa miejscowego (gmina ustala w
    uchwałach takie miejsce), to można Cię ukarać za naruszenie tego prawa.
    To też wykroczenie.

  • 5. Data: 2005-05-09 09:14:11
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > postoje taksówek są wyznaczane aktami prawa miejscowego (gmina ustala w
    > uchwałach takie miejsce), to można Cię ukarać za naruszenie tego prawa.
    > To też wykroczenie.

    Rozumiem, że w takowej uchwale miejskiej winno być jednak
    zaznaczone, że ów postój jest tylko i wyłącznie dla taxi i
    zakazuje się postoju innych pojazdów ;)

    Tylko co zrobić, jeśli ja zamiejscowy jestem i nie mam obowiązku
    znać prawa miejscowego, a ogólnie panujące w polsce ;) Wedle mej
    wiedzy i wszelakich zamiarów (tudzież ich braku) w dobrej wierze
    zaparkowałem pojazd w miejscu "dozwolonym" ... Zgadza się ?

    Krótko : Nie można w tej sytuacji kogoś ukarać mandatem za
    wykroczenie w ruchu drogowym , a co najważniejsze bezprawnym
    byłoby wlepienie punktów karnych ;) (sztuk 1 za złamanie zakazu
    zatrzymywania się).

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 6. Data: 2005-05-09 10:33:59
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Stasio Podróżnik wrote:
    > Tylko co zrobić, jeśli ja zamiejscowy jestem i nie mam obowiązku
    > znać prawa miejscowego, a ogólnie panujące w polsce ;)

    Znać nie musisz. Ale masz obowiązek stosować :)

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 7. Data: 2005-05-09 10:39:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d5n9sd$fls$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Rozumiem, że w takowej uchwale miejskiej winno być jednak
    > zaznaczone, że ów postój jest tylko i wyłącznie dla taxi i
    > zakazuje się postoju innych pojazdów ;)

    Nie, to już wynika z samego przepisu, że postój jest wyłącznie dla
    taksówek.

> [...]
    > wiedzy i wszelakich zamiarów (tudzież ich braku) w dobrej wierze
    > zaparkowałem pojazd w miejscu "dozwolonym" ... Zgadza się ?

    No patrzyć na znaki. Przecież sam pisałeś, że były znaki oznaczające
    postój taksówek.

    Tak uważam.

  • 8. Data: 2005-05-09 10:46:10
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Tak uważam.

    Po jutrze podrzucę mp3 z rozmową z SM :)
    Sytuacja wynikła z tego, że na odchodnym zasugerowałem SM
    zażywanie siakichś leków uspakajających typu pavulonek ;)

    Oblazł mi auto do okoła sprawdzając hamulce, światłą, świeżość
    powietrza w kołąch ... mało brakło a próbe kwasową by
    przeprowadził ;) I finalnie do niczego się nie przyczepił oprócz
    tego TAXI :) za co zasugerował mandacik 100 PLN i 1 pkt karny ;)

  • 9. Data: 2005-05-09 13:16:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:d5nf8t$qog$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > przeprowadził ;) I finalnie do niczego się nie przyczepił oprócz
    > tego TAXI :) za co zasugerował mandacik 100 PLN i 1 pkt karny ;)

    Do przeprowadzania kontroli sprawności pojazdu trzeba mieć odpowiednie
    uprawnienia. Nie każdy policjant nawet takie ma, ba zdarza się, ze
    niektórzy krócej pracujący w Ruchu Drogowym nie mają i tego nie robią.
    Nie przypominam sobie, by SM miała uprawnienia do przeprowadzania takich
    kontroli.

  • 10. Data: 2005-05-09 14:15:45
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > niektórzy krócej pracujący w Ruchu Drogowym nie mają i tego nie robią.
    > Nie przypominam sobie, by SM miała uprawnienia do przeprowadzania takich

    To to ja wiem ... ale świetnie sie bawiłem i podpuszczałem
    gościa maksymalnie jak się dało ... już niestety wtedy pieniacz
    mi się złośliwy włączył (i tak już byłem spóźniony)